Τι έχουμε λοιπόν, σύμφωνα με το Reuters Institute στην ανεξάρτητη ετήσια έρευνα του Digital News Report, που πραγματοποιήθηκε σε 46 χώρες φέτος.
Την έρευνα πραγματοποιεί κάθε χρόνο το Reuters Ιnstitute σε συνεργασία με το Oxford University.
Ευχάριστη έκπληξη το ποσοστό της ΕΡΤ με 21%, που ερμηνεύεται ότι ο Έλληνας τηλεθεατής την εμπιστεύεται για την ενημέρωση χωρίς βερμπαλισμούς.
Παρακολούθηση σε περισσότερες από 3 μέρες την εβδομάδα / σε Εβδομαδιαία βάση
- SKAI News (incl. radio) 38% / 55%
- ANT1 News 30% /49%
- Alpha News 26%/ 45%
- ERT (incl. ERT3 & ERA1) (public broadcaster) 21% /36%
- Star News 19% /35%
- Open News 15% / 30%
Δείτε τη δύναμη της τοπικής εφημερίδας που είναι σχεδόν πρώτη στις απαντήσεις σε σχέση με τις πανελλαδικές εφημερίδες. Αξιοσημείωτο το ποσοστό του BBC & CNN, που ερμηνεύεται από το γεγονός ότι τα ελληνικά media δεν προβάλλουν ή γράφουν διεθνείς ειδήσεις. Το ερώτημα είναι η απουσία του Euronews. Βλέπετε το μπάχαλο με τη συχνότητα της τηλεόρασης της Βουλής το εξώθησε στα συνδρομητικά.
- Real News (print & radio) 7% / 18%
- A regional or local newspaper 5%/18%
- Kathimerini 5%/17%
- Proto Thema 5%/15%
- Ta Nea 3%/13%
- To Vima 3%/13%
- BBC News 5%/11%
- Ethnos 3%/10% (έχει κλείσει)
- CNN 5%/10%
- Efimerida ton Syntakton 4%/9%
Οι πραγματικές εκπλήξεις έρχονται στις ιστοσελίδες. Ένα θέμα βέβαια που θα χρειαστεί να το δει η ΕΝΕΔ. Αλλά; Στις πρώτες θέσεις στέκονται ιστοσελίδες που έχουν υποστήριξη είτε από την τηλεόραση (βλέπε in.gr - skai.gr – newsit.gr) ή από ομόλογες εφημερίδες. Η 2η θέση των Dikaiologitika.gr είναι όντως έκπληξη. Μία ερμηνεία, ίσως η ανεργία που έχει οδηγήσει κυρίως ανέργους σε ευκαιρίες για εργασία στο δημόσιο και γενικότερα. Σχόλιο δεν κάνουμε για ιστοσελίδες που δεν έχουν καθόλου δημοσιογραφικό δυναμικό και βγάζουν ύλη από το copy paste και τα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
- Newsbomb.gr 16% /34%
- Dikaiologitika.gr 16%/30%
- In.gr 12%/27%
- News247.gr 12%/27%
- Proto Thema online 13%/26%
- Kathimerini online 11%/25%
- SKAI online 10%/24%
- Newsit.gr 9%/23%
- CNN Greece online 9%/21%
- Newsbeast.gr 7%/20%
- mixanitouxronou.gr 8%/19%
- Zougla.gr 8%/19%
- Lifo.gr 7%/18%
- Iefimerida.gr 7%/17%
- Capital.gr 7%/16%
- Naftemporiki online 7%/16%
Σημειώνει η έρευνα: Η αγορά των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό στο διαδίκτυο, μεταβλητότητα και πόλωση στην τηλεόραση. Τα έντυπα βρίσκονται σε κρίση και τα social media εμφανίζουν μια από τις υψηλότερες χρήσεις για ενημέρωση. Τα smartphone, τέλος, φαίνεται να χρησιμοποιούνται για πρόσβαση σε ειδήσεις πιο συχνά από τους υπολογιστές για πρώτη φορά.
Και συνεχίζει για την εικόνα των ΜΜΕ στην ελληνική αγορά. Οι Έλληνες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό δύσπιστοι από τα ΜΜΕ, με λίγα μέσα να θεωρούνται ανεξάρτητα από πολιτικά ή επιχειρηματικά συμφέροντα. Λιγότερο από το ένα τρίτο (30%) εμπιστεύονται τα νέα που χρησιμοποιούν - από τα χαμηλότερα ποσοστά στην έρευνα. Πολλές από τις δημοφιλείς πηγές όπως το SKAI News και το Newsbomb είναι επίσης οι λιγότερο αξιόπιστες.
Και η τελική γροθιά έρχεται για τα social media όπου το Insta & to twitter ανεβαίνουν, δηλαδή οι φώτο και το «βρισίδι» αντίστοιχα, ενώ τα υπόλοιπα καταγράφουν μειώσεις.
Rank /Brand /For news /For any purpose
- Facebook 57% (-1) 78%
- YouTube 32% (-4) 77%
- Facebook Messenger 22% (-3) 62%
- Viber 17% (-) 57%
- Instagram 16% (+1) 46%
- Twitter 13% (+1) 25%
Ποιος δήλωσε ότι προβλέπει για την Ελλάδα την τεράστια ευκαιρία-πρόκληση που θεωρεί πως «κρύβει» για τα Media Agencies η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται; Τι πίνει και δεν μας δίνει;
Σχόλια