NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Showrooming: Οι καταναλωτές βλέπουν το μέλλον των καταστημάτων ως χώρους επίδειξης

Showrooming: Οι καταναλωτές βλέπουν το μέλλον των καταστημάτων ως χώρους επίδειξης

Σε πρόσφατο άρθρο μου, είχα αναφερθεί στις επιπτώσεις που θα έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στα εμπορικά κέντρα. Μια πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα "Digital Shopper Relevancy" της συμβουλευτικής Capgemini ήρθε να επιβεβαιώσει ότι το παγκόσμιο λιανεμπόριο βρίσκεται αντιμέτωπο με αρκετά δραστικές αλλαγές. Στην έρευνα συμμετείχαν 16 χώρες με συνολικά 16.000 διαδικτυακούς καταναλωτές.

Σύμφωνα με αυτή πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι μέχρι το 2020 τα καταστήματα του λιανεμπορίου θα μεταλλαχτούν σε χώρους επίδειξης, όπου οι καταναλωτές θα επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν και στη συνέχεια θα τα παραγγέλλουν μέσω του διαδικτύου. Επίσης, το διαδίκτυο εξακολουθεί και παραμένει το κυριότερο κανάλι για τους διαδικτυακούς καταναλωτές, ενώ πάνω από το 60% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι μέχρι το 2014 τα διάφορα κανάλια διανομής του εμπορίου θα έχουν συντονιστεί μεταξύ τους.

alt

Απεικόνιση πολυκαναλικής εμπειρίας

Πηγή: Capgemini, Digital Shopper Relevancy

Ολόκληρη την περιληπτική έρευνα της Capgemini (στην οποία αναλύεται η παγκόσμια χρήση των ψηφιακών αγορών) μπορείτε να την κατεβάσετε δωρεάν εδώ. Τα αποτελέσματά της επιβεβαιώνει και μια αντίστοιχη έρευνα της γερμανικής ECC. Σύμφωνα με αυτή, στη Γερμανία το 43% των κατόχων έξυπνων κινητών συσκευών χρησιμοποιούν συχνά τις συσκευές τους μέσα σε ένα κατάστημα, για να ανακτήσουν πληροφορίες για τις τιμές των προϊόντων και στη συνέχεια να το παραγγείλουν μέσω του διαδικτύου.

Η τάση του Showrooming δηλ. του «βλέπω ένα προϊόν στο κατάστημα – αλλά το αγοράζω (πιο φτηνά) διαδικτυακά ή από άλλη πηγή» και η αναζήτηση πληροφοριών μέσω κινητών συσκευών έχουν προκαλέσει πολλούς πονοκεφάλους στους λιανεμπόρους. Πολλοί από αυτούς, όπως η αμερικανική αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών Best Buy (την οποία περιγελούν ως το εκθετήριο της Amazon) έλαβε δραστικά μέτρα εναντίον της παραπάνω τάσης. Έτσι στην αμερικανική αγορά, εξοπλίζει τα μεγάλα αντικείμενα με αποκλειστικούς κωδικούς της (Best Buy Exclusive Codes) των οποίων δεν είναι δυνατή η σάρωση μέσω των κινητών συσκευών και οι οποίοι οδηγούν αποκλειστικά σε σελίδες της Best Buy. Με αυτό τον τρόπο, η σύγκριση τιμών μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων γίνεται δύσκολη υπόθεση. Αντίστοιχα στην καναδέζικη αγορά, η ίδια εταιρεία δημοσιοποιεί στους καναδέζικους διαδικτυακούς ανταγωνιστές μια εγγυημένη χαμηλότερη τιμή λιανικής, η οποία ισχύει για όλους. Με αυτό τον τρόπο, η Best Buy πιστεύει ότι εξανεμίζει το μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν οι διαδικτυακοί έμποροι.

Μεγάλος κερδισμένος είναι ο καταναλωτής, για τον οποίο οι αγορές μέσω μιας πολυκαναλικής εμπειρίας είναι ήδη γεγονός. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί παίκτες του λιανεμπορίου θα πρέπει να κατανοήσουν τις τάσεις της αγοράς για να επιζήσουν και να έχουν το θάρρος και τη γνώση να καινοτομήσουν ριζικά, όπως επεξήγησα σε παλαιότερο άρθρο μου «Multichannel Commerce: Μύθος ή πραγματικότητα»;

Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr