Κόκκινο, πράσινο, χρυσό: Τα 3 «χρώματα» που θα σε απογειώσουν επαγγελματικά
Το να παρασυρόμαστε από τις λεπτομέρειες της δουλειάς μας, τις εκκρεμότητες και όλα όσα δεν μας αρέσει να κάνουμε και τόσο, αλλά είναι μέρος της ημέρας μας, μπορεί να κάνει λιγότερο αποδοτικούς ακόμα και τους πιο ενθουσιώδεις από εμάς. Για αυτό άλλωστε, υπάρχουν τόσα κόλπα ώστε να ενισχύσεις την αποδοτικότητά σου.
Σε σχετική έρευνα, για το βιβλίο μου Find the Fire, βρήκα πραγματικά ένα διαμάντι. Έδωσα σε 300 συμμετέχοντες να διαβάσουν το πλάνο μου «The Color-Coded Workplan» και το 91% το συστήνει μιας και βοήθησε και εκείνους πολύ, σχετικά με το πώς να σχεδιάζουν την ημέρα τους.
Το διαμάντι μου λοιπόν είναι βασισμένο πάνω στις εκκρεμότητές μας. Όλοι έχουμε να κάνουμε μέσα στην ημέρα πράγματα που βρίσκουμε βαρετά, αλλά πρέπει να γίνουν. Έρευνα από το BetterUp αποδεικνύει ότι το 50% των εργαζομένων νιώθουν ότι η δουλειά τους είναι κατά το ήμισυ ενδιαφέρουσα. Και ο μέσος εργαζόμενος θέλει απεγνωσμένα να κάνει κάτι που του αρέσει, μιας και δηλώνει στην ίδια έρευνα ότι θα έδινε το ένα τέταρτο του μισθού του ώστε να κάνει μια δουλειά που θα έβρισκε πάντα ενδιαφέρουσα.
Τι είναι όμως το Color-Coded Workplan; Είναι ένα πλάνο το οποίο για να το κάνεις και εσύ, πρέπει να χωρίσεις την ημέρα σου και τα όσα έχεις να κάνεις, με πάσα ειλικρίνεια, ανά χρώματα. Τα χρώματα είναι τα εξής: Κόκκινο, πράσινο και χρυσό.
Ο κόκκινος κώδικας
Ο κόκκινος κώδικας περιλαμβάνει εκκρεμότητες που σε εξελίσσουν σαν επαγγελματία, αλλά σε μικρό βαθμό και που, ορισμένες φορές, σου θυμίζουν το νόημα της δουλειάς σου. Ρώτα τον εαυτό σου δύο πράγματα: «Ποια από τις εκκρεμότητες που κάνω, πρέπει να αφήσω»; Και «Ποια εκκρεμότητα πρέπει να δώσω σε κάποιον άλλο»;
Δεν μπορείς να απαντήσεις πάντα όχι στο πρώτο σκέλος, αλλά ούτε και να δώσεις την εκκρεμότητα αυτή πάντα σε άλλον. Η εμπειρία μου, λέει ότι ο κώδικας με κόκκινο χρώματα συνήθως περιλαμβάνει:
- Πράγματα που δεν χρειάζεται να κάνεις κανείς πλέον.
- Πράγματα που δεν σου ταιριάζουν πια αλλά κάνεις γιατί σου δίνουν μια αίσθηση ελέγχου ή γιατί δεν εμπιστεύεσαι κάποιον άλλον να κάνει.
- Πράγματα που απλά σου δίνουν οι άλλοι από συνήθεια, γιατί πάντα τα φέρνεις εις πέρας.
Αρχικά λοιπόν, βρες τα κόκκινα σημεία και προσπάθησε να τα περιορίσεις.
Ο πράσινος κώδικας
Αυτό είναι ουσιαστικά το πιο σημαντικό κομμάτι, οπότε προσπάθησε να είσαι αντικειμενικός. Χρησιμοποίησε τα εξής tips ώστε να μην βάλεις στην σειρά με πράσινο κώδικα εκκρεμότητες που είναι κόκκινες ή χρυσές. Τα κριτήρια είναι τα παρακάτω:
- Πράγματα που έχουν να κάνουν με τις ανάγκες της δουλειάς σου και τους στόχους σου.
- Πράγματα που έχεις δει εδώ και καιρό πως αποδίδουν.
- Πράγματα που έχουν αντίκτυπο στην ημέρα και την εξέλιξή σου.
- Πράγματα που σε κάνουν πιο δυνατό ή που σε βοηθούν να μάθεις.
- Πράγματα που κάνουν και άλλοι συνάδερφοί σου.
- Πράγματα που βοηθούν στην επαγγελματική σου εικόνα.
- Πράγματα που απλά πρέπει να γίνουν και ας μην σου αρέσουν.
Όταν έκανα και εγώ ο ίδιος το τεστ με τα παραπάνω κριτήρια, είδα ότι τελικά οι εκκρεμότητές μου με πράσινο χρώμα, μου έδειξαν τελικά τι πρέπει να κάνω μέσα στην ημέρα. Φυσικά, υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γίνουν αλλά δεν είναι στα κριτήρια του «πράσινου κώδικα» αλλά και πάλι εκεί πρέπει να αναθεωρήσεις και ίσως να τις μεταφέρεις σε άλλο «χρώμα».
Ο χρυσός κώδικας
Ο χρυσός κώδικας περιλαμβάνει πράγματα πάνω στα οποία εργάζεσαι και θα λειτουργήσουν ως «κληρονομιά» σου στην εταιρεία. Αναρωτήσου αν έχεις κάποια projects που αξίζουν να μπουν στον χρυσό κώδικα, ή έστω αν μπορείς να αντλήσεις έμπνευση από κάτι που κάνεις για να μπει εκεί.
Όταν αποφάσισα να αφήσω μια κληρονομιά στην δουλειά και την εταιρεία μου, έγινα καλύτερος επαγγελματίας. Επομένως το πλάνο είναι το εξής: Ελαχιστοποίησε τα κόκκινα, βεβαιώσου ότι τα πράσινα είναι όντως πράσινα και στόχευσε στο να αυξήσεις τα χρυσά. Στο τέλος, θα δεις τι μετράει πραγματικά και τι όχι.
Αρχική δημοσίευση από Scott Mautz, στο www.thriveglobal.gr
Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.
Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.
Σχόλια