Στη συνέντευξη τύπου για το χρόνο περάτωσης των πράξεων ισολογισμού του ομίλου τής METRO υπάρχουν μερικές αποκαλυπτικές πληροφορίες για τη στρατηγική ανάπτυξης της πολυκαναλικής διανομής, καθώς και των μεγεθών των διαδικτυακών πωλήσεων της Media-Saturn. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ισολογισμού του έτους 2011, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 20,6 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση -0,9% σε σχέση με το 2010. Από αυτές, οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αντιπροσωπεύουν το 1,69%, δηλαδή 348 εκατ. ευρώ (όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μας, στρατηγικό στόχος του ομίλου είναι ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων μέχρι το 2014 να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων).
Σε αυτά, εάν λάβουμε υπόψη τον ενοποιημένο τζίρο της Redcoon, αξίας 239 εκατ. ευρώ, τότε η Media Markt και η Saturn συμβάλουν με 109 εκατ. ευρώ στις διαδικτυακές πωλήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι o όμιλος Media-Saturn εξαγόρασε στα τέλη Μαϊου του 2011 την Redcoon, του τέταρτου μεγαλύτερου διαδικτυακού καταστήματος ηλεκτρικών ειδών στην Ευρώπη. Στον ισολογισμό του ομίλου της ΜETRO δημοσιοποιείται και για πρώτη φορά το ποσό που κατέβαλε η Media-Saturn για την εξαγορά του 90 τοις εκατό των μετοχών της Redcoon, το ύψος του οποίου ανέρχεται στα 125 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον είναι επίσης τα στοιχεία σχετικά με τα διαδικτυακά καταστήματα της Saturn.de και της Mediamarkt.de . Έτσι, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της Saturn.de, οι καταναλωτές έχουν δαπανήσει κατά μέσο όρο 265 ευρώ στις διαδικτυακές αγορές τους, ενώ το αντίστοιχο ποσό της MediaMarkt.de, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2012, ανέρχεται στα 400 ευρώ. Όσον αφορά τη χρήση του πολυκαναλικού δικτύου διανομής των παραπάνω διαδικτυακών καταστημάτων, το ποσοστό παραλαβής των προϊόντων (Pick-up Rate), τα οποία παραγγέλθηκαν μέσω διαδικτύου, ανέρχεται για τη μεν Saturn.de στο 45 τοις εκατό,για τη δε MediaMarkt.de στο 39 τοις εκατό αντίστοιχα.
Στην Ελλάδα, ο όμιλος Media-Saturn, ο οποίος κατέχει την δεύτερη θέση στην εγχώρια αγορά των ηλεκτρικών μετά τον Κωτσόβολο, παρουσίασε μείωση στις πωλήσεις κατά 17,64 τοις εκατό (από 240 εκατ. ευρώ για το έτος 2010 στα 204 εκατ. ευρώ για το έτος 2011). Υπενθυμίζεται πως από το φθινόπωρο του 2011, ο παραπάνω όμιλος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μόνο με το δίκτυο της Media Markt, το οποίο αποτελείται από δέκα καταστήματα.
Με ενδιαφέρον θα αναμένουμε τις εξελίξεις στην ελληνικά αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μιας και αυτές αναμένονται ραγδαίες. Ο όμιλος Media-Saturn προωθεί την ανάπτυξη-επέκταση λειτουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς και την εξάπλωση του πολυκαναλικού δικτύου διανομής και στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια