Σε συζητήσεις η Ελλάδα για τα τραίνα υδρογόνου [Αποκλειστικό]
Πόσο μακριά απέχει η Ελλάδα από την σύγχρονη μετακίνηση; Τι απαντά στο epixeiro.gr ο CEO της Alstom, Henri Poupart - Lafarge.
Ο συρμός στην Ευρώπη ξεκίνησε το ταξίδι του με οδηγό την Alstom. Το Coradia iLint είναι το πρώτο τραίνο στην ιστορία των επιβατικών μεταφορών παγκοσμίως το οποίο τροφοδοτείται από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που παράγει ηλεκτρική ενέργεια με σκοπό την πρόωση (κίνηση).
Το τραίνο έχει μπει στις ράγες κοντά τρία χρόνια και διασχίζει τοπικές αποστάσεις στην Γερμανία. Κατασκευάστηκε για την Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen – κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας (LNVG). Σήμερα γράφει την ιστορία των σύγχρονων κλιματικά ουδέτερων μεταφορών και συν-διαμορφώνει, βάσει των στρατηγικών των κυβερνήσεων των κρατών πάνω στις γραμμές της ενιαίας Ευρώπης τις σύγχρονες τάσεις των μεταφορών.
Και μπορεί η Γερμανία να είναι η πρώτη χώρα που βάζει στις ράγες τα τραίνα υδρογόνου, μετά από μία δοκιμαστική απόσταση 123 χιλιομέτρων στην Κάτω Σαξονία, η Ελλάδα δεν βρίσκεται εκτός του κύκλου των συζητήσεων που έχουν να κάνουν με την χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας στις μεταφορές.
Η Ελλάδα σε κύκλο συζητήσεων με εταίρους και συνεργάτες
Σε ερώτηση που απηύθυνε αποκλειστικά το epixeiro.gr για την Ελλάδα στον CEO της Alstom, Henri Poupart - Lafarge για το πόσο πολύ μακριά απέχει η Ελλάδα από τις νέες μορφές μετακίνησης και αν υπάρχουν χρηματοδοτικά πακέτα που να υποστηρίζουν ένα τέτοιο έργο καθώς και τους κατασκευαστές, ο CEO της Alstom απαντά: «η Ελλάδα έχει ως επί το πλείστον μη ηλεκτροδοτούμενα δίκτυα και ότι βρίσκεται σε συζητήσεις» για μία πιθανή διευθέτηση του έργου. Υπάρχουν κάποιες γραμμές στην Ελλάδα συμπληρώνει η Alstom που είναι κατάλληλες για τεχνολογία υδρογόνου. Οι συζητήσεις με συνεργάτες και εταίρους αφορούν στον σχεδιασμό για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργο μελλοντικά.
Τραίνα πολλαπλών χρήσεων
Η χρήση των τραίνων τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου συνάδουν με τις κατευθύνσεις της ΕΕ για ουδέτερες κλιματικά μεταφορές και την επίτευξη του στόχου της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας έως το 2050. Τα τραίνα υδρογόνου αντικαθιστούν τους ντιζελοκινητήρες, ενώ το υδρογόνο δύναται να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, ως φορέας ενέργειας, μέσο αποθήκευσης ενέργειας. Δεν εκπέμπει ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα και έχει εφαρμογές όχι μόνο στις μεταφορές, αλλά και στη βιομηχανία, την ηλεκτρική ενέργεια και τα κτίρια.
Η Πράσινη Συμφωνία 2050
Σύμφωνα με την στρατηγική της ΕΕ το υδρογόνο συμβάλει στην απανθρακοποίηση των βιομηχανικών διεργασιών και των οικονομικών τομέων. Σήμερα, η ποσότητα υδρογόνου που χρησιμοποιείται στην ΕΕ παραμένει περιορισμένη. Στόχος της στρατηγικής είναι η απανθρακοποίηση της παραγωγής υδρογόνου –η οποία καθίσταται δυνατή χάρη στην ταχεία μείωση του κόστους των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την επιτάχυνση των τεχνολογικών εξελίξεων και η επέκταση της χρήσης του υδρογόνου σε τομείς στους οποίους μπορεί να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό βαδίζει με ενιαία στρατηγική η Γερμανία όπου αξιοποιεί πολλές πηγές χρηματοδότησης για κάθε τομέα των μεταφορών που εφαρμόζουν έργα εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
Τραίνα για μη ηλεκτροδοτούμενα δίκτυα
Το τραίνο είναι σχεδιασμένο να κινείται σε μη ηλεκτροδοτούμενα δίκτυα, δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, αποβάλλει μόνο υδρατμούς και είναι αθόρυβο, διαθέτει δυνατότητα μετατροπής καθαρής ενέργειας, δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας και διάθεσης ενέργειας. Τα πρώτα τραίνα με καύσιμο υδρογόνου μπήκαν σε τροχιά στην Βόρεια Γερμανία στο κρατίδιο του Αμβούργου, της Βρέμης και Κάτω Σαξονίας, ενώ σε τροχιά υδρογόνου ετοιμάζονται να περάσουν μεταξύ άλλων στην Γερμανία, η Φρανκφούρτη και το Βερολίνο.
Εκτός Γερμανίας, το τραίνο υδρογόνου διέσχισε τις ράγες της Αυστρίας σε συνεργασία με τους Αυστριακούς σιδηροδρόμους (ÖBB) την Ολλανδία σε συνεργασία με την ProRail. Το τραίνο μπαίνει στις ράγες της Ιταλίας και Βρετανίας, επίσης
Το αντίπαλο δέος η Siemens
O Γερμανικός κολοσσός Siemens συνεργάζεται με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους Deutsche Bahn (DB), για την κατασκευή τραίνων με κυψέλες υδρογόνου. Οι συρμοί θα έχουν μέγιστη ταχύτητα τα 160 χιλιόμετρα και θα αντικαταστήσουν 1.300 περίπου ντιζελοκίνητα τραίνα. Το Γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ηλεκτροδοτημένο στο 60%, ενώ περίπου 33.000 χιλιόμετρα στην Γερμανία είναι μη ηλεκτροδοτούμενα.
Το υδρογόνο μπορεί να στηρίξει τη μετάβαση προς ένα ενεργειακό σύστημα που θα βασίζεται στην ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, εξισορροπώντας την μεταβλητή ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Προσφέρει μια λύση για την απανθρακοποίηση των βιομηχανικών τομέων υψηλών εκπομπών που βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα, οι οποίοι είναι αδύνατον να εξηλεκτριστούν.
Προς μία κατεύθυνση
Στην Γερμανία υπουργεία, φορείς και επαγγελματικές ενώσεις όπως έγραψε την περασμένη Παρασκευή το epixeiro.gr αναφερόμενο στην Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας GDV έχουν ενιαία συγκροτημένη και σταθερή στρατηγική σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των ΑΠΕ. Στόχος η διευκόλυνση των πολιτών και η αύξηση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τους συγκεκριμένους τομείς.
Σχόλια