Ο όμιλος METRO δημοσιοποίησε χθές τα αποτελέσματα του εννιαμήνου (αρχείο pdf) της τρέχουσας χρήσης του. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn ανήλθαν στα 480 εκατ. ευρώ. Από αυτές, 289 εκατ. ευρώ προέρχονται από την αποκλειστικά διαδικτυακή θυγατρική εταιρεία του την Redcoon, ενώ 191 εκατ. ευρώ προέρχονται από τις πολυκαναλικές πωλήσεις των καταστημάτων της Media-Saturn.
Τα συγκεκριμένα νούμερα είναι απογοητευτικά, καθώς παρουσιάζεται μια στασιμότητα στους διαδικτυακούς τζίρους της Media-Saturn, ενώ η Redcoon μετά από την εξαγορά της από την Media-Saturn έχει χάσει τη δυναμική ανάπτυξή της. Με καθαρά έσοδα εννιαμήνου 289 εκατ. ευρώ, μάλλον είναι απίθανο να πετύχει τον φετινό στόχο της των 500 εκατ. ευρώ. Οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αντιπροσωπεύουν το 3,6% των συνολικών πωλήσεων, ενώ όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, στρατηγικό στόχος του ομίλου είναι ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων μέχρι το 2014 να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων. Στο πλαίσιο επίτευξης του παραπάνω στόχου, η Media-Saturn το καλοκαίρι εξαγόρασε πλήρως τη μικρή ρωσική διαδικτυακή εταιρεία 003.ru, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την αγορά μειοψηφικού πακέτου μετοχών στη γερμανική εταιρεία Re-commerce Flip4New.
Στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου K5, ο Arnd von Wedemeyer , ο γενικός διευθυντής της ανταγωνίστριας εταιρείας notebooksbilliger.de και η οποία είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα στα ηλεκτρικά είδη στη Γερμανία με τζίρο 465 εκατ. ευρώ, για το 2011 είχε δηλώσει ότι από στρατηγικής άποψης η Media Markt και η παρέα της είναι μια κλασική περίπτωση εταιρείας που χρειάζεται αναδιοργάνωση. Πρόσφατα, η γερμανική Electronic Partner ανακοίνωσε την αγορά μειοψηφικού πακέτου μετοχών στην notebookbilliger.de επιβεβαιώνοντας και πάλι την αδυναμία των παραδοσιακών λιανεμπόρων (όπως και στη περίπτωση της γερμανικής Media-Saturn που εξαγόρασε τη Redcoon καθώς και της ελβετικής Migros με την συμμετοχή της στην Digitec) να ανταπεξέλθουν μόνοι τους στα νέα δεδομένα του (ηλεκτρονικού) εμπορίου.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια