H Fab, το «απόλυτο» Shopping Club του Design, το οποίο επικεντρώνεται στα προϊόντα διακόσμησης εσωτερικών χώρων, κοσμημάτων και τεχνών, εξαγόρασε τη γερμανική Casacanda, η οποία και μετονομάστηκε σε Fab.de. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Fab κατέβαλε το ποσό των 11 εκατ. δολαρίων, για να αποκτήσει τα 250.000 μέλη της Casacanda. Η Casacanda ανήκει στη θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων της Springstar.
Με την εξαγορά της Casacanda ανοίγει ο δρόμος εξάπλωσης της Fab στην Ευρώπη. Μέχρι πρότινος, μόνο ένα 7% των επισκεπτών προέρχονταν εκτός Αμερικής και η αποστολή προϊόντων εκτός της Αμερικής δεν ήταν εφικτή. Η κερδοφόρα Fab απαριθμεί 2 εκατ. μέλη και ο μέσος μηνιαίος τζίρος ανέρχεται σε 1,5 εκατ. δολάρια, με τις μηνιαίες παραγγελίες να ξεπερνούν τις 100.000. Συνολικά η Fab έχει λάβει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 51 εκατ. δολάρια και η αξίας της εκτιμάται στα 200 εκατ. δολάρια.
Ενδιαφέρον έχει η στρατηγική της «ανοικτής» επικοινωνίας που ακολουθεί η Fab μέσω του ιδρυτής της και CEO Jason Goldberg. Στο blog της παρέχει τη δυνατότητα στο κοινό της να λάβει γνώση για την πορεία και τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης. Στον παρακάτω άξονα του χρόνου μπορείτε να δείτε τη μεταμόρφωση της Fab και πως από Facebook για ομοφυλόφιλους και από Groupon για ομοφυλόφιλους κατάντησε στην τωρινή επιχειρηματική μορφή του ως Shopping Club του Design για τους πάντες:
Η εξάπλωση της Fab στην Ευρώπη δε θα ευχαριστήσει καθόλου τη Rocket Internet των αδερφών Sawmer, οι οποίοι μόλις πριν από λίγο καιρό είχαν λανσάρει έναν κλώνο της, την Bamarang και οι οποίοι όχι μόνο αντέγραψαν το επιχειρηματικό μοντέλο αλλά και το Design της. Ο ελληνοαμερικάνος γκουρού του ιντερνέτ Jason Calacanis πρόσφατα τάχθηκε κατά της τακτικής που εφαρμόζουν οι αδελφοί Sawmer, να αντιγράφουν με μανία τα πάντα και τους πρόσβαλε δημοσίως. Δείτε το βίντεο εδώ:
{youtube}iu0SHsALRnA{/youtube}
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια