Στο πλαίσιο των 25 χρόνων δραστηριοποίησης της The Franchise Co. στην ανάπτυξη δικτύων franchise και retail, το Franchise Success Media Group διοργανώνει για πρώτη φορά, τα The Franchise Success Awards 2021, βραβεύοντας τους πρωταθλητές του χώρου. Κύριος στόχος είναι η αναπαραγωγή καλών πρακτικών, υπηρετώντας το υπεύθυνο franchise, ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο επιχειρηματικής ανάπτυξης κι επαγγελματικής ανέλιξης.
Εξειδικευμένοι σύμβουλοι franchise, έμπειρα στελέχη κι επαγγελματίες με πολυετή παρουσία στον χώρο του franchising διεξήγαγαν έρευνα, μέσω της οποίας επιλέχθηκαν τα δίκτυα franchise που ξεχώρισαν στην αγορά. Μέσω των The Franchise Success Awards βραβεύονται οι εταιρείες που αφουγκράστηκαν τον πελάτη, βελτίωσαν τη συνολική αγοραστική εμπειρία, επενδύοντας με συνέπεια στα σημεία διαφοροποίησης και μοναδικότητας του concept, διαμορφώνοντας ταυτόχρονα, μια συγκροτημένη επιχειρηματική πρόταση.
Παρακάτω, παρουσιάζονται οι 29 βραβευθέντες αλυσίδες franchise που εφάρμοσαν βέλτιστες πρακτικές στον χώρο του franchising, που υλοποίησαν νέες στρατηγικές κι επανακαθόρισαν τα δεδομένα της αγοράς, χαράζοντας νέα μονοπάτια.
- Franchisor of the Year: Coffee Island
- Woman Franchisor of the Year: ΟΚ! Αnytime Markets
- Foreign Franchisor of the Year: RE/MAX
- Franchise Business Model Innovation: Surprice Car Rentals
- Driving Growth and Innovation: Pizza Fan
- Franchisor Social Responsibility: Express Market
- Excellence in Marketing: Kiosky's Convenience Store
- Emerging Franchisor of the Year: Mailo's - The Pasta Project
- Franchise Responsibility: Stegno
- Franchise Network Growth: Coffee Lab
- Family Friendly Franchise: Mon Kulur
- Comprehensive Foreign Market Strategy: Coffee Berry
- International Adaptive Strategy: Hans & Gretel
- Multichannel Development Strategy: Media Strom
- «Stelios Stavridis» Award for Excellence in Franchising: Γρηγόρης
- Education & Training Franchise: Εκπαιδευτικός Όμιλος Πουκαμισάς
- Service Retail Stores Franchise: AVIN
- Supermarket & Convenience Stores Franchise: ΑΒ Βασιλόπουλος
- Specialized Retail Stores Franchise: Pet City
- Apparel Retail Stores Franchise: Calzedonia
- Food & Beverage Services Franchise: Domino's Pizza
- Coffee & Snack Franchise: Beat
- Food & Beverage Retail Stores Franchise: Βενέτη
- Personal Care Franchise: Dust + Cream
- Services Franchise: ΕΛΤΑ Courier
- Home Improvement Franchise: Vicko
- Beauty & Wellness Franchise: Nails 4 You
- Fitness Franchise: Alterlife
- B2B Services Franchise: Hygiene Service
«Το franchising συνεχίζει να αποτελεί έναν αξιόπιστο πυλώνα για την ελληνική οικονομία, μιας και έχοντας διανύσει μια υπερτριακονταετή πορεία, έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική μέθοδος συγκροτημένης ανάπτυξης για επιχειρήσεις από όλους σχεδόν τους κλάδους». Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του Franchise Success Media Group, στην ελληνική αγορά αναπτύσσονται 535 αλυσίδες franchise και ο αριθμός των καταστημάτων franchise ανέρχεται στα 11.600. Αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων franchise, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 1,1%, σε σχέση με το 2019, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που βιώσαμε λόγω πανδημίας. Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που εντάσσονται σε δίκτυα franchise (εταιρικά, franchise, shop in shop, corners), υπολογίζεται σε 20.616 σημεία πώλησης.
Όσον αφορά την κατανομή του συνολικού αριθμού των σημείων franchise ανά κατηγορία, τη σκυτάλη κρατά η Εστίαση με 22%. Ακολουθεί η κατηγορία Τρόφιμα - Ποτά με 21%,οι Υπηρεσίες με 19%, η Λιανική με 17%, η Εκπαίδευση με 9%, η Ένδυση με 6%, η Προσωπική Φροντίδα με 3% και ο Οικιακός Εξοπλισμός με 3%.
Ταυτόχρονα, «σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise προχώρησε σε μετασχηματισμό του concept, έτσι ώστε να απαντά αποτελεσματικότερα στις προκλήσεις της ημέρας». Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν ότι στα υγιή συστήματα franchise, σε αυτά που αναδεικνύονται ηγέτες της επόμενης ημέρας, η σταδιακή αυτή προσαρμογή συνοδεύτηκε και από προγράμματα υποβοήθησης - ενίσχυσης των franchisees και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπήρξε ενεργή συμμετοχή τους όχι μόνο στην υλοποίηση αλλά και στον σχεδιασμό, δείγμα υγιούς αντιμετώπισης της κρίσης.
Σχόλια