Η Αναστασία Σιώμου, με σπουδές στη φωτογραφία και τις οπτικοακουστικές τέχνες, εργαζόταν για πολλά χρόνια ως φωτογράφος στον τομέα της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας. Ως εθελόντρια είχε ασχοληθεί με πάρα πολλά περιβαλλοντικά project, όμως οι αλλαγές που έκανε αρχικά ως καταναλώτρια ήταν αυτές που την ώθησαν στη δημιουργία μιας επιχείρησης με «πράσινο» προσανατολισμό, την Proud Dodo.
Η Proud Dodo είναι μία ελληνική εταιρεία που διαθέτει 100% φυσικά, βιοδιασπώμενα και κομποστοποιήσιμα καλαμάκια από σιτάρι, δίνοντας απάντηση σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα που αναζητά λύση: τη μόλυνση του περιβάλλοντος από το πλαστικό! Τα καλαμάκια σίτου είναι 100% φυσικά και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον μετά τη χρήση τους. Aν ένα καλαμάκι Proud Dodo καταλήξει από λάθος στη θάλασσα, είναι σαν να έχει πέσει ένα φύλλο δέντρου!
Αφορμή για τη δημιουργία της επιχείρησης στάθηκε ένα καλοκαίρι, σαν αυτό που περνάμε. Η Αναστασία περνούσε τις διακοπές της σε ένα ξενοδοχείο του Ξυλόκαστρου, όταν ανακάλυψε ότι η ιδιοκτήτρια εκεί, προσπαθούσε με κόπο να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της επιχείρησής της. Ωστόσο χρησιμοποιούσε πλαστικά καλαμάκια. Η Αναστασία της το επεσήμανε και εκεί ξεκίνησε η προσπάθεια για εύρεση εναλλακτικών επιλογών. Η πρώτη επιλογή για παραγγελία από την Αγγλία είχε τεράστιο κόστος για την επιχείρηση και έτσι η Αναστασία σκέφτηκε πως κάποιος θα έπρεπε να φέρει αυτό το προϊόν στην Ελλάδα, κάνοντάς το πιο προσιτό, ώστε να γίνει δυνατή η αντικατάσταση του πλαστικού για μια μέση επιχείρηση. «Η Ευρωπαϊκή οδηγία για σταδιακή απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης από το 2021 ήταν το τελικό κίνητρο για να το κάνω πράξη», μας εξηγεί η επιχειρηματίας.
- Θα μας πείτε λίγα λόγια για το Proud Dodo; Από που παίρνει το όνομά του;
Το «Dodo» αναφέρεται στο γνωστό πτηνό που ζούσε στο Μαυρίκιο, ανατολικά της Μαδαγασκάρης και άρχισε να απειλείται με εξαφάνιση με την απόβαση των ανθρώπων στο νησί τον 17ο αιώνα. Θεωρήθηκε τυπικά εξαφανισμένο είδος τον 19ο αιώνα. Η ιδέα του brand είναι ότι ένα υποθετικό-φανταστικό dodo, είναι υπερήφανο για τους ανθρώπους που προσπαθούν να αλλάξουν τις συνήθειές τους, σκεπτόμενοι και τα άλλα είδη με τα οποία μοιράζονται τον πλανήτη.
- Ποια είναι τα βασικά προϊόντα της επιχείρησης;
Το βασικό προϊόν είναι το 100% φυσικό καλαμάκι από σιτάρι σε δύο μήκη. Πέρα από αυτό, υπάρχει 100% φυσικό καλαμάκι από κοινό καλάμι για παχύρευστα ροφήματα, χάρτινο καλαμάκι extra αντοχής, επίσης για παχύρευστα ροφήματα, καθώς και μεταλλικά πλενόμενα καλαμάκια πολλών χρήσεων.
- Πού μπορεί να βρει κάποιος τα προϊόντα σας;
Στην ιστοσελίδα μας proudodo.gr και στο Instagram ως @poud.dodo.
Όπως μας λέει η Αναστασία, το εγχείρημα ήταν αρκετά δύσκολο από την αρχή. Ειδικά από γραφειοκρατικής άποψης, αλλά και επειδή έπρεπε να μάθει πολλά πράγματα για τα οποία δεν είχε την παραμικρή ιδέα. Παρόλα αυτά, το πιο δύσκολο μέρος ήταν η εύρεση κεφαλαίου. Σημαντικό είναι επίσης ότι υπάρχει μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση και zero waste φιλοσοφία στους καταναλωτές, όσο περνούν τα χρόνια. Παρόλα αυτά, πολλές φορές το αρνητικό είναι ότι συνήθως μένει σε επιφανειακό επίπεδο. Ωστόσο υπάρχει μια «σκληροπυρηνική» zero waste μειοψηφία, η οποία -όπως μας εξηγεί η επιχειρηματίας- πραγματικά θυσιάζει ευκολίες της καθημερινότητας για να μειώσει δραματικά τα απορρίμματά της.
- Πώς σας επηρέασε ο κορονοϊός; Αλλάξατε με κάποιο τρόπο τη στρατηγική σας;
Ο κορονοιός με επηρέασε σε απόλυτο βαθμό, μιας και η εστίαση ήταν σε αναστολή για μεγάλο χρονικό διάστημα και το πελατολόγιό μου είναι κατά 90% επιχειρήσεις εστίασης. Η στρατηγική ήταν αυτή της αναμονής με το μικρότερο δυνατό κόστος.
- Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης; Μ' άλλα λόγια, γιατί να γίνει κάποιος πελάτης του proud dodo;
Βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι ότι τα προϊόντα του Proud Dodo περνάνε από ελέγχους ποιότητας σε ελληνικό έδαφος. Συνοδεύονται από πιστοποιητικά αναλύσεων και υγιεινής από διαπιστευμένο από το κράτος εργαστήριο, πλήρη πιστοποιητικά ελέγχου από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο και πιστοποιήσεις Gluten free. Έτσι, είμαστε σίγουροι για την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουμε! Επίσης, τόσο οι συσκευασίες μας, όσο και τα αναλώσιμα που χρησιμοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα μας, είναι 100% plasticfree!
Τέλος, θεωρώ ότι έχω αναπτύξει μια προσωπική σχέση και μια καλή επικοινωνία με όλους τους πελάτες μου, αλλά και ότι το branding του Proud Dodo είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από μόνο του.
- Πώς φαντάζεστε την επιχείρησή σας σε 5 χρόνια από τώρα;
Τη φαντάζομαι με 5 επιπλέον προϊόντα, μεγαλύτερη αποθήκη και έναν/μια υπάλληλο. Τη φαντάζομαι, επίσης, σε συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις και περιβαλλοντικές οργανώσεις, να προτείνει βιώσιμες λύσεις στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις εστίασης και να συμβάλει οικονομικά ή έμπρακτα σε περιβαλλοντικά projects.
- Πώς μάθατε για το The People's Trust;
Με ενημέρωσαν σχεδόν ταυτόχρονα μια φίλη που διάβασε για τον οργανισμό στο ίντερνετ, καθώς και ένας φίλος του οποίου μόλις είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση.
- Με ποιο τρόπο σας βοήθησε ο οργανισμός;
Με την οικονομική υποστήριξη από τον οργανισμό, κατάφερα να κάνω μια αρκετά μεγάλη παραγγελία και να προωθήσω την επιχείρηση. Το ποσό της χρηματοδότησης θεωρώ πως είναι αρκετό για να με πάει από το στάσιμο σημείο του έσοδα=έξοδα, στο σημείο που βγαίνει ένα κέρδος το οποίο σου επιτρέπει να προχωρήσεις μπροστά.
- Θα προτείνατε το The People's Trust σε ένα νέο επιχειρηματία και γιατί;
Το έχω ήδη κάνει και σαφώς θα συνεχίσω να το κάνω. Κάθε νέος/α επιχειρηματίας που αντιμετωπίζει δυσκολία με το αρχικό κεφάλαιο, ονειρεύεται να μπορούσε να έχει αυτή την σχεδόν άνευ όρων βοήθεια από κάπου. Είναι τόσο ιδανική συνθήκη που αρχικά δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι πράγματι ισχύει!
Tο The People’s Trust του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης είναι ένας ιδιωτικά χρηματοδοτούμενος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Παρέχει αρωγές έως €15.000 και δωρεάν υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης για τους ωφελούμενούς του. Ο οργανισμός έχει ως προτεραιότητα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μέσω άμεσα βιώσιμων επιχειρήσεων για τις οποίες δεν υπάρχουν άλλες πηγές χρηματοδότησης.
Σχόλια