Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Vente Privee δεν έρχεται από την Αμερική και την Ευρώπη αλλά από την Ασία και ειδικότερα από την Κίνα. Όπως και στην περίπτωση της Alibaba του κινεζικού Γίγα που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου, έτσι και η Vipshop είναι ο ανερχόμενος Γίγας των Shopping Clubs.
Για το 2ο12, το κυρίαρχο Shopping Club της Κίνας εκτιμά οτι οι καθαρές πωλήσεις της θα ανέλθουν σε 627 με 632 εκατ. δολάρια. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι είναι η μοναδική προς στιγμή εταιρεία του παραπάνω κλάδου, που οδεύει προς το Χρηματιστήριο.
Το πόσο ενδιαφέρον είναι η κινεζική αγορά του ηλεκτρονικού επιχειρείν, το δείχνουν τόσο τα νούμερα της eMarketer όσο και η παρακάτω παρουσίαση της Vipshop.
China's e-Commerce market growth | Πηγή: Vipshop
Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο της Vipshop είναι τόσο η αναπτυξιακή πορεία των τακτικών πελατών της όσο και η εξέλιξη των αντίστοιχων επαναγορών. Σύμφωνα με την ίδια εταιρεία, αυτή κατέχει με 82,4% το υψηλότερο μηνιαίο ποσοτό επαναγοραστών στην Κίνα (αρχείο Pdf).
Αναπτυξιακή πορεία των παραγγελειών και των επαναγοραστών | Πηγή: Vipshop
Οι συνολικές παραγγελίες της για το 2011 ανήλθαν στα 7,27 εκατ. τεμάχια (αύξηση 684,1% σε σύγκριση με το 2010) και πούλησε συνολικά 5,4 εκατ. προϊόντα από 5.000 επώνυμες μάρκες. Επιπλέον, απαριθμεί 1,7 εκατ. μέλη και σχεδιάζει επέκταση των δραστηριοτήτων της και σε άλλα αστικά κέντρα της Κίνας. Για αυτό τον λόγο και για την κάλυψη των αναγκών της, κατασκευάζει νέους μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους συνολικής εκτάσεως 282.190 τ.μ..
Είναι σίγουρο όμως ότι με την άντληση κεφαλαίων μέσω του Χρηματιστηρίου, η εξάπλωσή της (μάλλον μέσω εξαγορών) στις εύπορες δυτικές αγορές δεν θα αργήσει να έρθει.
Τις προκλήσεις του επιχειρηματικού μοντέλου της ανταγωνιστικής αγοράς των Shopping Clubs παρουσιάσα παλαιότερα εδώ.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια