Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και ένας από τους πιο σημαντικούς στρατηγικούς παράγοντες του είναι η άμεση αποστολή και παράδοση των προϊόντων σε οποιοδήποτε σημείο της υφηλίου, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή επιθυμεί ο πελάτης. Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην ανάγκη για ανεύρεση καινοτόμων εναλλακτικών ταχυμεταφορικών υπηρεσιών. Είχα παρουσιάσει τη νέα μεταφορική υπηρεσία Easybring από τη Νορβηγία η οποία επιτρέπει την αποστολή και μεταφορά δεμάτων μεταξύ ανθρώπων.
{youtube}9BE8bJFtcKc{/youtube}
Τι γίνεται όμως με τις μετακινήσεις των ανθρώπων; Οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες (η πρόσβαση σε υλικά αγαθά και όχι η κτήση τους θα είναι πλέον το ζητούμενο) έχουν κάνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναθεωρήσουν την ύπαρξη τους ως καθαρούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και να βλέπουν τους εαυτούς τους ως παρόχους υπηρεσιών μετακίνησης.
Στο πλαίσιο λοιπόν των παραπάνω εξελίξεων η Daimler AG λάνσαρε πρόσφατα μια ενδιαφέρουσα υπηρεσία, την εφαρμογή για κινητές συσκευές Moovel. Η εφαρμογή αυτή αρχικά τρέχει δοκιμαστικά στην περιοχή της Στουτγάρδης στη Γερμανία και συνδυάζει λύσεις από διαφορετικούς παρόχους υπηρεσιών μεταφοράς, παρουσιάζοντας κατάλληλες επιλογές, εμπλουτισμένες με το κόστος και τη χρονική διάρκεια αυτών, στο κινητό τηλέφωνο.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή «παντρεύει» τις πληροφορίες όλων των αστικών συγκοινωνιών της συγκεκριμένης πόλης καθώς και άλλες υπηρεσίες όπως αυτής της συνοδήγησης (η αντίστοιχη ελληνική υπηρεσία της είναι το pamemazi.gr), της κλήσης ταξί (αρχές του χρόνου η Daimler έγινε μειοψηφικός μέτοχος της Mytaxi μέσω της θυγατρικής της car2go καταβάλλοντας 10 εκατ. ευρώ) καθώς και των κοινόχρηστων αυτοκινήτων (Carsharing) car2go. Στόχος της υπηρεσίας είναι να προσφέρει την καλύτερη λύση στους χρήστες, για να φτάσουν από το σημείο Α στο σημείο Β κάνοντας πιο άνετη, πιο εύκολη και πιο οικονομική την ατομική μετακίνησή τους. Η υπηρεσία είναι δωρεάν για τους χρήστες και λειτουργεί και χωρίς την αντίστοιχη εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα διαμέσου του κινητού διαδικτύου. Τα έσοδα για την Daimler θα προέρχονται από την είσπραξη προμήθειας για τις διαμεσολαβητικές της υπηρεσίες που θα προσφέρει στους παρόχους μεταφοράς.
Επιδίωξη της Daimler είναι να ενσωματώσει όσο περισσότερους παρόχους μεταφοράς στην παραπάνω υπηρεσία. Προς στιγμή αυτό διαφαίνεται δύσκολο εγχείρημα. Και αυτό διότι οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη αντίστοιχης υπηρεσίας. Έτσι, μέσω μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, της Cairo, η DB θέλει να συνδυάσει τις προσφορές των γερμανικών σιδηροδρόμων με αυτές της δικής της υπηρεσίας ενοικίασης ποδηλάτων Call-a-bike καθώς της δική της υπηρεσίας Carsharing της Flinkster.
Στο ίδιο κύμα περίπου κινείται και η BMW η οποία προσφέρει επίσης δική της υπηρεσία Carsharing το DriveNow, μια υπηρεσία ανεύρεσης πάρκινγκ ParkatmyHouse καθώς και την υπηρεσίας οδηγό πόλεων MyCityWay, η οποία είναι διαθέσιμη παγκοσμίως για 70 πόλεις.
{youtube}-usGoIhNrQA{/youtube}
Η αυτοκινητοβιομηχανία οραματίζεται ότι στο άμεσο μέλλον οι πελάτες της δεν αγοράζουν και ως εκ τούτου δε θα κατέχουν πια αυτοκίνητα αλλά Mobility Cards μέσω των οποίων οι πελάτες θα μπορούν αλλάξουν οποιαδήποτε στιγμή θέλουν ένα αυτοκίνητο. Έτσι, με το νέο «προσαρμόσιμο» αυτοκίνητο, ο καταναλωτής θα μπορεί να χρησιμοποιεί κατά το διάστημα της μέρας ένα κουπέ, για τη βραδινή του έξοδο ένα cabrio, για τα ψώνια του Σαβ/κου ένα station wagon και για τις οικογενειακές του διακοπές ένα van.
Σε μια κοινωνία, όπου λόγω της μετάβασης στην 6η έκδοση του πρωτοκόλλου ΙP, στο άμεσο μέλλον κάθε συσκευή θα φέρει τη δική της διαδικτυακή διεύθυνση. Οι συσκευές και τα αντικείμενα θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους (ιντερνέτ των πραγμάτων) αλλά και με τον χρήστη. Αυτό με τη σειρά του θα φέρει μια νέα βιομηχανική επανάσταση με εκτεταμένες συνέπειες, μεταξύ άλλων στις παραγωγικές διαδικασίες, στα logistics, στην ενέργεια, στην επικοινωνία και στη μετακίνηση. Με την παραπάνω μέθοδο, κάθε προϊόν θα μπορεί να μας πει τη δική του ιστορία.. από την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωσή του. Ελπίζω, όμως, ότι αυτό δε θα ισχύσει και για το ανθρώπινο είδος!...Εδώ δεν ήθελα να «μετακινηθούμε»... αλλά να μείνουμε «στάσιμοι»!
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια