Η ελβετική LeShop, το κορυφαίο διαδικτυακό σούπερ μάρκετ της γερμανόφωνης αγοράς, δημοσιοποίησε την προηγούμενη Παρασκευή το ύψος των πωλήσεών της για το 2012. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 150 εκατ. ελβετικά φράγκα. Τα συγκεκριμένα νούμερα δεν ήταν τα αναμενόμενα, καθώς παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στασιμότητα στις πωλήσεις της.
Δεδομένου ότι η μέση αξία των παραγγελιών αυξήθηκε στα 244 ελβετικά φράγκα από 235 της περσινής χρονιάς, η LeShop έχασε πελάτες. Η επιπλέον αύξησης του αριθμού παραγγελιών μέσω Smartphones δεν οδήγησε στην αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων.
Η παραπάνω στασιμότητα είναι αρκετά πιθανό να οφείλεται τόσο στην υποτίμηση του ευρώ, η οποία με τη σειρά της οδήγησε στην υπερτίμηση του ελβετικού φράγκου (αυτό με τη σειρά τους αύξησε τις επισκέψεις και τις αγορές των Ελβετών καταναλωτών στη Γερμανία από τα γερμανικά καταστήματα) όσο και στο ότι η LeShop στοχεύει στις αγορές του Σαββατοκύριακου, ενώ τα νοικοκυριά, μέσω των νέων κοινό οικονομικών και δημογραφικών τάσεων που διαμορφώνονται, αναζητούν ολοένα και περισσότερο νέα μοντέλα και λύσεις για αμεσότερη και φθηνότερη διαθεσιμότητα προϊόντων σούπερ μάρκετ.
Aπό το περασμένο φθινόπωρο η LeShop επέκτεινε πιλοτικά τις υπηρεσίες της και σε νέα κανάλια διανομής όπως αυτών του Drive in- σούπερ μάρκετ, ενώ μέσω μίας συνεργασίας με τους ελβετικούς σιδηρόδρομους ανέπτυξε νέα φυσικά σημεία παράδοσης για τη διαχείρηση των μικρών παραγγελιών. Ειδικότερα, στα γκισέ παράδοσης αποσκευών των σιδηροδρομικών σταθμών της Ζυρίχης και της Λωζάνης, οι πελάτες της LeShop μπορούν παραλάβουν καθημερινά (εκτός Σαβ/κου) και εντελώς δωρεάν (εκτός προϊόντων ψυγείου) τις «μικρές» παραγγελίες τους.
Το εάν οι παραπάνω ενέργειες θα φέρουν την επιθυμητή ανάπτυξη ή απλώς θα μετατοπίσουν τα έσοδα της LeShop στα νέα κανάλια διανομής, θα το δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα του νέου έτους.
Το «αγκάθι» της ορθολογικής οργάνωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας και το στοίχημα που γεννά για το πώς ο πελάτης θα λάβει τα προϊόντα άμεσης ανάγκης σε άριστη κατάσταση «εδώ και τώρα» και οπουδήποτε αυτός το επιθυμεί – χωρίς επιπλέον κόστος, αυξάνει τον λογαριασμό των δαπανών των διαδικτυακών εμπόρων, ενώ το κέρδος αυτών συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καθώς και το γεγονός ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεπάγεται την αύξηση των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων, καθίσταται έντονη την ανάγκη για ανεύρεση καινοτόμων εναλλακτικών ταχυμεταφορικών υπηρεσιών. Ποιός λοιπόν θα λύσει τον «γόρδιο δεσμό» του Ηλεκτρονικού Εμπορίου;
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια