Η Google στο στόχαστρο έρευνας της ΕΕ για τις τεχνολογίες διαφήμισης
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα γύρω από ισχυρισμούς ότι η Google παραβιάζει τον ηγετικό της ρόλο στον τομέα των τεχνολογιών διαφήμισης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι η έρευνά της, η οποία έχει ξεκινήσει ανεπίσημα τουλάχιστον από το 2019, θα εξετάσει ένα ευρύ φάσμα φερόμενων αντιανταγωνιστικών πρακτικών γύρω από την μεσιτεία διαφημίσεων και την κοινή χρήση δεδομένων χρηστών με διαφημιζόμενους.
Ορισμένες από τις έρευνες της ΕΕ θα καλύπτουν παρόμοιο έδαφος με μια υπόθεση που υποβλήθηκε πέρυσι εναντίον της Google από μια ομάδα πολιτειών των ΗΠΑ με επικεφαλής το Τέξας. Στις ομοιότητες περιλαμβάνεται η αναφορά ότι η εταιρεία ευνοεί τα δικά της εργαλεία αγοράς διαφημίσεων στις δημοπρασίες διαφήμισης που εκτελεί.
Ωστόσο, ο έλεγχος της ΕΕ θα καλύψει επίσης καταγγελίες που δεν έχουν αποτελέσει αντικείμενο επίσημων ερευνών προηγουμένως, συμπεριλαμβανομένης της φερόμενης εξαίρεσης των ανταγωνιστών της από μεσιτεία αγορών διαφημίσεων στον ιστότοπο YouTube, που της ανήκει.
Η έρευνα της ΕΕ θα εξετάσει, επίσης, τα σχέδια της Google να αποκλείσει ορισμένα είδη τεχνολογιών παρακολούθησης χρηστών στις πλατφόρμες της, όπως στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome και το λειτουργικό σύστημα κινητής Android. Ο περιορισμός αυτής της παρακολούθησης έχει οδηγήσει σε αντιμονοπωλιακές καταγγελίες από ανταγωνιστές του κλάδου.
«Οι διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες βρίσκονται στο επίκεντρο του τρόπου με τον οποίο η Google και οι εκδότες δημιουργούν έσοδα από τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες», τόνισε η Margrethe Vestager, επικεφαλής για θέματα ανταγωνισμού ΕΕ. «Ανησυχούμε για το ότι η Google έχει καταστήσει πιο δύσκολο για ανταγωνιστικές διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες να ανταγωνίζονται».
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά εργαλεία της Google «επειδή είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», προσθέτοντας ότι η εταιρεία «θα συνεχίσει να συνεργάζεται εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να απαντήσει στις ερωτήσεις της».
Το άνοιγμα μιας υπόθεσης είναι ένα βασικό διαδικαστικό βήμα στους ευρωπαϊκούς ελέγχους ανταγωνισμού. Εάν η επιτροπή βρει αποδεικτικά στοιχεία για αδικήματα, τότε θα είναι σε θέση να υποβάλει πρόστιμα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα έως και του 10% των συνολικών ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας. Αλλά η επιτροπή θα μπορούσε επίσης να κλείσει την υπόθεση χωρίς πρόστιμα.
Σχόλια