Με ενδιαφέρον διάβασα την ανακοίνωση για την ίδρυση του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ε.Σ.Η.Ε) ή Greek eCommerce Association (GR.EC.A) με τη συμμετοχή 22 ελληνικών μικρών και μεγάλων εταιρειών του χώρου. Προσωπικά όμως απόρησα. Και αυτό, διότι υπάρχει ήδη η ΕΠΑΜ (Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου) η οποία έχει κοινό στόχο μεταξύ άλλων τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, την υποστήριξη και δικτύωση των μελών του εντός και εκτός των συνόρων της χώρας.
Όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, πρώτιστο μέλημα των φορέων της ελληνικής αγοράς θα πρέπει να είναι η διαφάνεια της ελληνικής αγοράς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει και στην ανάπτυξή του. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι η ύπαρξη πολλαπλών φορέων, οι οποίοι μάλιστα έχουν κοινό στόχο, θα καταφέρουν να επιτύχουν το παραπάνω. Επανειλημμένως έχω αναφέρει ότι κατά τη δική μου άποψη, όταν μιλάμε για τζίρους ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να αναφερόμαστε «στις πωλήσεις από απόσταση». Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, των τηλεπωλήσεων και του m-commerce. Επίσης, με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση της πολυκαναλικής εμπειρίας στις αγορές των καταναλωτών, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπεριλαμβάνει όλες τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσω όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, άσχετα από τη συσκευή και το μέρος που πραγματοποιήθηκαν αυτές οι διαδικτυακές αγορές.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, κρίνεται επιτακτική μια «συγχώνευση» των παραπάνω φορέων, στην οποία ο τελικός φορέας θα πρέπει ακόμη να προσθέσει στου στόχους του και τη δημιουργία ενός «σήματος ποιότητας» για τη πιστοποίηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους. Αυτό από τη μεριά του θα παρέχει στους καταναλωτές απόδειξη εμπιστοσύνης για το ότι τα ελεγχόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα πληρούν τα καθιερωμένα πρότυπα ποιότητας και ότι συμμορφώνονται πλήρως με τις σχετικές ισχύουσες διατάξεις γι' αυτό. Αντίστοιχα, η προθυμία και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές μέσω «πιστοποιημένων» διαδικτυακών καταστημάτων θα επιφέρει αύξηση στους τζίρους του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Εύχομαι οι παραπάνω φορείς να βρούνε ένα «κοινό» παρανομαστή για την ανάπτυξη ιδανικών συνθηκών (τόσο για τους καταναλωτές όσο για τις συμμετέχουσες εταιρείες) για το καλό του συνόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια