«Το επικοινωνιακό πεδίο αλλάζει, τόσο ως προς το προσφερόμενο περιεχόμενο, όσο και ως προς τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι ανακαλύπτουν, χρησιμοποιούν, καταναλώνουν και αλληλοεπιδρούν με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Δεν βλέπουμε πια τηλεόραση με προσήλωση, όπως παλιότερα. Δεν διαβάζουμε εφημερίδες, ούτε ακούμε ραδιόφωνο πέραν του αυτοκινήτου. Αντίθετα, ενημερωνόμαστε και ψυχαγωγούμαστε όλο και περισσότερο από το διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες του». Ποιος το λέει; Ο καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Στέλιος Παπαθανασόπουλος μέσα από το νέο του βιβλίο «Ανάμεσα σε 4 οθόνες» (Εκδόσεις Καστανιώτη). Ο ίδιος, που είναι και διευθυντής του Εργαστηρίου Δημοσιογραφικών Σπουδών και Επικοινωνιακών Εφαρμογών του Τμήματος ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, με την εμπειρία του τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο, προσεγγίζει τη νέα εποχή στα media, αλλά και γενικότερα στην επικοινωνία, με κριτικό βλέμμα αλλά και σκιαγραφώντας την επόμενη μέρα στον χώρο. Καταγράφει τη νέα επικοινωνιακή συνθήκη, καθώς η κατανάλωση του σύγχρονου περιεχομένου των μέσων επικοινωνίας επιτελείται πλέον «ανάμεσα σε 4 οθόνες», όπως πετυχημένα τιτλοφορείται το νέο βιβλίο του.
Ο Στέλιος Παπαθανασόπουλος έχει εκδώσει 19 βιβλία στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, και αποτελεί έναν από τους βασικούς συνομιλητές των κορυφαίων ακαδημαϊκών πολλών χωρών, αλλά και των επαγγελματιών του χώρου των ΜΜΕ. Ο συγγραφέας εξετάζει σε ενδιαφέρουσες επιμέρους αναλύσεις ορισμένες πτυχές της λειτουργίας των μέσων επικοινωνίας που απασχολούν το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας, π.χ. τη χρήση του τηλεκοντρόλ ως εξουσία του τηλεθεατή, αλλά και ως παγίδα που έχει στηθεί από τα media· την έννοια της παράλληλης κατανάλωσης media, που θολώνει τη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς πολιτών σε σχέση με τα media· την έρευνα κατανάλωσης μέσων, που αλλάζει περιεχόμενο στην εποχή των αλγορίθμων και των big data κ.ά. Γι’ αυτό άλλωστε στις μέρες μας –όσο ποτέ στο παρελθόν– τα μέσα επικοινωνίας αναπτύσσονται και παρακμάζουν μαζί με το κοινό τους. Ο Στέλιος Παπαθανασόπουλος είναι καθηγητής Οργάνωσης και Πολιτικής των ΜΜΕ. Διετέλεσε πρόεδρος (2007-2011) και αναπληρωτής πρόεδρος (2003-2007) του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διατελέσει αναπληρωτής διευθυντής (1996-2006) του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπήρξε μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (2006-2011) και είναι επισκέπτης καθηγητής του Πανεπιστημίου City του Λονδίνου. Έχει τη διεύθυνση σύνταξης του πρώτου ελληνικού επιστημονικού περιοδικού για την επικοινωνία Ζητήματα Επικοινωνίας και είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής των επιστημονικών περιοδικών για την επικοινωνία Global Media and Communication, European Journal of Communication, Digital Media & Policy, Social Media and Society και Journalism Practice. Το 2010 δημιούργησε την ερευνητική ομάδα, SMG, έχοντας ως στόχο την εκπόνηση ερευνών και μελετών στο πεδίο της επικοινωνίας στις διάφορες εκφάνσεις του. Η ομάδα SMG παρέχει έρευνες σχεδιασμού, υλοποίησης και ανάλυσης πάνω σε θέματα επικαιρότητας και σε ad hoc βάση για εξειδικευμένες έρευνες.
Απίστευτο, πέθανε ο φωτορεπόρτερ Γιάννης Κανελλόπουλος σε ηλικία μόλις 64 ετών, ενώ βρισκόταν σε διακοπές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νέα Μανωλάδα Ηλείας. Ο Γιάννης Κανελλόπουλος ξεκίνησε το ’78 για τη Ρώμη με στόχο να σπουδάσει σκηνοθεσία. Στη διαδρομή άλλαξε γνώμη και κατέληξε στη Στοκχόλμη. Έμαθε τα σουηδικά, το πώς το φως τυλίγει τα πρόσωπα που φωτογράφιζε, καθώς και τη διαφορά μεταξύ πραγματικότητας και τέχνης. Αρχικά φωτογράφιζε μόδα για τρία χρόνια. Στη συνέχεια δοκίμασε το ελεύθερο ρεπορτάζ. Στην «Πρώτη» και την «Καθημερινή», όπου ήταν υπεύθυνος φωτογραφικού τμήματος. Τελικά τον κέρδισε το πολιτιστικό ρεπορτάζ και συνεργάστηκε με όλα σχεδόν τα περιοδικά, κυρίως τον «Ταχυδρόμο», και τις εφημερίδες του ελληνικού τύπου. Καλό ταξίδι Γιάννη. «βιάστηκες» να φύγεις!
Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ζητά με τη διαδικασία του διαγωνισμού ανεξάρτητες δημοσιογραφικές υπηρεσίες ανταποκριτή στο Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα στο Λονδίνο από 01/09/2021 έως 31/12/2021 με το ποσό των 8.000 ΕΥΡΩ (με ΦΠΑ). Το ποσό απίστευτα μικρό, το σχόλιο μας!
Η ΕΡΤ έστειλε πρόσκληση στην Foss Productions για υπηρεσίες παραγωγής έως 2 εποχιακών διαφημιστικών σποτ με το ποσό των 30.000 ΕΥΡΩ (χωρίς ΦΠΑ). Είναι η εταιρεία που κάνει πολλές παραγωγές στην ΕΡΤ μεταξύ άλλων και το Αλάτι της Γης!
Με την EVERYTHING GROWS IN THE JUNGLE υπέγραψε σύμβαση για υπηρεσίες παραγωγής βίντεο και ραδιοφωνικής επικοινωνίας για την Καμπάνια Εμβολιασμού Κυκλάδων και Δωδεκανήσου η Δ/νση Δημόσιας Υγείας της ΠΕ Δωδεκανήσου. Ποσό (χωρίς ΦΠΑ): 20.088. Αυτές οι απευθείας αναθέσεις των μικρών ποσών...
O ΣΚΑΪ ξεκίνησε το big brother ξανά. Δεν μπορεί χωρίς reality, έπαθε στερητικό σύνδρομο. Για μας ακόμη μία έκπληξη η Αφροδίτη Γραμμέλη. Μεταγραφή από τον ALPHA. Συγνώμη αλλά πόσο…. χαμηλά μπορεί να πέσει; Εκτός αν τα money είναι πολλά. Άσε που ο ΣΚΑΪ «κλείνει» μία τηλεκριτική φωνή.
Η NEXT COM η γνωστή ντε; Είναι λέει εταιρεία «υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικού εμπορίου συμβουλευτικών υπηρεσιών και συμμετοχών» ναι όλα αυτά. Της ανατέθηκαν από το Δήμου Μετσόβου οι υπηρεσίες προβολής, προώθησης και επικοινωνίας της πράξης Internet of bins. Κόστος (χωρίς ΦΠΑ): 6.367,00. Ποια είναι η πράσινη εταιρεία που βάζει κρυφές κάμερες όπως στο σκάνδαλο ενός νοσοκομείου για μίζες. Τι στόρι και αυτό;
Στην Edelman spec της Enterprise Greece για τη διαχείριση των σχέσεων της Ελλάδας με τα Διεθνή Μέσα. Πες με το όνομα μου Effect. Το ποσό όχι μικρό 800.000 ευρώ.
Στην Ogilvy (Βold Ogilvy) ανέθεσε την παροχή υπηρεσιών της Δράσης «Σχεδιασμός και υλοποίηση επικοινωνιακής καμπάνιας του gov.gr για την Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.)» το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στόχος είναι η άμεση ενημέρωση του επιβατικού κοινού με χρήσιμες πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τους τρόπους πρόσβασης στις υπηρεσίες, αλλά και τα οφέλη από τη χρήση τους. Αυτές τις αναθέσεις του Πιερρεκάκη δεν του τις είχαμε.
Η φράση αυτή OΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ υπάρχει έξω από την ΕΡΤ, στο περίφημο μνημείο των πεσόντων του μαύρου του 2013. Η περίφημη φράση αποδίδεται στον ίδιο τον ομογενή γιατρό Μανώλη Λαμπράκη, τον υπαρχηγό του Σώρρα! Μήπως, λέω, μήπως;
Ο κόκορας του Κωνσταντινίδη όλα τα λεφτά, μόνο που τα τηλέφωνα στις εταιρείες απαντούν στην καλύτερη στις 09:00, ενώ οι κόκορες λαλούν με το πρώτο φως της ημέρας.
Σας το μεταφέρουμε αυτούσιο: ο Αλέξης Τσίπρας στη συζήτηση στη Βουλή μεταξύ αρχηγών κομμάτων απευθυνόμενος στον Πρωθυπουργό διάβασε μία αναφορά του επικοινωνιολόγου και αρθρογράφου του «Βήματος» Λευτέρη Κουσούλη: «Η διαρκής επίκληση της τραγωδία από την κάθε κυβέρνηση είναι ανήθικη και αντιπολιτική, κάθε κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να κάνει το καλύτερο». Σημείωσε ότι δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Κουσούλης, και πρόσθεσε ότι προσυπογράφει «είναι αντιπολιτική και ανήθικη η στάση σας». Ακολούθως ανέφερε: «Έχετε κάτι να απαντήσετε για το σήμερα, γιατί εμείς για το Μάτι κριθήκαμε στις εκλογές». Τι να σχολιάσεις τη λάθος επίκληση ενός αποτυχημένου επικοινωνιολόγου που η μόνη περγαμηνή το ’96 δούλεψε με την Γιάννα. Βέβαια την επικοινωνιακή ρουκέτα του mansplaining την έριξε η Φώφη, αλλά πήγε στο βρόντο.
Σχόλια