Στο στόχαστρο Amazon και Google, για τις παραπλανητικές κριτικές προϊόντων
Η βρετανική ρυθμιστική αρχή για θέματα ανταγωνισμού άνοιξε την Παρασκευή επίσημη έρευνα με επίκεντρο την Amazon και την Google, για ανησυχίες που αναφέρουν πως δεν έχουν κάνει αρκετά ώστε να αντιμετωπίσουν τις ψεύτικες κριτικές που κάνουν την εμφάνιση τους στις πλατφόρμες τους.
«Διερευνούμε ανησυχίες ότι η Amazon και η Google δεν έχουν κάνει αρκετά για να αποτρέψουν ή να αφαιρέσουν ψευδείς κριτικές, για να προστατεύσουν τους πελάτες και τις έντιμες επιχειρήσεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Andrea Coscelli, διευθύνων σύμβουλος της CMA.
«Είναι σημαντικό αυτές οι τεχνολογικές πλατφόρμες να αναλάβουν την ευθύνη και είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε δράση εάν διαπιστώσουμε ότι δεν κάνουν αρκετά».
Οι παραπλανητικές κριτικές έχουν αποδειχθεί ότι αποτελούν ένα μεγάλο πρόβλημα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και η Amazon είναι πρωταρχικός στόχος για εκείνους που θέλουν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο με ψεύτικες, ευνοϊκές κριτικές. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία κάλεσε τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων να την βοηθήσουν να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών ξεκίνησε μια πρώτη έρευνα για το ζήτημα των ψευδών κριτικών τον Μάιο του 2020. Νωρίτερα εκείνο το έτος, είχε ζητήσει από το Facebook και το eBay να καταργήσουν αρκετές ομάδες και λογαριασμούς που επικέντρωναν στην εμπορία ψεύτικων κριτικών.
Στη συνέχεια, τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, η CMA είπε ότι το Facebook είχε αφαιρέσει χιλιάδες ακόμη ομάδες που αντιμετώπιζαν ψευδείς και παραπλανητικές κριτικές και είχε κάνει περαιτέρω αλλαγές στα συστήματά του για να εντοπίσει, να αφαιρέσει και να αποτρέψει την εμφάνιση τέτοιου περιεχομένου στις πλατφόρμες του.
Την Παρασκευή, η CMA επικεντρώθηκε στις Amazon και Google, λέγοντας ότι θα εξετάσει αν έχουν κάνει αρκετά για να εντοπίσουν και να αφαιρέσουν ψεύτικες κριτικές. Ο έλεγχος θα εξετάσει, επίσης, εάν οι εταιρείες τιμωρούν τους reviewers και τις εταιρείες, για να τους αποτρέψουν από τη δημοσίευση παραπλανητικών σχολίων.
Ο παρατηρητής πρόσθεσε ότι ανησυχεί πως τα συστήματα της Amazon αποτυγχάνουν να εμποδίσουν τους πωλητές να χειραγωγούν τις καταχωρίσεις προϊόντων.
Η CMA δεν έχει ακόμη αποφασίσει εάν η Amazon και η Google έχουν παραβεί το νόμο σε αυτό το στάδιο, ωστόσο είπε ότι θα λάβει μέτρα επιβολής εάν διαπιστωθεί παραβίαση του νόμου περί προστασίας των καταναλωτών.
Σχόλια