Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Goldmedia, ο τζίρος μέσω τηλεπωλήσεων (Teleshopping) ανήλθε στα 3,8 δισ. ευρώ στις σπουδαιότερες αγορές της Ευρώπης (δηλ. της Γερμανίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας) το 2011 και το 2017 αναμένεται να αυξηθεί στα 5,3 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη αγορά είναι αυτή της Γερμανίας, όπου το 2011 πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις αξίας περίπου 1,7 δισ. ευρώ και οι οποίες αναμένονται να αυξηθούν ετησίως κατά 6%, φθάνοντας το 2017 στο ποσό των 2,4 εκατ. ευρώ.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά τηλεπωλήσεων είναι το Ηνωμένο Βασίλειο το οποίο διαθέτει τους περισσότερους παρόχους. Οι 31 πάροχοι απασχολούν περίπου 5.500 εργαζόμενους με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,4 δισ. ευρώ για το 2011. Εδώ να σημειωθεί ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο το μερίδιο των εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το πιο ανεπτυγμένο από τις άλλες χώρες. Τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης εμφανίζει η αγορά της Ιταλίας λόγω της σταδιακής ψηφιοποίησης του σήματος των τηλεοπτικών σταθμών της. Στη συγκεκριμένη αγορά το 2011 πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις αξίας 420 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται ετήσια αύξηση κατά 13,6 %, φθάνοντας το 2017 στο ποσό των 905 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, η γαλλική αγορά τηλεπωλήσεων είναι μια σχετικά στατική και μικρή αγορά με τζίρο 230 εκατ. ευρώ και ετήσια αύξηση της τάξης του 2%.
Τα ευρωπαϊκά κανάλια τηλεπωλήσεων εμφανίζουν τους εαυτούς τους ως μοντέρνους παρόχους πολυκαναλικών δικτύων διανομής. Φυσικά, η τηλεόραση παραμένει για τους τηλεπελάτες το κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης, αλλά τα σύγχρονα πολυμέσα όπως το ιντερνέτ, τα κοινωνικά δίκτυα, η υβριδική τηλεόραση (Hybrid-TV) και οι εφαρμογές κινητών συσκευών (mobile apps) γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά ως κανάλια διανομής και κανάλια επικοινωνίας.
Πηγή: Designbynotion.com
Τα ποσοστά ανάπτυξης των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στις εξεταζόμενες αγορές ανήλθαν στο παρελθόν μεταξύ 16% και 22% και ως εκ τούτου αποτελούν τον σημαντικότερο μοχλό ανάπτυξης του κλάδου. Αυτή η ανάπτυξη, όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω διάγραμμα, προωθείται ιδιαίτερα από τη διείσδυση τόσο των Smartphones και των Taplet PCs καθώς και από τις συνδεδεμένες τηλεοράσεις (Connected TV ή αλλιώς Smart TV) και την Hbb TV στο προσεχές μέλλον.
Οι εξ αποστάσεως πωλήσεις-σχέσεις με τους τηλεθεατές-πελάτες απαιτούν υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και εμπιστοσύνης. Για αυτό τον λόγο, ο κλάδος του Teleshopping και τα μέλη του, μέσω της ERA Europe (Electronic Retailing Association) αποφάσισε να δεσμευτεί για την επιβολή ενιαίων καταναλωτικών πρότυπων, μέσω της πιστοποίησης «Show with Confidence» για τη σωστή λειτουργία και ασφάλεια των παρόχων τηλεπωλήσεων.
Όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, η διαφάνεια είναι Μονόδρομος για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Επιπλέον σε αυτό θα μπορούσε να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια η ΕΠΑΜ, με την καταγραφή της συνολικής αγοράς των πωλήσεων από απόσταση και ως εκ τούτου και αυτών των τηλεπωλήσεων.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια