Το ηλεκτρονικό κατάστημα εξατομικευμένων T-Shirts Spreadshirt με έδρα το Βερολίνο βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης. Τα έσοδά του για το 2011 αυξήθηκαν κατά 43% και ανήλθαν σε 45,8 εκατομμύρια ευρώ. Για το 2012, προβλέπεται να έχει τους ίδιους αναπτυξιακούς ρυθμούς και στοχεύει σε ένα τζίρο 60 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.
Την παραπάνω εταιρεία δημιούργησε πριν από 11 χρόνια ο Lukasz Gadowski, ο οποίος εκτός των άλλων είναι συνιδρυτής της Team Europe Venture Capital. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι χρήστες μπορούν να φτιάξουν τα δικά τους μπλουζάκια, πουλόβερ, σακάκια, καπέλα, τσάντες και άλλα ρούχα. Η πλατφόρμα προσφέρει σε όλους τη δυνατότητα να ανοίξουν το δικό τους διαδικτυακό κατάστημα και μέσω αυτού να πουλήσουν τα δικά τους σχεδιασμένα προϊόντα. Αυτή τη στιγμή η Spreadshirt λειτουργεί τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής (στη Γερμανία, Πολωνία, Αμερική) με κύριες αγορές αυτές των Ευρωπαίων (κυρίως Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία) και της Νότιας Αμερικής και με άμεσα σχέδια εξάπλωσης, μέσω συνεργασιών, στις αγορές της Αυστραλίας, Βραζιλίας και Τουρκίας. Τα προϊόντα διατίθενται εκτός στην B2C αγορά και στην Β2Β αγορά, όπως ρουχισμό εργασίας ή ρουχισμό για αθλητικά σωματεία.
Στον αντίποδα, η αμερικανική Cafepress αύξησε τα έσοδά της για το 2011 κατά 37%, από 127,9 εκατ. δολάρια σε 175,5 εκατ. δολάρια. Η τάση για εξατομικευμένα προϊόντα καθορίζει όλο και περισσότερο την καταναλωτική συμπεριφορά η οποία με τη σειρά της θα επηρεάσει όλο και περισσότερο όλους τους κλάδους της βιομηχανίας. Όπως ανέφερε η Forrester: «Mass Customization is (finally) the future of products».
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια