NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Το στρεβλό μοντέλο της τραπεζικής εξυπηρέτησης

Το στρεβλό μοντέλο της τραπεζικής εξυπηρέτησης

H τραπεζική γραφειοκρατία απομεινάρι μίας παρωχημένης αντίληψης.

Σε παλαιότερες δεκαετίες έχει γυρίσει η γραφειοκρατία στις τράπεζες εξαιτίας μία παρωχημένης αντίληψης που διέπει την ΕΚΤ η οποία θέλει να αποδώσει τις τραπεζικές κακοδαιμονίες στους Ευρωπαίους πολίτες και των διοικήσεων των ελληνικών τραπεζών από το 2008 και μετά που επιζητώντας την κρατική συμβολή στη σωτηρία τους θέλησαν να λειτουργήσουν ως όργανα της ΑΑΔΕ με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Ο συνδυασμός αυτών των δύο ουσιαστικά έχει φτιάξει ένα γραφειοκρατικό σύστημα που περισσότερο βασανίζει τους πελάτες τους παρά τους διευκολύνει. Μάλιστα η γραφειοκρατία αυτή ουσιαστικά βάζει «νάρκες» στον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών τραπεζών, αφού ουσιαστικά κάθε νέα κίνηση ενός τραπεζικού πελάτη μπορεί να μπλοκαριστεί από την ζήτηση πολλών εγγράφων. Οι ελληνικές τράπεζες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν άμεσα προς την εξυπηρέτηση των καλών πελατών. Για παράδειγμα, είναι εξωφρενικό το γεγονός ότι ακόμη και με την μικρότερη κατάθεση απαιτείται προσκόμιση ταυτότητας, όπως έχει καθιερωθεί από το 2009. Η προσκόμιση της ταυτότητας γίνεται για λόγους αποφυγής ξεπλύματος χρήματος, λέει η Τράπεζα της Ελλάδος, αλλά βέβαια ελάχιστα γίνεται πιστευτό, αφού καταθέσεις πολλών εκατομμυρίων έχουν πολλούς τρόπους να «ξεπλυθούν». Όσο οι τράπεζες αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους ως εν δυνάμει κλέφτες, φοροφυγάδες, απατεώνες, τόσο θα αυξάνεται η γραφειοκρατία μέσα στην τράπεζα.

Άλλο παράδειγμα είναι ότι για να δοθεί η απόδειξη εξόφλησης ενός δανείου για αγορά αυτοκινήτου, θα πρέπει ο πελάτης να προσκομίσει στο τραπεζικό κατάστημα της γειτονιάς του την ταυτότητα του (λες και θα πήγαινε κάποιος άλλος να πληρώσει το δικό του χρέος), την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος (προς τι ο λόγος), Ε1 (για να δουν τι φορολογικές υποχρεώσεις έχει) και να περιμένει μία εβδομάδα προκειμένου να πάνε τα χαρτιά απ' το κατάστημα της τράπεζας στα Κεντρικά προκειμένου να εκδοθεί η απόδειξη εξόφλησης. Το πιο φοβερό είναι ότι αυτή η γραφειοκρατία αφορά τον συνεπή δανειολήπτη που εξοφλεί άμεσα το δάνειό του. Σκεφτείτε δηλαδή να μην ήταν και συνεπής δανειολήπτης…

Την ίδια στιγμή, που η ίδια η τράπεζα καυχιέται για τα «νέα μοντέλα τραπεζικής εξυπηρέτησης» για «ψηφιακό μετασχηματισμό» καθυστερεί τις βιντεοκλήσεις και δεν έχει προσωπικό να τις προωθήσει γιατί, απλούστατα, όλοι έφυγαν με εθελουσίες εξόδους.

Τέλος ας πάμε και στο απίστευτο ξεγύμνωμα του πελάτη με την ετήσια πιστοποίηση στοιχείων, λες και ο πελάτης αλλάζει κάθε χρόνο ταυτότητα και ΑΦΜ, και ουσιαστικά η τράπεζα ζητώντας το Ε1 , το Ε9 και το Ε3 λειτουργεί ως «δεύτερο χέρι» των φορολογικών αρχών και «στραγγαλίζει» τους πελάτες της. Λες και εάν ανακαλύψει φοροδιαφυγή θα καλέσει την εφορία να την πατάξει…

Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει γυρίσει πολλά χρόνια πίσω προκειμένου να καλύψει ιδεοληψίες περί «ξεπλύματος» κεφαλαίων, «ανακάλυψη φοροδιαφυγής» κ.ά. που είτε προέρχονται από το εξωτερικό είτε από την συνεργασία της ΤτΕ και της ΑΑΔΕ.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr