Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στο τεράστιο διαφημιστικό κονδύλι που δαπανά η Zalando για την καθιέρωση της μάρκας και την αύξηση της αναγνωρισιμότητά της στην ευρωπαϊκή αγορά. Στο πλαίσιο του συνεδρίου της NEOCOM, ο διευθυντής μάρκετινγκ της Zalando κ. Christian Meermann εξήγησε ότι η εταιρεία του είναι ένας από τους λίγους διαφημιζόμενους στη Γερμανία η οποία μπορεί να αξιολογήσει και να αποτιμήσει κατά εκατό τοις εκατό την αποδοτικότητα των διαφημιστικών ενεργειών της.
Σχεδόν κάθε εβδομάδα βρίσκονται υπάλληλοι της Google στην εταιρεία, καθώς έχουν «αγοραστεί» 100 εκατομμύρια λέξεις-κλειδιά από αυτή. Γεγονός που την κατατάσσει ως έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες της στη Γερμανία. Επίσης, δημιουργούνται 600 εκατομμύρια εμφανίσεις (Ad Impression) σε καθημερινή βάση μέσω των online διαφημιστικών μηνυμάτων της τα οποία συνεχώς βελτιστοποιούνται από μια ενδοεταιρική ομάδα.
{youtube}Hikwdi3lZK8{/youtube}
Όσον αφορά τα διαφημιστικά σποτ στην τηλεόραση, η αποδοτικότητά τους μετριέται δέκα λεπτά μετά από την προβολή τους. Επιπλέον η Zalando δεν κάνει χρήση των έντυπων καταχωρήσεων μιας και δεν είναι μετρήσιμες. Αντί αυτού διανέμει στα έντυπα κουπόνια αξίας 10 ευρώ από τα οποία η ανταπόκριση μέσω ενός μοναδικού κωδικού είναι μετρήσιμη. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκαν πάνω από 23 εκατ. επαφές με πελάτες.
Και σαν μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η Zalando για να μεγιστοποιήσει το όφελος προς τους πελάτες της, προσφέρει επιπρόσθετα και άλλα σημεία επαφής (touchpoints) με τη μάρκα Zalando, όπως το εταιρικό περιοδικό μόδας Zalando με τιράζ 2 εκατ. αντίτυπα καθώς και το αντίστοιχο App του έντυπου περιοδικού της. Να σημειώσω ότι πρόσφατα η Zalando κυκλοφόρησε και την πρώτη έκδοση του ανδρικού περιοδικού μόδας Zalando. Η μοναδική ενέργεια που δεν ήταν μετρήσιμη ήταν η χορηγία της Zalando στο «Germany's Next Topmodel».
Τον τρόπο με τον οποίο έχει δομηθεί η «επιχειρηματική ευφυΐα» της Rocket Internet και στην οποία ανήκει μεταξύ άλλων και η Zalando, ανέπτυξε πέρσι εξαιρετικά στο συνέδριο της Nextberlin ο τέως διευθύνων σύμβουλος της Rocket Internet Dr. Florian Heinemann. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζει η φράση του: «Στη Zalando δεν έχουμε προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Εμείς απλά λέμε ότι είμαστε πρόθυμοι να αποκτήσουμε έναν πελάτη στη τιμή Χ».
Τέλος, το ποσοστό της αναγνωρισιμότητας της Zalando στη Γερμανία ανέρχεται στο 95% και ο στόχος, σύμφωνα με τον κ.Meermann, είναι να επιτευχθεί το ίδιο ποσοστό άμεσα και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Απολύτως κατανοητό και θεμιτό για μια εταιρεία που θέλει να μπει γρήγορα στο χρηματιστήριο!
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια