Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην εξειδικευμένη αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών – «δοκιμάζω προτού αγοράσω» – από τις οποίες οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν τα προσφερόμενα προϊόντα, προτού αποφασίσουν να τα αγοράσουν. Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου Walmart ξεκίνησε πρόσφατα τη δοκιμαστική λειτουργία μιας αντίστοιχης συνδρομητικής υπηρεσίας τη Goodies Co.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρει σε ιδιώτες τη δυνατότητα μηνιαίας παράδοσης (6-8) επιλεγμένων νέων τροφίμων με ένα χαμηλό κόστος επτά δολαρίων ανά παραγγελία και χωρίς έξοδα μεταφοράς. Η αξία του δέματος είναι κατά μέσο όρο διπλάσια της πραγματικής αξίας των προϊόντων. Εφόσον οι καταναλωτές πεισθούν για την ποιότητα των συγκεκριμένων προϊόντων, μπορούν στη συνέχεια να τα παραγγείλουν μέσα από την πλατφόρμα. Επίσης, η Goodies έχει αναπτύξει και ένα κοινωνικό δίκτυο μέσω του οποίου επιβραβεύει με πόντους τα σχόλια των συνδρομητών τα οποία αφορούν τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Walmart είναι μιας από τις λίγες εταιρείες του παγκόσμιου «παραδοσιακού» λιανεμπορίου που λειτουργεί κέντρο έρευνας για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέσω του SoMoRe (Social, Mobile, Retail) δηλ. της κεφαλαιοποίησης της καινοτομικής συγχώνευσης των κοινωνικών δικτύων με την κινητή τηλεφωνία και το εμπόριο, η Walmart σκοπεύει να επαναπροσδιορίσει το επιχειρείν. Τα project με τα οποία ασχολείται η Walmart αφορούν τόσο την αποκρυπτογράφηση του κοινωνικού γονιδιώματος και το social shopping (Goodies Co., GetontheShelf, Classrooms by Walmart) όσο και την κατασκευή (αυτοματοποιημένων) πλατφόρμων με σκοπό τη διαχείριση και αξιοποίηση των τεράστιων δεδομένων της. Πέραν αυτού, η Walmart έχει ήδη αναπτύξει τη λειτουργία εικονικών καταστημάτων όσο και νέες υπηρεσίες logistics με αυθημερόν παράδοση.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, η Walmart σχεδιάζει την είσοδό της στην ελληνική αγορά μέσω μιας συνεργασίας με τη βορειοελλαδική εταιρεία λιανεμπορίου Βασίλαγας Α.Ε. 3Β Markets. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε ποιος τελικά από τους (μεγάλους) παίκτες του ελληνικού λιανεμπορίου θα αποτολμήσει να πειραματιστεί και να επαναπροσδιορίσει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες αλλά και γενικώς του επιχειρείν στην Ελλάδα.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια