Το ελβετικό Startup Restorm, με το λανσάρισμα της νέα πλατφόρμας Rightclearing, δείχνει στη μουσική βιομηχανία, πώς ένα μοντέρνο και ανοικτό για οποιονδήποτε σύστημα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες απ’ ότι οι ξεπερασμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως αυτής της αμφιλεγόμενης ACTA. Μέσω της μαζικής απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης, η Rightclearing προσφέρει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να αποκτήσει άμεσα τα νόμιμα δικαιώματα μουσικών κομματιών. Αυτή η ανοιχτή, διαφανής και δίκαιη προσέγγιση, ξεχωρίζει ιδιαίτερα στην τρέχουσα συζήτηση για την ACTA. Στο τιμόνι της Rightclearing βρίσκεται ο Philippe Perreaux, ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στα θέματα των πνευματικών δικαιωμάτων στην Ελβετία.
Η ετήσια δαπάνη για τη μουσική που χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις, ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, ανέρχεται σε πάνω από 2,5 δισ. δολάρια, τα οποία καρπώνονται, ποιος άλλος, οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες (βλέπε την ανάλυση του Jason M. Moore). Με την υπηρεσία της Richtclearing, μουσικοί και δισκογραφικές μπορούν να φορτώσουν τα μουσικά κομμάτια τους στην πλατφόρμα και να χορηγήσουν την άδεια για την εκμετάλλευση αυτών, καθορίζοντας τις τιμές και τις επιτρεπόμενες χρήσης του έργου. Στον αντίποδα, οι χρήστες (ιδιώτες, διαφημιστικές και επαγγελματίες του θεάματος) μπορούν με τρία απλά βήματα να αναζητήσουν ένα κομμάτι, να ορίσουν το Project και να πληρώσουν online για την υπηρεσία. Με την πληρωμή, τα δύο μέλη (δικαιοπάροχος και δικαιοδόχος) λαμβάνουν μια νόμιμη δεσμευτική σύμβαση, οπότε και ολοκληρώνεται η διαδικασία.
{youtube}r3KUgLbPMe8{/youtube}
Το κόστος αδειοδότησης των μουσικών κομματιών εξαρτάται από τις συνθήκες και τις προθέσεις του κάθε Project. Μεταξύ των κριτηρίων που επηρεάζουν την τιμή περιλαμβάνεται ο τύπος χρήσης του Project (π.χ., ταινία/τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια, διαφημίσεις ήχου), η εμπορική ιδιότητά τους (ναι ή όχι), καθώς και η προθυμία να αναφέρουν το όνομα του καλλιτέχνη (ναι ή όχι). Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη διάθεση των χρηστών άνω των 12.400 μουσικών αρχείων, τα οποία μέσω της συνεργασίας με την εταιρεία Rumblefish τις επόμενες εβδομάδες, θα ξεπεράσουν τα 100.000 μουσικά αρχεία.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια