Alpha Bank: Συνήθεις διαδικτυακές απάτες και τρόποι προστασίας

Κάθε είδος απάτης, αποσκοπεί στην κλοπή προσωπικών δεδομένων και κωδικών, όπως Username, κωδικούς πρόσβασης e-banking, πρόσθετους κωδικούς ασφαλείας myAlpha Code, στοιχεία και PIN χρεωστικών/πιστωτικών καρτών, με στόχο την πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς και κάρτες σας αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Alpha Bank.
Σε αυτήν αναφέρει τις πιο συχνές περιπτώσεις διαδικτυακής απάτης και τρόπους προστασίας του καταναλωτή.
Συγκεκριμένα:
Αγγελίες στο διαδίκτυο ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Μεγάλη έκταση έχουν λάβει οι απάτες μέσω online αγγελιών για πώληση προϊόντων, ενοικιάσεις κατοικιών μέσω διαδικτύου, αγοραπωλησίες αυτοκινήτων ή για εικονικές θέσεις εργασίας. Το υποψήφιο θύμα που έχει δημοσιεύσει αγγελία στο διαδίκτυο ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δέχεται τηλεφώνημα από υποτιθέμενο ενδιαφερόμενο, ο οποίος του ζητάει στη συνέχεια προσωπικούς κωδικούς e-banking, τον αριθμό ή/και το PIN των καρτών του και άλλα σχετικά στοιχεία, προκειμένου, δήθεν να μην υπάρχει χρονοτριβή για την πληρωμή. Υποκλέπτοντας τους κωδικούς e-banking του θύματος, οι απατεώνες καταφέρνουν να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς του λογαριασμούς και κάρτες και πραγματοποιούν συναλλαγές ηλεκτρονικής απάτης.
Phishing emails
Απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που σκοπό έχουν να εξαπατηθούν οι παραλήπτες τους και να γνωστοποιήσουν στους απατεώνες προσωπικές και οικονομικές τους πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας τους. Συνήθως αντιγράφουν το λογότυπο, τα χαρακτηριστικά και το ύφος των πραγματικών μηνυμάτων που λαμβάνετε από την Τράπεζα. Κάνουν χρήση ορολογίας που δίνει την αίσθηση του κατεπείγοντος και σας προτρέπουν να κατεβάσετε στη συσκευή σας ένα επισυναπτόμενο αρχείο ή να ακολουθήσετε κάποιο σύνδεσμο.
Smishing (SMS Phishing)
Οι απατεώνες προσπαθούν να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας μέσω μηνυμάτων SMS. Συνήθως ζητούν από τα υποψήφια θύματα να ακολουθήσουν κάποιο σύνδεσμο (link) ή να καλέσουν έναν αριθμό τηλεφώνου, προκειμένου να επαληθεύσουν, ενημερώσουν ή επανανεργοποιήσουν τον λογαριασμό τους. Ο σύνδεσμος οδηγεί σε ψεύτικη ιστοσελίδα και ο αριθμός τηλεφώνου οδηγεί στον απατεώνα που ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί τη νόμιμη επιχείρηση.
SIM Swapping
Οι δράστες εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα αλλαγής κάρτας SIM και προσποιούνται είτε τον κάτοχο της κάρτας SIM ή κάποιον εξουσιοδοτημένο από τον νόμιμο συνδρομητή, προσπαθώντας έτσι να εξαπατήσουν τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας και να αποκτήσουν νέα κάρτα προς αντικατάσταση αυτής που έχει ο νόμιμος κάτοχος. Μόλις ενεργοποιήσουν τη νέα κάρτα, η παλιά, που βρίσκεται στην κατοχή του νόμιμου συνδρομητή απενεργοποιείται και έτσι όλες οι υπηρεσίες (κλήσεις, SMS,) λαμβάνονται στη συσκευή που βρίσκεται στην κατοχή των απατεώνων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διεξάγουν παράνομες δραστηριότητες εν αγνοία των νόμιμων συνδρομητών. (π.χ. λαμβάνοντας κλήσεις και μηνύματα που προορίζονται για αυτούς, υποκλέπτοντας κωδικούς μιας χρήσης ή μηνυμάτων επαλήθευσης ασφάλειας κ.λπ). Μάθετε περισσότερα για την τακτική εξαπάτησης SIM Swapping εδώ.
Vishing (Voice Phishing)
Αφορά απάτη μέσω τηλεφώνου, που έχει ως σκοπό την εξαπάτηση του θύματος προκειμένου να αποκαλύψει τις προσωπικές και οικονομικές του πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας του ή και να μεταφέρει χρήματα στους απατεώνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τηλεφωνική Επικοινωνία για επισκευή βλάβης λογισμικού υπολογιστή. Υποτιθέμενοι εκπρόσωποι εταιρείας πληροφορικής επικοινωνούν με τα υποψήφια θύματα και ζητούν να αποκτήσουν απομακρυσμένη πρόσβαση στον υπολογιστή τους για διόρθωση βλάβης που δεν έχουν δηλώσει. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να αποσπάσουν τους e-banking κωδικούς του θύματος και να μεταφέρουν χρηματικά ποσά από τους λογαριασμούς τους.
Πώς μπορείτε να προστατευτείτε
- Μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σας σε καμία συσκευή σας.
- Αγνοήστε email, SMS ή τηλεφωνήματα που σας ζητούν κωδικούς.
- Προστατεύστε τους κωδικούς σας και ενισχύστε την ασφάλεια των συσκευών σας, ενημερώνοντας τακτικά το λειτουργικό τους.
- Βεβαιωθείτε ότι πλοηγείστε στο ασφαλές περιβάλλον της Τράπεζας, αποφεύγοντας τη χρήση δημόσιων δικτύων.
Σχόλια