H βιομηχανία των εκθέσεων αναμένεται να επιστρέψει σύντομα στους κανονικούς της ρυθμούς. Ο δυναμικός συνδυασμός της φυσικής εμπειρίας και digital στοιχείων, η βιωσιμότητα και η ανάδειξη του progressive thinking των brands είναι ορισμένοι από τους τομείς στους οποίους θα δώσουν βάση οι εταιρείες - πρωταγωνιστές στην εποχή της επανεκκίνησης. Την καταγραφή και ανάλυση των τάσεων στο σχεδιασμό εκθεσιακών περιπτέρων πραγματοποιεί η αρχιτέκτων και Managing Director της εταιρείας Prokaki, Αλεξάνδρα Προκάκη.
#1. Architectural Layout
Το παραδοσιακό ορθογώνιο σχήμα - καμπίνα έχει δώσει τη θέση του σε κατασκευές που δημιουργούν τόσο ανοιχτές όσο και κλειστές περιοχές. Τμήματα του εκθεσιακού χώρου ανοίγουν, για να συμβάλλουν στη λειτουργική και συναισθηματική διαχείριση του χώρου. Η γενική διάταξη διαφόρων περιοχών στο ίδιο περίπτερο στηρίζεται στους βασικούς κανόνες για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.
«Τα brands ανταγωνίζονται για την προσοχή, σε ένα περιβάλλον που το κοινό «τα έχει δει όλα». Για να χτίσουμε την εμπειρία, καταργούμε τη μονοτονία των απλών σχεδίων και εξερευνούμε τα περιθώρια διαφοροποίησης», εξηγεί η Αλεξάνδρα Προκάκη από την Prokaki.
Για παράδειγμα, η διάδρασης ενθαρρύνεται τόσο απλά, όσο με το σχεδιασμό μπαρ, ιδιωτικού χώρου συσκέψεων ή χώρο lounge, στο ίδιο περίπτερο.
«Το κριτήριο επιλογής των χώρων που ταιριάζουν σε ένα πολυεπίπεδο περίπτερο είναι οι προτιμήσεις των επισκεπτών του. Ένα σύνολο διαφορετικών χώρων εμπνέει ποικιλία συναισθημάτων, κατά τη στιγμή που οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με το brand. Δεν υπάρχει ισχυρότερη ανάμνηση από αυτά τα συναισθήματα!»
#2. Experience to remember
Ο υπέροχος σχεδιασμός ενός εκθεσιακού περιπτέρου δεν είναι αυτοσκοπός.
«Η δημιουργία μίας συναρπαστικής εμπειρίας για τον πελάτη- επισκέπτη θα επιφέρει τη συναισθηματική σύνδεση του πελάτη με το brand. Έτσι θεμελιώνεται μία σχέση με διάρκεια στο χρόνο. Τα νέα concept και έννοιες, αλλά και τα νέα υλικά και πόροι επιλέγονται με ανθρωποκεντρική λογική», λέει η Αλεξάνδρα Προκάκη.
Έτσι, ο κύριος δρόμος που ακολουθεί ο σχεδιασμός του περιπτέρου είναι η μεγιστοποίηση της εμπλοκής και της ενεργοποίησης του επισκέπτη. Κάθε στοιχείο του σχεδιασμού καθιστά σαφή την ωφέλεια μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρουσιάζονται.
«Όλα τα μέσα, από τις οθόνες και τα γραφικά, μέχρι τα ευρηματικά στοιχεία όπως ένα pop up store στην περίπτωση των προϊοντικών περιπτέρων, μεταφέρουν την αίσθηση του τόπου και του τρόπου χρήσης των προϊόντων αλλά και των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων τους. Παράλληλα, ο σχεδιασμός της εμπειρίας λαμβάνει υπόψη του και τις διαχρονικές βάσεις ενός καλού περιπτέρου, όπως η σωστή εκτίμηση του χώρου με βάση τους επισκέπτες που αναμένονται. Η εμπειρία απαιτεί ζωτικό χώρο για να αναπνεύσει και να εξελιχθεί».
#3. Minimalism is here to stay
Με φανατικούς φίλους και ορκισμένους εχθρούς, ο μινιμαλισμός είναι η αρχιτεκτονική τάση που, από τη γέννησή του ως σήμερα και με κάποιες παραλλαγές, δεν έπαψε ποτέ να βρίσκεται στη μόδα. Πλέον είναι βέβαιο ότι αγγίζει με τους δικούς του κανόνες τον εκθεσιακό χώρο.
«Καθαρές γραμμές, επιλεγμένα σχήματα και ένας ελάχιστος συνδυασμός χρωμάτων που απορρέουν από το brand αποτελούν τη βάση που βοηθά ένα περίπτερο να ξεχωρίσει. Σχεδιάζοντας τα περίπτερα των εταιρειών Intermed και Theon Sensors επενδύσαμε στη χρήση των χρωμάτων του brand και του εταιρικού λογότυπου σε όλη τη βάση του περιπτέρου, με ελάχιστα σχήματα, προκειμένου να δημιουργήσουμε μία καθαρή, ανάλαφρη εμφάνιση», αναφέρει η Αλεξάνδρα Προκάκη.
Ο φωτισμός αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στην επιτυχία του μινιμαλιστικού περιπτέρου. Μια μεγάλη γκάμα προβολέων στη βάση, οι λωρίδες LED ή τα καλά τοποθετημένα φώτα βραχίονα είναι μερικές από τις επιλογές που εξασφαλίζουν την ανάδειξη μίας πραγματικά καλής συμμετοχής σε μία έκθεση.
#4. Light it up!
Αναλύοντας τη μινιμαλιστική προσέγγιση, το θέμα του φωτισμού παίρνει πρωταρχική σημασία. «Ο φωτισμός δημιουργεί κορυφώσεις στο χώρο και υποβάλλει τα χαρακτηριστικά του brand. Όμως πόσο και ποιο φως είναι το σωστό φως;
«Ο εμπρόσθιος φωτισμός μαλακώνει την αίσθηση της ατμόσφαιρας ενώ ο οπίσθιος φωτισμός αναδεικνύει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Τα χρωματιστά εναέρια φώτα προσθέτουν μια ευφάνταστη διάσταση στο χώρο. Η αρχιτεκτονική μελέτη του φωτισμού λαμβάνει υπόψη της τα έπιπλα και τους τόνους που συμβάλλουν στην ξεκούραση του επισκέπτη».
#5. A place like home
Το περίπτερο οφείλει να είναι ένας χώρος ελκυστικός, πραγματικά πελατοκεντρικός. Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την επίπλωση ενός περιπτέρου, η οποία προάγει πρωτίστως τη χαλάρωση με έναν τρόπο που θυμίζει σπιτικό. Άνετα έπιπλα, όπως καναπέδες και πολυθρόνες, ταιριάζουν με μοκέτες και υφασμάτινες επενδύσεις τοίχων που δημιουργούν φιλόξενες και ζεστές εντυπώσεις. Το στυλ των επίπλων και των εξαρτημάτων – καθαρό, βιομηχανικό, μοντέρνο ή κομψό - μεταφέρει το μήνυμα του brand. Ανάμεσα στα νέα υλικά που θα κυριαρχήσουν ξεχωρίζουν το ξύλο και άλλα φυσικά υλικά.
#6. Make it sustainable
Οι εμπορικές εκθέσεις φαίνονται συχνά κρύες και απρόσωπες. Τα περίπτερα που διακρίνονται από τα άλλα είναι αυτά που αποπνέουν μια «φυσική» αίσθηση. Υλικά όπως το ξύλο και το ύφασμα, αμπαζούρ από χαρτί, φυτά στο χώρο αποτελούν επιλογές για εταιρείες που ασπάζονται τη βιωσιμότητα. Την ίδια λογική ακολουθούν τα giveaways και τα εταιρικά δώρα.
#7. Mind your steps
Το δάπεδο δεν είναι πάντα το πρώτο στοιχείο που απασχολεί στον σχεδιασμό περιπτέρου. Ωστόσο νέα υλικά, αλλά και καινοτόμες χρήσεις δαπέδων προκαλούν τον επισκέπτη να στρέψει το βλέμμα χαμηλά για να απολαύσει μία απρόσμενη εμπειρία:
«Φωτεινές ρίγες βοηθούν τους παρευρισκόμενους να πλοηγηθούν σε χώρους. Εντυπωσιακά, καλλιτεχνικά σχέδια δημιουργούν μια αίσθηση ροής και κίνησης. Διαδραστικά σχέδια με βάση κινήσεις και χειρονομίες προβάλλονται κάτω από τα πόδια των παρευρισκόμενων», λέει η Αλεξάνδρα Προκάκη.
#8. Virtual Reality = the new reality
Η προηγμένη τεχνολογία και το VR βρίσκονται στην κορυφή των τάσεων των εκθεσιακών περιπτέρων, ενώ στα επόμενα χρόνια αναμένεται μόνο να γίνουν ακόμα περισσότερο ζωτικής σημασίας. Η χρήση λογισμικού υπολογιστή, φωτισμού, ηχητικών συστημάτων, κινηματογραφικών συστημάτων, καθώς και ρυθμίσεων που δημιουργούνται αυτόματα, ακόμη και ρομπότ θα κυριαρχήσουν στις εκδηλώσεις του μέλλοντος.
«Η τεχνολογία σημαίνει δέσμευση στη σύγχρονη εκθεσιακή εποχή και δίνει το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών. Η τεχνολογία σημαίνει επίσης ζωντανό σκηνικό, που αλλάζει σε πραγματικό χρόνο, όπως και όποτε είναι απαραίτητα, καθώς όλα διασυνδέονται με στόχο την ισχυρή εμπειρία. Όταν ο μέσος συμμετέχων ξοδεύει αρκετές ώρες σε μια εκδήλωση, η τεχνολογία μπορεί να παράξει το νέο και ενδιαφέρον που θα ενεργοποιήσει ξανά την προσοχή του»,
Η τεχνολογία επιτρέπει την εύκολη επανάχρηση και αλλαγή στοιχείων που συνθέτουν το περίπτερο. Παράλληλα είναι φιλική προς το περιβάλλον, οικονομικά αποδοτική και απελευθερωτική για το χρονοδιάγραμμα μίας μικρότερης επιχείρησης. Μία από τις κύριες τάσεις σχεδιασμού που επεκτείνονται στο μέλλον είναι η χρήση του VR σε ένα εκθεσιακό περίπτερο.
«Θεωρώντας ότι η διαδραστικότητα είναι κάτι που όλο και περισσότεροι παρευρισκόμενοι ζητούν, η δυνατότητα παρουσίασης ενός στιγμιότυπου μίας υπηρεσίας σε εικονικό περιβάλλον αποτελεί μια αξέχαστη εμπειρία. Σε συνδυασμό με τη γενική διάταξη και τις αρχιτεκτονικές γραμμές του περιπτέρου προσφέρει, από κάθε άποψη, τις προϋποθέσεις για τη βέλτιστη εμπειρία του brand μια άψογη εμπειρία μάρκας. Όταν η χρήση της τεχνολογίας VR και των περιοχών VR συνδυάζεται αρμονικά με τη γενική εμφάνιση και αίσθηση του περιπτέρου, το βέβαιο είναι ότι η φήμη του περιπτέρου θα εξαπλωθεί ταχύτατα από στόμα σε στόμα», εξηγεί η Αλεξάνδρα Προκάκη.
Let’s dare to get creative!
Οι εκθέσεις και οι εμπορικές εκθέσεις παραμένουν πάντα ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγιστεί το ευρύ κοινό. Η παρουσία των επισκεπτών και μόνο αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες είναι ζωντανό. Σκοπός κάθε εκθέτη είναι να ξεχωρίσει!
«Μην φοβηθείτε τη δημιουργικότητα! Μπορείτε να συνθέσετε μία μοναδική εμπειρία του brand σας, με αντοχή στο χρόνο και ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες σας. Η τάση της εξατομίκευσης θα συνεχιστεί, με το brand awareness και το brand consistency να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πώληση. Έχοντας προσαρμοσμένο υλικό και branding σε όλο το εκθεσιακό σας περίπτερο θα εξασφαλίσετε μια απρόσκοπτη συναλλαγή ανάμεσα σε εσάς και τον πελάτη σας. Η πλήρης προσαρμογή θα περιλαμβάνει όλες τις παραπάνω τάσεις με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική σχεδίαση να αντικατοπτρίζει τις αξίες του brand».
Όλες οι παραπάνω τάσεις έχουν έναν κοινό παρονομαστή: τη δημιουργική σχεδίαση του εκθεσιακού σας περιπτέρου! Τα ερχόμενα χρόνια θα προκαλέσουν τα όρια της δημιουργικότητας και η τόλμη στους τρόπους προβολής των προϊόντων σας θα αποτελέσει τον καθοριστικό παράγοντα στην προσέλκυση πελατών.
Σχόλια