NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Πώς να πετύχετε την χρηματοδότηση της νεοφυούς επιχείρησής σας

Πώς να πετύχετε την χρηματοδότηση της νεοφυούς επιχείρησής σας

Η χρηματοδότηση της επένδυσης και η τεχνολογική προσαρμοστικότητα είναι οι όροι-κλειδιά για τις νεοφυείς επιχειρήσεις που θέλουν να πρωτοπορήσουν και να αναπτυχθούν οικονομικά.

Κάθε χρόνο υπάρχουν εκατοντάδες νέοι επιστήμονες απ' όλους τους κλάδους που βλέπουν τα κενά στην οικονομία και τις κοινωνικές ανάγκες και διαμορφώνουν δικές τους νεοφυείς επιχειρήσεις. Απ' όσες ιδρυθούν μόνο το 5% θα επιβιώσει μέσα στα επόμενα 3 χρόνια και ακόμη λιγότερο μέσα στη δεκαετία. Το σίγουρο όμως είναι ότι όσες επιβιώσουν σημαίνει ότι θα έχουν αναπτυχθεί πολύ καλά και θα βγάζουν κέρδη. Μετά, νομοτελειακά, η εξέλιξη θα είναι η καθιέρωση και η επέκταση ή (όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις) η εξαγορά τους από τους κολοσσούς των κλάδων.

Πάνω από 4 δισ. ευρώ θα δοθούν μέσα στο 2021 σε επιχειρήσεις για ανάπτυξη τεχνολογίας το 2021 - 2022. Από τα λεφτά αυτά περίπου το 20% (δηλαδή 800 εκατ. ευρώ) θα πάει μέσα από τις τράπεζες και τους φορείς Δημοσίου προς τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Αν υπολογίσουμε ότι μέχρι σήμερα υπάρχουν περίπου 4.000 επιχειρήσεις που βρίσκονται μέσα στην πρώτη διετία της λειτουργίας τους, ο μέσος όρος χρηματοδότησης διαμορφώνεται στις 200.000 ευρώ. Βέβαια η διανομή θα είναι ανισομερής, καθώς άλλες θα πάρουν 400-500 χιλ. ευρώ και άλλες 50-100 χιλ. ευρώ.

Για να υπάρξει αυτή η εξελικτική πορεία απαιτείται ισχυρή και συνεχής χρηματοδότηση τόσο των παγίων όσο και των ερευνητικών δαπανών. Σήμερα στην Ελλάδα, οι δαπάνες με την μορφή επιχορηγήσεων για την ανάπτυξη νεοφυών (start ups) επιχειρήσεων δεν ξεπερνούν το 2% - 2,5% του ετήσιου προϋπολογισμού. Και αυτό δίνεται μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, Πανεπιστημίων και Τραπεζών. Έτσι πολλά start ups σε “εμβρυακή κατάσταση”, ολίγων μηνών δηλαδή, καλούνται να αντιμετωπίσουν τα έξοδα επιβίωσης (προσωπικής και εταιρικής) αλλά και τα έξοδα προβολής και επικοινωνίας. Τα πρώτα είναι ανελαστικά, τα δεύτερα εξαρτώνται από την επικοινωνιακή ικανότητα των μετόχων.

Τι πρέπει να προσέξετε για την χρηματοδότηση σας

Αν απευθυνθείτε προς ανεξάρτητο χρηματοπιστωτικό οργανισμό ή θεσμικό φορέα (Πανεπιστήμιο, Κοινοτικό Ταμείο κ.ά.) δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στην έκθεση αιτιολόγησης και στα ακαδημαϊκά πιστοποιητικά.

  1. Οι φορείς (ευρωπαϊκοί, αμερικανικοί ή ελληνικοί) δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα ακαδημαϊκά credentials των αιτούντων. Αν οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν έχουν τόσο ανταγωνιστικά ακαδημαϊκά προσόντα, μπορούν να επιστρατεύσουν εκπροσώπους (εργαζόμενους ή μετόχους) “βιτρίνες” των οποίων τα CV θα ικανοποιήσουν τους φορείς
  2. Η έκθεση αιτιολόγησης του αιτήματος αποτελεί ένα άτυπο business plan. Εκεί θα μπουν και οι στρατηγικοί στόχοι της εταιρείας, οι εκτιμήσεις για τη μελλοντική εξέλιξή της και οι επαφές της με άλλους μεγάλους φορείς. Θα πρέπει να ξέρετε από πριν ότι οι χρηματοδότες εντυπωσιάζονται εάν δουν ότι υπάρχει κάποιος «μεγάλος» όμιλος ή, έστω, απλή επιχειρηματική επικοινωνία με κάποιον «μεγάλο» από την εταιρεία. Ουκ ολίγες φορές, θεωρούν την νεοφυή εταιρεία σας ως «γέφυρα» για να προσεγγίσουν τον «μεγάλο όμιλο».
  3. Εάν προσεγγίσετε κάποιο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, εκτός από ένα τυπικό business plan στο οποίο θα αναφέρονται τεκμηριωμένα όλα όσα η εταιρεία πέτυχε ή μπορεί να πετύχει μελλοντικά από πλευράς εσόδων, θα πρέπει να δώσετε αφενός και τις εναλλακτικές επιλογές (plan B) για τη χρηματοδότηση που θα λειτουργήσουν και ως εγγυητικές επιστολές για την χρηματοδότησή σας. Επίσης, μία έξυπνη ιδέα είναι να περάσετε μέσα από την αίτηση και την έκθεση αιτιολόγησης ότι σε περίπτωση επιτυχίας του επιχειρηματικού εγχειρήματος η τράπεζα ή ο οργανισμός θα έχει άμεσα και μεγάλα οφέλη από εσάς.
  4. Εάν η νεοφυής επιχείρηση είναι εντάσεως τεχνολογίας και μάλιστα A/I θα πρέπει να το επισημάνετε, αλλά μην προσπαθήσετε να μπείτε σε μεγάλη και εις βάθος ανάλυση. Τραπεζικοί είναι δεν είναι τεχνοκράτες.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr