NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

"Content within Context"

"Content within Context"

Πολλές φορές, όταν θέλω να γράψω κάποιο κείμενο, άρθρο, επιστημονική εργασία, project και ειδικά αυτήν την εποχή που αναπτύσσω ένα προσωπικό internet site, προσπαθώ να έχω στο μυαλό μου αυτό που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση παρακολουθώντας την ομιλία του David Shing, AOL's Digital Prophet στο TEDX Athens 2012 ο και το οποίο ήταν: «...we have moved from Information Age to Social Age and the future will be the INTEREST AGE».

Τώρα βέβαια θα μου πείτε η λέξη «Interest» μπορεί να μεταφραστεί και ως «Τόκος» αλλά και ως «Ενδιαφέρον». Ο D. Shing έδωσε την έννοια του «Ενδιαφέροντος». Το «Ενδιαφέρον» μπορεί να έχει διάφορες διαστάσεις, πολλές ερμηνείες, πολλές προσεγγίσεις. Όπως αυτή του δέλεαρ, της περιέργειας, της προσοχής, της πολυπραγμοσύνης, της σχετικότητας. Όμως αν το δει κάποιος και από μία άλλη οπτική θα μπορούσε να το εξηγήσει και ως «Τόκο» διότι θα έλεγα ότι ήρθε πλέον η εποχή που πρέπει να δρέψουμε τους καρπούς της Εποχής της Πληροφορίας και της Social Εποχής με δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο για όλη την παγκόσμια κοινότητα. Επίσης θα μπορούσε να το δει και από την οπτική ότι οι χρήστες του διαδικτύου επιθυμούν πλέον «τοκισμένη» πληροφορία, πληροφορία με συγκεκριμένο ειδικό βάρος, με αξία. Μπορείτε να επιλέξετε όποια ερμηνεία θέλετε. Η δική μου θέση; Τις διαλέγω όλες!!! Τις ενοποιώ με επίκεντρο το Content, το «Περιεχόμενο». Το «Περιεχόμενο» το οποίο όμως θα πρέπει να εμπεριέχει και challenge και να είναι triggering!!!

Αυτή η «νέα» εποχή που θεωρώ ότι αρχίσαμε να τη ζούμε πλέον είναι μία θαυμάσια εποχή, με πολλές ευκαιρίες για όλους μας. Ταυτόχρονα παρουσιάζει και πολλές προκλήσεις για όλους εκείνους που ασχολούνται με την ψηφιοποίηση, με το marketing, με το branding. Για όλους εκείνους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι χρήστες του internet και θα μπορούσαν να ονομαστούν «Ambassadors», «πρεσβευτές», «funs», «content curators».

Έτσι λοιπόν περισσότερο από ποτέ το «Περιεχόμενο» είναι σημαντικό σε ό,τι κίνηση κάνουν οι εταιρίες, οι οργανισμοί, οι bloggers, οι χρήστες του διαδικτύου γενικότερα για να προωθήσουν τις ιδέες τους στο διαδίκτυο. Και μάλιστα το σημαντικό είναι αυτό που ακούγεται πολύ συχνά «Content within Context». Που για μένα δεν σημαίνει εξειδίκευση αλλά στόχευση μέσα σε ένα ευρύτερο και όχι αυστηρό πλαίσιο. Και η στόχευση σε συνάρτηση με το ευρύτερο πλαίσιο δεν έχει να κάνει μόνο με το πληροφοριακό υλικό αυτό καθ' αυτό αλλά και με τα μέσα (PCs, mobile telephones, tablets) που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να το προσεγγίσουν. Στο παρόν άρθρο βέβαια θα ασχοληθώ κατά βάση με το πληροφοριακό υλικό και πώς αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί για να πετύχει τους στόχους του.

Εκτός όμως από τη στόχευση ένα «Περιεχόμενο» για να είναι ελκυστικό θα πρέπει να παρουσιάζει και κάποιες άλλες ποιότητες. Και αυτές είναι τα «4Εs» όπως τα αποκαλεί και ο Victor Gaxiola, subject matter expert in social media. Αυτά τα «4Εs» αντιπροσωπεύουν τέσσερα ενεργητικά ρήματα και όχι ουσιαστικά (έχει σημασία γιατί υποδηλώνουν δράση) τα οποία είναι:

  • Ευχαριστώ-Διασκεδάζω (Entertain): ψυχαγωγώ το κοινό μου, του δίνω τη δυνατότητα "To Have Fun". Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλούς τρόπους όπως μέσω Gamified εφαρμογών ή και πιο απλά με την ανάρτηση φωτογραφιών, βίντεο, άρθρων που δίνουν ένα «ανθρώπινο» πρόσωπο στις λέξεις, πολλές φορές και με χιουμοριστικό τρόπο.
  • Ενημερώνω-Εκπαιδεύω (Educate): αναρτήσεις με συγκεκριμένα tips, νέα τις αγοράς, έρευνες που έχουν γίνει γύρω από συγκεκριμένα θέματα τα οποία να ενδιαφέρουν τους χρήστες, να τους είναι χρήσιμα, να τα κατανοούν εύκολα και να τους ενθαρρύνουν να κάνουν sharing στα δικά τους δίκτυα. Αναρτήσεις οι οποίες θα πυροδοτούν την προσωπική έκφραση και το πράττειν!
  • Εμπλουτίζω (Enrich): θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω και το ρήμα «ενοποιώ» ή/και συνδέω. Η ενοποίηση, η σύνδεση του περιεχόμενου με αναρτήσεις αντίστοιχων, παρεμφερών ή και φαινομενικά μη σχετικών θεματικών ενοτήτων είναι σημαντική για να νιώσει ο χρήστης ότι του παρέχεται πληροφορία εμπλουτισμένη, «συνδεδεμένη» και με άλλα πεδία και έτσι νιώθει το added value. Μόνο μ' αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να αποκτήσει followers, funs, υποστηριχτές. Να πετύχει το «The Tipping Point» (Malcolm T. Gladwell)
  • Εμπλέκω (Engage): το να εμπλέξεις τους χρήστες, να τους παρακινήσεις να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να μοιραστούν το περιεχόμενό σου είναι τέχνη. Έρευνα της Salesforce.com έδειξε ότι αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα οι οποίες κατέληγαν σε ερώτηση ή σε call for action είχαν πολύ υψηλά ποσοστά ανταπόκρισης με την μορφή σχολίων.

Η σωστή «τοποθέτηση» στο κόσμο του διαδικτύου μέσω του integration (ενσωμάτωση) όλων των προαναφερόμενων ποιοτήτων είναι πλέον must! Όλοι όσοι «κυκλοφορούν» στο διαδίκτυο και μοιράζονται τις σκέψεις τους, τα συναισθήματά τους, τις ιδέες τους που μπορεί να έχουν και τη μορφή προϊόντων/υπηρεσιών θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιδρούν σ' αυτό που ζητούν οι χρήστες, να είναι σχετικοί μ' αυτό που ζητούν οι χρήστες και να είναι εκπληκτικοί σε ό,τι κάνουν.

Τότε το «Content within Context» που θα παράγεται θα μιμείται την ίδια τη Φύση η οποία λειτουργεί τόσο φυσικά, τόσο αρμονικά και τόσο στοχευμένα, διοχετεύοντας πληροφορίες και λειτουργώντας μέσα στο συμπαντικό σύστημα (το ευρύτερο πλαίσιο) με κύριο μοχλό ανάπτυξης και εξέλιξης το integration!

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν όλοι μας να συμβάλλουμε, απ' όποια θέση κι αν βρισκόμαστε, ώστε το internet να αποτελέσει the network of networks που θα αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο, που θα κάνει τον κόσμο πιο ποιοτικό και πιο δημιουργικό!!! Πιο ισορροπημένο!!!

Photo credit: t_a_i_s / Foter.com / CC BY-SA

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr