Η Αλέκα Παπαδία αναλαμβάνει τη θέση της Executive Creative Director στην McCANN Worldgroup. Bingo. Από όπου κι αν το πιάσεις, ο Χάρης Παριανός «χτύπησε» ένα από τα πιο δημιουργικά μυαλά της ελληνικής διαφήμισης. Σύντομα θα απολαύσουμε τα δημιουργήματά της. Τώρα η αναφορά στο ΔΤ της Ελένης Ζησιμοπούλου είναι τουλάχιστον άσκοπη. Είναι ένα κενό που έχουν στην επικοινωνία, βλέπε Μιχόπουλο. Θα μπορούσαν κάλλιστα να βγάλουν άλλο ΔΤ. Η Αλέκα Παπαδία διατέλεσε επί σειρά ετών διευθύντρια δημιουργικού στις εταιρείες Upset (Χριστέ μου τι ωραίες δουλειές εδώ, πχ. Ινι της Χολ), DDB (Ikea – media markt, καταπληκτικές δουλειές) και Publicis έχοντας διαχειριστεί τεράστια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών και βραβευτεί για πολλές από τις καμπάνιες που τα αφορούσαν. Πολύπειρη και πολυβραβευμένη, έρχεται να πλαισιώσει και να ενδυναμώσει την ταλαντούχα ομάδα του Group. Που μέχρι σήμερα μόνο δουλειές έχανε και καμιά νέα δεν έπαιρνε. Ο Χάρης Παριανός, CEO του McCANN Worldgroup, δήλωσε σχετικά: «Ανοίγει νέα σελίδα για την εταιρία μας, με την Αλέκα Παπαδία να παραλαμβάνει τη διεύθυνση του δημιουργικού. Είμαι πολύ χαρούμενος με τον ερχομό της Αλέκας στο τιμόνι του δημιουργικού μας. Είμαι βέβαιος πως το πάθος και ο ενθουσιασμός της σε συνδυασμό με την εμπειρία και το πηγαίο ταλέντο της θα οδηγήσει την ομάδα της McCann σε μία νέα εποχή δημιουργικότητας». Και το κοφτερό μυαλό θα προσθέσουμε εμείς.
Τι μας λέει η έκθεση AdEx 2020, για τον Μάιο, την οποία δημοσιοποίησε ο IAB Europe σε συνεργασία με τον IAB Hellas, την ένωση για το οικοσύστημα ψηφιακής διαφήμισης και μάρκετινγκ. Θετικά κινήθηκε εν μέσω πανδημίας η αγορά ψηφιακής διαφήμισης, τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά. Τα έσοδα της ψηφιακής διαφήμισης στη χώρα μας το 2020 αυξήθηκαν κατά 6%, ποσοστό που βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της Ευρώπης. Πανευρωπαϊκά, η αγορά επίσης διευρύνθηκε με τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 6,3% έναντι του 2019, με συνολική αξία της αγοράς να φθάνει στα 69 δισ. ευρώ. Πάντως, η αύξηση των εσόδων της ψηφιακής διαφήμισης στην Ευρώπη κατά την πανδημική χρονιά ήταν η βραδύτερη ανάπτυξη που έχει καταγραφεί από το 2006, ιδιαίτερα χαμηλότερη από την αντίστοιχη επίδοση κατά την οικονομική κρίση 2008/2009.
Συνολικά 7 αγορές παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη από έτος σε έτος. Η Τουρκία πρωτοστάτησε με αύξηση 34,8% έναντι του 2019, ακολουθούμενη από άλλες αγορές CEE. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της Δυτικής Ευρώπης ήταν η Γερμανία, αύξηση 10,4%. Με βάση τη σοβαρότητα της επιδημίας COVID-19 και την επακόλουθη οικονομική επιδείνωση, μόνο τρεις αγορές κατέγραψαν μείωση των επενδύσεων. Ακόμη και μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές όπως η Ιταλία, η Γαλλία και το ΗΒ παρουσίασαν σταθερές επιδόσεις το 2020.
Τα κοινωνικά δίκτυα και τα βίντεο παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε όλα τα κανάλια. Το βίντεο διαθέτει πλέον το 39,4% του συνόλου των δαπανών προβολής και υπερβαίνει το 50% σε 4 αγορές. Πάνω από τα 2/3 των δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις βίντεο δημιουργούνται από 5 αγορές - Το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Ρωσία.
Απολαυστικό ERTFLIX. Δυνατούς έρωτες, φιλίες, οικογενειακά τραπέζια, αλλά και μπόλικο σερφ. Αυτό το καλοκαίρι τα έχει όλα. Τα άχαστα του ERTFLIX για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου έφτασαν και κλείνουν μέσα τους όλα τα θερινά συναισθήματα. Βραβευμένες ταινίες, αφορμές για αυτοαναζήτηση, ντοκιμαντέρ που μας στέλνει διακοπές στα χιόνια, μία σκανδιναβική σειρά και φυσικά μία ελληνική παραγωγή που ξεχώρισε την τηλεοπτική σεζόν που μας πέρασε και μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά επεισόδιο-επεισόδιο, τους αγαπημένους μας χαρακτήρες σε ένα ατέλειωτο binge watch. Η πρόθεση της διοίκησης της ΕΡΤ είναι να επενδύσει περισσότερα στο ERTFLIX τις οποίες θα δούμε την επόμενη σαιζόν.
Πληγή της Δημοκρατίας για την Κύπρο όταν διαδηλωτές (κατά των εμβολίων της COVID-19 και των safe pass) επιτέθηκαν στο συγκρότημα "Δίας" – τηλεοπτικό σταθμό SIGMA. Έχουν την πληγή της κατοχής στη μεγαλόνησο και τον προκλητικό Ερντογάν έχουν και τους «παραπληροφορημένους».
Όχι τα παιδία δεν παίζει κατά την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Σε ανακοίνωσή της ενημερώνει για την απαγόρευση προβολής δύο διαφημίσεων της Moller’s μετά από συλλογική αγωγή της. Με την υπ’ αριθμόν 201/2021 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που εκδόθηκε επί συλλογικής αγωγής της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ απαγορεύεται η προβολή από την τηλεόραση δύο διαφημίσεων Moller’s, καθώς κρίθηκαν παραπλανητικές. Συγκεκριμένα παραπλανητική κρίθηκε διαφήμιση για τα ζελεδάκια Moller’s στην οποία πρωταγωνιστεί ένας μικρός μαθητής και διαφήμιση για το μουρουνέλαιο Moller’s που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα. Και οι δύο διαφημίσεις είχαν προβληθεί σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς το φθινόπωρο του 2019. Η απόφαση τονίζει τόσο την ελληνική νομοθεσία για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσο και τους ειδικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, σχετικά με την επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής και τη διαφήμισή τους, αλλά και σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας που επιτρέπεται να περιλαμβάνουν οι διαφημίσεις αυτές, ώστε να μην παραπλανώνται οι καταναλωτές. Το Δικαστήριο έκρινε ότι σε καμία διαφήμιση Moller’s δεν αναφέρεται η συνιστώμενη ημερήσια δόση κατανάλωσης και η κατανάλωση γίνεται χωρίς περιορισμό, ενώ ειδικά για τα ζελεδάκια που απευθύνονται σε παιδιά, η κατανάλωση διαφημίζεται χωρίς την επίβλεψη ενήλικα. Η παραβίαση της νομοθεσίας για τη διαφήμιση με τα ζελεδάκια Moller’s εντοπίζεται επίσης στο ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ότι: πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά, αποδίδονται στα ζελεδάκια ιδιότητες πρόληψης ανθρώπινης νόσου και μείωσης του κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας, γίνεται μνεία γενικών ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία, ενώ οι ισχυρισμοί αυτοί που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση δεν είναι μεταξύ των επιτρεπόμενων εγκεκριμένων ισχυρισμών υγείας. Με το περιεχόμενο αυτό η διαφήμιση δεν είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Με τις εσφαλμένες πληροφορίες και την παράλειψη ουσιωδών πληροφοριών στις διαφημίσεις αυτές ο μέσος καταναλωτής παραπλανάται ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα οφέλη του στην υγεία. Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διαφημίσεις παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας του Καταναλωτή και έρχονται σε αντίθεση με τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας που αυτός επιβάλει. Το Δικαστήριο απαγορεύει στην εταιρεία Apollonian Nutrition ΑΕ που εισάγει και εμπορεύεται τα προϊόντα Moller’s να προβάλει τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις, απειλώντας μάλιστα με χρηματική ποινή σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής. Επιβάλει τέλος χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την αντικαταναλωτική συμπεριφορά της εταιρείας. Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ θεωρεί ότι η θετική απόφαση του δικαστηρίου είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί επιβεβαιώνει και εφαρμόζει τους κανόνες που ισχύουν στη διαφήμιση συμπληρωμάτων διατροφής, ένα κλάδο με ιδιαίτερη ανάπτυξη και προβολή τα τελευταία χρόνια και ιδίως στη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά, ως ειδική κατηγορία καταναλωτών. Επιπροσθέτως σημειώνουμε ότι και ο ΕΟΦ έχει επιβάλει πρόστιμο στην εν λόγω εταιρεία, όπως μας ενημέρωσε. Και δεν το έμαθε κανείς!
Να σημειώσουμε ότι τo διαφημιστικό λογαριασμό τον έχει η New Age. Αποδείχτηκε άπειρη.
*Είναι της HOL
Σχόλια