Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η διεθνοποίηση μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνει τη μοναδική ευκαιρία σε όλα τα είδη των ελληνικών επιχειρήσεων να κερδίσουν τις ξένες αγορές. Ως εκ τούτου, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού όχι μόνο για τους εξαγωγείς αλλά και για τους παίκτες της εγχώριας αγοράς. Σε αυτήν, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν ότι μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου δεν υφίσταται κανένας μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς.
Οι αποκλειστικά διαδικτυακοί παίκτες, όπως η Zalando και η Zooplus, οι οποίοι έχουν καταφέρει να κατακτήσουν τις «ξένες» (ευρωπαϊκές) αγορές μέσω των τεράστιων διαφημιστικών κονδυλίων τους, των οικονομιών κλίμακας, του μεγάλου μεγέθους των εθνικών αγορών τους και των χαμηλών τιμών κτίσης των προϊόντων κρούουν τον κώδωνα κινδύνου. Το γεγονός αυτό θα πρέπει οι εγχώριες (διαδικτυακές ή μη) επιχειρήσεις να λάβουν υπόψη πολύ σοβαρά.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έρθουν αργά ή γρήγορα περισσότερο αντιμέτωπες με τον διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος με τη σειρά του θα μειώσει τα περιθώρια κέρδους, θα βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα αυξήσει τη συγκέντρωση των αγορών του ηλεκτρονικού εμπορίου.
One Click: Jeff Bezos and the Rise of Amazon.com
Για τον καταναλωτή δεν παίζει ρόλο από ποια χώρα τελικά θα πραγματοποιήσει τις αγορές του, αλλά η επιλογή αυτή γίνεται βάσει άλλων παραγόντων. Άλλωστε, η βελτίωση και η ανάπτυξη των υπηρεσιών logistics, που αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των τρισδιάστατων εκτυπωτών θα σπάσει το φράγμα της απόστασης. Κυριολεκτικά, σε λίγο καιρό «Ο Κόσμος θα απέχει μόνο ένα κλικ»!
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια