Η σουηδική εταιρεία συμμετοχών Kinnevik δημοσιοποίησε για πρώτη φορά το πραγματικό ύψος των πωλήσεων της Zalando. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα στοιχεία, το πρώτο εξάμηνο του 2011 η Zalando έκανε καθαρές πωλήσεις που άγγιξαν περίπου τα 200 εκατ. ευρώ (όταν οι συνολικές πωλήσεις για το 2010 ανέρχονταν στα 159 εκατ. ευρώ). Λόγω της δυναμικής ανάπτυξης και της διεθνούς επέκτασης η εταιρεία παρουσίαζει λειτουργικές ζημιές. Το ύψος τους ανέρχονταν στα 20,38 εκατ. ευρώ για το 2010 (έναντι 1,59 εκατ. ευρώ το 2009), σύμφωνα με το φύλλο της κυβερνήσεως την eBundesanzeiger. Ενώ οι υποχρεώσεις της ανέρχονται στα 51 εκατ. ευρώ από 1,98 εκατ. ευρώ το 2009 και το κεφάλαιο κίνησης στα 101 εκατ. ευρώ από 24,78 εκατ. ευρώ για το 2009.
Πρόσφατα, η Zalando είχε δημοσιοποιήσει ότι έκανε μηνιαίο (μικτό) τζίρο 100 εκατ. ευρώ. Εάν λάβουμε υπόψη τα νούμερα του πρώτου εξαμήνου του 2011, τότε η Zalando θα πρέπει να πραγματοποίησε συνολικά για το 2011 (καθαρές) πωλήσεις ύψους 500-600 εκατ. ευρώ, ενώ μικτές άνω του 1 δισ. .
Εκτός από το υψηλό ποσοστό επιστροφών, ένας άλλος παράγοντας που επιβαρύνει τον ισολογισμό είναι οι διαφημιστικές δαπάνες. Το ύψος των μηνιαίων (μικτών) διαφημιστικών δαπανών ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό. Εδώ, να σημειώσουμε ότι ο ύψος της δαπάνης της τηλεοπτικής διαφήμισης βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, μιας και αυτή τρέχει με τη μορφή Media for Revenue Share στα Μέσα του ομίλου ProSiebenSat1. Ήδη από φέτος, η Zalando έχει μειώσει το διαφημιστικό Budget της.
Η είσοδος της Zalando στο χρηματιστήριο συζητείται έντονα τον τελευταίο καιρό. Το σίγουρο είναι ότι αυτό θα γίνει αργά ή γρήγορα, μιας και αυτό επιβάλλεται από τη (exit) στρατηγική που ακολουθούν οι αδερφοί Sawmer (βλέπε το παράδειγμα της πώλησης της CityDeal στη Groupon). Την ίδια «exit» πρακτική εφήρμοσε και η ρωσική Sapato, η οποία εξαγοράστηκε πρόσφατα από την επίσης ρωσική πλατφόρμα και αποκαλούμενη ως «ρωσική Amazon», την Ozon.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια