NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Μπορεί η Κρητική Υφαντική τέχνη να γίνει Παγκόσμια Τάση της Μόδας;

Μπορεί η Κρητική Υφαντική τέχνη να γίνει Παγκόσμια Τάση της Μόδας;

Τι μπορεί να συμβεί όταν η καινοτομία, το σύγχρονο design και η αγάπη για την παράδοση του τόπου σου, σου δίνουν το έναυσμα για τη δημιουργία συλλογών με όνειρο την καθιέρωσή τους στις διεθνείς πασαρέλες της μόδας;

Η Ιδιοκτήτρια της Σχολής Μόδας AthensFashionClub και Σχεδιάστρια του label «Maria Vytinidou Luxury Handwoven Design Brand» Μαρία Βυτινίδου, αποκαλύπτει τα μυστικά της δημιουργίας των τελευταίων συλλογών που δημιουργεί με επίκεντρο πολυτελή υφάσματα και Κρητικά Υφαντά σε σύγχρονο design.

Ποια είναι η σχέση σας με την Κρήτη και με την υφαντική;

Μεγάλωσα στο Ηράκλειο της Κρήτης. Η γιαγιά μου, το γένος Αποστολάκη από τα Χανιά, είχε βιώσει τον πόλεμο με τους Γερμανούς, σκληρή ζωή και όσο ήμουν μικρή μου διηγείτο ιστορίες που ύφαινε στον αργαλιό για να ξεκουράσει την ψυχή της από τις ταλαιπωρίες, την αγωνία και τον φόβο της επόμενης ημέρας. Αυτά τα βιώματα “καταγράφηκαν” βαθιά μέσα μου και κάποια στιγμή ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ώστε να εκφραστούν, να μετουσιωθούν και να πάρουν μορφή. Τότε ήταν η στιγμή που αποφάσισα να εντάξω στις συλλογές που ετοίμαζα για την Εβδομάδα Μόδας Athens Xclusive Designers Week, ως κυρίαρχο στοιχείο, έργα Υφαντικής με έμπνευση από την Κρήτη.

Από τότε όλες οι συλλογές μου με την επωνυμία “Maria Vytinidou Luxury Handwoven Design Brand” που περιλαμβάνουν φούστες, παντελόνια, tops και ειδικότερα τα μαντό και χειμερινά παλτό είναι συνδυασμένα από πολυτελή υφάσματα και υφαντά φτιαγμένα σε παραδοσιακούς αργαλιούς σε διάφορα χωριά της Κρήτης αλλά και του εξωτερικού.

Για ποιον λόγο στρέφετε τις προμήθειές σας και την παραγωγή σας στο εξωτερικό;

Δεν στρέφομαι για τις προμήθειές μου και την παραγωγή μου στο εξωτερικό, απεναντίας μαζί με τον σύζυγό μου ο οποίος είναι Κλωστοϋφαντουργός Μηχανικός κάνουμε μεγάλη προσπάθεια τον τελευταίο ένα χρόνο να βρούμε όλες τις υφάντριες στην Κρήτη, να γνωρίσουμε από κοντά την τέχνη τους, να τις εκπαιδεύσουμε στην αντίληψη του σύγχρονου design και και να συνεργαστούμε για μεγάλες παραγωγές. Mέχρι τώρα τα εργαστήρια υφαντικής που συνεργαζόμαστε μας καλύπτουν απόλυτα για την παραγωγή μας αλλά υστερούν σε δυνατότητες ποικιλίας ύφανσης, πρώτων υλών και προδιαγραφών εξωτερικού. H υφαντική στην Κρήτη για να γίνει σύγχρονη απαιτεί πρώτα από όλα ανανεωμένο και όχι επαναλαμβανόμενου τύπου “τουριστικό” design, πρόσβαση σε νέα υλικά, εκπαίδευση πάνω σε νέες τεχνικές Ύφανσης και πάνω από όλα ένα Σχεδιαστή Μόδας που θα ενσωματώσει το χειροποίητο υφαντό με σύγχρονο τρόπο στον σχεδιασμό της συλλογής του.

Για παράδειγμα θα αναφέρω ότι τα πολύπλοκα υφαντά υφάσματα τα οποία χρησιμοποίησα για τα παλτό που παρουσίασα στην 18η AXDW για σεζόν Ανοιξη /Καλοκαίρι 2016 έγιναν ειδική παραγγελία από το εξωτερικό και απαιτούσαν 4 μήνες παραγωγής για κάθε 15 μέτρα.

Με ποιον τρόπο προσεγγίζετε ως Σχεδιάστρια την δημιουργία του κάθε ρούχου και ποια ήταν τελικά η ανταπόκριση του κόσμου στις επιδείξεις που παρουσιάσατε;

Η προσέγγιση μίας σύγχρονης συλλογής για να είναι πετυχημένη εμπορικά προσεγγίζεται θεματικά, με συγκεκριμένο inspiration, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, σιλουέτες, γραμμές, παλέτα υφασμάτων και χρωμάτων, σύμφωνα με τις τάσεις από τη διεθνή έκθεση Première Vision Paris και λαμβάνοντας υπόψη πολλλούς ακόμα οικονομικούς παράγοντες που γνωρίζουν οι έμπειροι Σχεδιαστές Μόδας. Επομένως, ως σχεδιάστρια δουλεύω την συλλογή εφαρμόζοντας τους κανόνες συνολικά και η έμπνευση για τη δημιουργία προέρχεται μετά από την εργασία 3-4 μηνών με Moodboards, δειγματολόγια υφασμάτων και πάνω από 100 σχέδια με σκοπό την τελική παρουσίαση των 40 από αυτά.

Η Καλοκαιρινή Συλλογή 2016 με τον τίτλο “Cultural Collection”' ήταν εμπνευσμένη από την “κουλτούρα” των χρωμάτων, τις υφές των υφασμάτων, την χροιά των υλικών από το μακρυνό Περού σε συνδυασμό με παραδοσικά μοτίβα της Κρήτης.

Οποιος έχει καταγωγή από την Κρήτη μπορούσε εύκολα να αναγνωρίσει το μετουσιωμένο σχέδιο από το παλάτι της Κνωσσού στο υφαντό παλτό το οποίο φόρεσα στο τέλος της επίδειξης καθώς και στις δερμάτινες τσάντες που παρουσιάσαμε.

Στην συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 16-17 με τίτλο “Synthesis is our Thesis” την οποία παρουσίασα στην 19η AXDW, άντλησα έμπνευση από θησαυρούς του παρελθόντος της εποχής των Αζτέκων και της περιοχή του Μεξικού και δημιουργήσαμε στα εργαστήρια της Κρήτης πολυτελή υφαντά με δυνατά χρώματα, ετερόκλητα στοιχεία και ποιοτικά υλικά. Το αποτέλεσμα ήταν μία συλλογή πολυτελής με σύγχρονο design, την οποία αναγνώρισε το κοινό και δεχτήκαμε αμέσως τις πρώτες παραγγελίες στο showroom στην Αθήνα για παλτό τα οποία είναι Exclusive, καθώς δημιουργούνται μόνο μία φορά από τα συγκεκριμένα υφάσματα.

Ποια είναι τα επόμενά σας βήματα για την προώθηση των Συλλογών σας;

Όλες οι συλλογές μου παρουσιάζονται στο showroom στην Αθήνα και προωθούνται και σε e-shop χονδρικής για τα καταστήματα και αγοραστές του εξωτερικού. Αφού συμμετείχα ήδη δύο φορές στην Εβδομάδα Μόδας AXDW στην Αθήνα, τώρα πλέον ετοιμάζομαι με ειδική αποστολή και 10 ακόμα Νέους Σχεδιαστές να πάω σε διεθνή έκθεση στο εξωτερικό μέσω της 1ης ‘Κυψέλης’ Νέων Σχεδιαστών Μόδας το “The Fashion Gate”. Η δομή αυτή δημιουργήθηκε από τον κ. Ευάγγελο Δημητρακόπουλο - Κλωστοϋφαντουργό Μηχανικό, ως συνέχεια της εκπαίδευσης που παρέχουμε ως Σχολή Μόδας AthensFashionClub με σκοπό την Επιχειρηματική Επιτάχυνση των Νέων Σχεδιαστών Μόδας και την έξοδό τους στις αγορές του εξωτερικού.

Παράλληλα, προετοιμάζω τη συμμετοχή μου και σε τρεις συνεχόμενες εκθέσεις σε ένα διαφορετικό αντικείμενο από την Υφαντική που με παθιάζει επίσης πολύ, στην ΄Φορέσιμη Τεχνολογία΄ ή όπως είναι γνωστή στο εξωτερικό ως Wearable Technology.

Tον Οκτώβριο συμμετέχω με την παρουσίαση της συλλογής μου με τεχνολογία στο Maker Fair, τον Νοέμβριο στο Hellenic Innovation Forum και τον Δεκέμβριο είμαι καλεσμένη στο Ντουμπάι για συμμετοχή σε διεθνή έκθεση Μόδας και Τεχνολογίας.

Το αντικείμενο της “Φορέσιμης Τεχνολογίας” ανθεί εδώ και μία δεκαετία στο εξωτερικό και στην Ελλάδα είμαι η μόνη που δραστηριοποιείται εμπορικά έχοντας λάβει διάκριση to 2013 από τον διεθνή accelerator στο Eindhoven της Ολλανδίας, Startupbootcamp High Tech, ως μία από τις καλύτερες 20 εταιρίες high technology στον κόσμο.

H δραστηριοτητά μου στην καινοτομία ενισχύθηκε εκ των υστέρων από το πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης Orange Grove της Ολλανδικής Πρεσβείας στην Αθήνα και το 2015 επιλέχτηκα από τη διεθνή έκθεση Premiere Vision στο Παρίσι ως η πρώτη Ελληνίδα Σχεδιάστρια Μόδας για την οποία έγινε ειδικό αφιέρωμα στον έντυπο τύπο σχετικά με την καινοτομία των ενδυμάτων Wearable Technology.

Ποιο είναι το όραμά σας;

Το προσωπικό μου όραμα λοιπόν είναι να αναπτύξω το brand μου “Maria Vytinidou“ εμπορικά ενώ παράλληλα να δημιουργηθεί μία δομή και ένα δίκτυο συνεργατών, το οποίο θα αναπτύσσει τόσο τους Νέους δημιουργούς όσο και τις τοπικές αγορές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις με απώτερο σκοπό την καθιέρωση των ελληνικών προϊόντων διεθνώς.
Μέσα από αυτό το πρίσμα επιχειρηματικότητας, τα προϊόντα μας μπορούν να κατακτήσουν την παγκόσμια αγορά και να είναι πάντα σύγχρονα και ελκυστικά στον καταναλωτή είτε “πατούν” πάνω στην παράδοση του τόπου μας όπως η υφαντική, είτε σε σύγχρονα μέσα όπως η τεχνολογία.

Το πιστεύω πραγματικά και αγωνίζομαι για αυτήν την πεποίθησή μου εδώ και χρόνια ότι το ελληνικό προϊόν μπορεί να είναι άριστο, ποιοτικό, ανταγωνιστικό και σύγχρονο όταν πληρεί αυτές τις προδιαγραφές, γεγονός που σημαίνει για όλους εμάς συνεργασίες, συλλογικότητα, σύγχρονη εκπαίδευση και αγάπη για αυτό που κάνουμε.

Ελπίζοντας ότι απαντώ στο ερώτημα, αν η υφαντική του τόπου μας μπορεί να γίνει διεθνή τάση μόδας, εύχομαι όλοι οι δημιουργοί της Κρήτης να ενώσουν τις δυνάμεις τους, την ενεργητικότητά τους, τις φιλοδοξίες τους και να είμαστε εμείς από εδώ και στο εξής οι νέοι δημιουργοί των παγκόσμιων τάσεων και οι πρωτοπόροι της ανάπτυξης για την χώρα μας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr