Στο παρελθόν είχα παρουσιάσει το κορυφαίο διαδικτυακό σούπερ μάρκετ της γερμανόφωνης αγοράς, το LeShop από την Ελβετία καθώς και τα Drive in – σούπερ μάρκετ ως μια εναλλακτική λύση ανάπτυξης του e-Food. Πρόσφατα η LeShop ανακοίνωσε ότι το ερχόμενο φθινόπωρο θα ανοίξει το πρώτο της Drive in – σούπερ μάρκετ.
LeShop Drive | Πηγή: info.leshop.ch
Έτσι, οι διαδικτυακές παραγγελίες (μέσω PC, Tablet ή κινητών συσκευών) των καταναλωτών μπορούν να είναι ετοιμοπαράδοτες μέσα σε διάστημα δύο ωρών. Στις παραπάνω παραγγελίες δεν υπάρχει κατώτερο όριο αγορών. Τα ψώνια φορτώνονται από το προσωπικό σε μόλις πέντε λεπτά στο προκαθορισμένο χώρο πάρκινγκ (εφόσον ο πελάτης έρθει με το αυτοκίνητό του). Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μέχρι πρότινος το μέσο βάρος μιας παραγγελίας που παραδιδόταν στο σπίτι ήταν 70 κιλά και είχε αξία 240 ελβετικά φράγκα (περίπου 200 ευρώ). Στο Drive in- σούπερ μάρκετ η LeShop θα προσφέρει 8.000 κωδικούς προϊόντων της Migros από φρέσκο ψωμί και ποτά μέχρι και τοπικά προϊόντα και σπεσιαλιτέ της περιοχής. Η εξόφληση θα γίνεται στον χώρο παράδοσης μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας.
Η LeShop συγκρίνει τις διάφορες δυνατότητες αγορών ως εξής:
Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι στις αρχές του 2012 το 12% των παραγγελιών προέρχονταν από τις κινητές συσκευές. Η LeShop πιστεύει ότι σύντομα κάθε πέμπτη παραγγελία θα γίνεται μέσω του κινητού ιντερνέτ. Επίσης ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία για το ποια είναι τα δέκα πρώτα προϊόντα που παραγγέλνονται μέσω του iPhone. Αυτά είναι κατά σειρά κατάταξης: Μπανάνες βιολογικές, Αγγούρια, Μπανάνες Chiquita, Βούτυρο μαγειρικής, Κολοκυθάκια, Καρότα, Γάλα, Αυγά, Κοτόπουλο φέτες, Αντίδι.
Ο τζίρος της LeShop το 2011 σημείωσε μια κάμψη (-1%) και ανήλθε στα 150 εκατ. ελβετικά φράγκα. Για το 2012 προβλέπεται ο τζίρος να κυμανθεί ανοδικά.
Εδώ να σημειώσουμε ότι ολόκληρο το ελβετικό εμπόριο είχε να αντιμετωπίσει την υποτίμηση του ευρώ η οποία με τη σειρά της οδήγησε στην υπερτίμηση του ελβετικού φράγκου (αυτό με τη σειρά τους αύξησε τις επισκέψεις και τις αγορές των Ελβετών καταναλωτών στη Γερμανία από τα γερμανικά καταστήματα). Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο επενέβη η κεντρική τράπεζα της Ελβετίας με την επιβολή πλαφόν για την ανατίμηση του ελβετικού φράγκου έναντι του ευρωπαϊκού νομίσματος στο επίπεδο του 1,20.
Την αγορά του e-Food ανέπτυξα εκτενέστερα στο πρώτο άρθρο μου, μιας αγοράς που παρουσιάζει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια