Οι παρατηρητές της ψηφιακής μουσικής βιομηχανίας αναμένουν με ενδιαφέρον τη μάχη που θα δώσουν η σουηδική Spotify και η γερμανική Simfy για το μερίδιο τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι ανακοινώσεις που εξέδωσαν αυτήν την εβδομάδα οι δύο ανταγωνιστές προοιωνίζουν ότι οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Η Simfy με έδρα την Κολωνία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έλαβε μονοψήφιο αριθμό εκατομμυρίων επενδυτικό κεφάλαιο από τους παλαιούς επενδυτές της. Ανάμεσα τους βρίσκεται η Dumont Venture, η NRW.Bank και η Earlybird Venture Capital. Έτσι, το συνολικό ποσό επένδυσης που έλαβε η Simfy από την έναρξη των εργασιών της ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε η ίδια η εταιρεία για πρώτη φορά, ο αριθμός των εγγεγραμμένων μελών- χρηστών της ανέρχεται σε 2 εκατ. και έχουν πρόσβαση σε πάνω από 16 εκατ. μουσικά κομμάτια. Ανάμεσά τους υπάρχει ένας «υγιές» ποσοστό από «ξεχωριστούς» (Premium) πελάτες. Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι «δωρεάν» πελάτες μπορούν να κάνουν streaming μουσικού περιεχομένου συνολικής διάρκειας 5 ωρών. Εντούτοις, οι περισσότεροι πελάτες έχουν επιλέξει πακέτα που έχουν κάποιο κόστος. Για το 2012, η Simfy στοχεύει σε έναν κύκλο εργασιών σε διψήφια εκατομμύρια. Στο δεύτερο τρίμηνο, αναμένεται για πρώτη φορά να πετύχει κερδοφορία. Προς το παρόν η Simfy λειτουργεί σε τέσσερεις ευρωπαϊκές χώρες, στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και το Βέλγιο. Από τον επόμενο κιόλας μήνα, προγραμματίζεται η επέκταση της υπηρεσίας τόσο μέσα όσο και έξω από τα ευρωπαϊκά σύνορα.
Η αντίδραση της Spotify δεν άργησε να έρθει. Μετά από αρκετή καθυστέρηση, η σουηδική εταιρεία λάνσαρε χθές την υπηρεσία της (χωρίς να έχει συμφωνήσει ακόμα με την GEMA, τη γερμανική εταιρεία προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας των δημιουργών μουσικών έργων) στη Γερμανία. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές είναι ότι θα προσφέρει μια δωρεάν εκδοχή της υπηρεσίας. Αυτό ισχύει επειδή χρηματοδοτείται μέσω διαφήμισης, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες δώδεκα χώρες, όπου δραστηριοποιείται. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι χρήστες μπορούν να κάνουν απεριόριστο streaming των πάνω από 16 εκατ. μουσικών κομματιών. Μετά το τέλος αυτής της περιόδου, η παρτίδα streaming περιορίζεται σε 10 ώρες μηνιαίως. Με χρέωση 4,99 ευρώ τον μήνα προσφέρεται μια εκδοχή ελεύθερη από διαφημιστικά μηνύματα. Αντίθετα, με 9,99 ευρώ παρέχεται η δυνατότητα για πρόσβαση και στις κινητές εφαρμογές της.
Πρόσφατα, η Spotify ανακοίνωσε ότι τα εγγεγραμμένα συνδρομητικά μέλη της ανέρχονται σε 3 εκατ. Η υπηρεσία της Spotify είναι διαθέσιμη σε 13 χώρες και ήδη έχει η ανακοινωθεί το λανσάρισμα της υπηρεσίας και στην Αυστραλία.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια