5+1 «μαθήματα» που δίνει η Apple μέσα (και) από τα virtual events της
Πριν από μερικές ημέρες, η Apple πραγματοποίησε το πρώτο μεγάλο (διαδικτυακό) event της για την φετινή χρονιά. Τι «μαθήματα» μπορεί να πάρει κανείς από την παρουσίαση μιας εταιρείας που, όπως έχει αποδειχθεί, γνωρίζει σε κάθε περίπτωση να «πείθει» και να περνάει το μήνυμα της;
Το τι παρουσιάστηκε στο «Spring Loaded», όσον αφορά σε νέα προϊόντα, συσκευές, καινούργιες καινοτομίες κτλ, είναι κάτι που δεν μας αφορά σε αυτό το άρθρο. Εκείνο που μας αφορά είναι το πώς αυτά παρουσιάστηκαν, το πώς έφτασαν στα μάτια μας, τι μεθόδους χρησιμοποίησε η εταιρεία και τι μπορεί να πάρει μια επιχείρηση από όλα αυτά, ώστε να τα χρησιμοποιήσει στα δικά της virtual events.
Λέει μια ιστορία
Όλα ξεκινούν και σχετίζονται με μια ιστορία, ένα αφήγημα. Αν και η εταιρεία αναφέρεται αρκετές φορές σε τεχνικά χαρακτηριστικά και ονομασίες υποσυστημάτων, εκείνο που φαίνεται να έχει μεγαλύτερη σημασία είναι το πώς αυτά «μεταφράζονται» σε οφέλη για τον καταναλωτή και για την επιχείρηση που θα τα επιλέξει. Για αυτό και χρησιμοποιεί πολλές φορές ποσοστά και συγκρίσεις, όχι τόσο προδιαγραφές και μπερδεμένους αριθμούς. Για παράδειγμα, ναι, έφτιαξες ως εταιρεία έναν νέο επεξεργαστή. Τι οφέλη θα έχω εγώ από αυτόν; Πώς θα βελτιώσει την εργασία μου; η Apple επικεντρώνει σε αυτό.
Έχει ταχύτητα, όλα κινούνται
Σε ένα stream που κράτησε ακριβώς μια ώρα (παρά μερικά λεπτά), η Apple κατάφερε να παρουσιάσει τόσο νέα πράγματα, να μιλήσει για αυτά, να δείξει γραφικά, συγκρίσεις και άλλο ενδιαφέρον υλικό. Σε μια εποχή που όλοι έχουν παρακολουθήσει - και παρακολουθούν - αμέτρητες ώρες διαδικτυακών παρουσιάσεων, συνεδρίων και τηλεδιασκέψεων, η εταιρεία από το Cupertino κινείται γρήγορα και όλα έχουν κίνηση. Άλλα brands, σε μια ώρα παρουσίασης δεν θα είχαν καταφέρει να αναφερθούν ούτε σε δύο από όλα αυτά που έδειξε η Apple - και θα μπορούσε να είναι και ακόμη πιο σύντομη. Ο θεατής περιμένει ταχύτητα και ουσία.
Εμφανίζει τους ειδικούς
Αν και η παρουσίαση ξεκινάει με τον CEO της Apple, Tim Cook, στο stream της μιας ώρας βλέπουμε πολλά πρόσωπα να εμφανίζονται ξεχωριστά, σε διαφορετικούς χώρους (λόγω, φυσικά, και των μέτρων για τον covid), ο καθένας για τον δικό του τομέα, για αυτό που γνωρίζει καλύτερα και που έχει συμμετάσχει στην ανάπτυξη του. Φυσικά, η Apple είναι μια εταιρεία με άπειρα χρηματικά αποθέματα, οπότε μπορεί να δείξει ότι και όπως θέλει. Σε κάθε περίπτωση όμως, σε μια παρουσίαση θέλουμε να δούμε και να ακούσουμε τους ειδικούς, όχι μόνο τον CEO και τον πρόεδρο.
Δεν κάνει εκπτώσεις
Σε ένα virtual event, ακόμη και αν αυτό είναι μαγνητοσκοπημένο, μπορεί να υπάρξουν προβλήματα, τεχνικές δυσκολίες και άλλα αναπάντεχα. Πέρα από αυτά όμως, υπάρχει και μια ποιότητα που περνάει στον θεατή. Το οπτικό και ηχητικό αποτέλεσμα που φτάνει στα μάτια και τα αυτιά κάποιου θα πρέπει να είναι άψογο, χωρίς εκπτώσεις. Είναι καλύτερο κάτι να μην πραγματοποιηθεί ή να μην παρουσιαστεί καθόλου, παρά αυτό να γίνει πρόχειρα, μειώνοντας την αξία τόσο της συνολικής δουλειάς όσο και του ίδιου του προϊόντος. To λεγόμενο «production value» είναι τεράστιας σημασίας.
Το απολαμβάνει
Φυσικά, όλοι αυτοί που εμφανίζονται στο βίντεο είναι επαγγελματίες και όλα έχουν περάσει από δοκιμαστικά πριν φτάσουν στις οθόνες μας. Όλοι, όμως, δείχνουν ικανοποίηση για αυτό που λένε, για αυτό που κάνουν, για τη δουλειά τους. Ναι, όλοι θα έχουν τα προβλήματα τους. Δεν μπορεί όμως εύκολα κανείς να εμφανιστεί μπροστά στον φακό και να μιλήσει με ενθουσιασμό για κάτι που δεν πιστεύει ή που δεν έχει διάθεση να δείξει. Δεν έχουν όλοι την ικανότητα να προσποιηθούν αποτελεσματικά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όσοι εμφανίζονται σε ένα event της Apple, μπορούν να πουν στον θεατή πώς πρέπει να νοιώσει από αυτό που του λένε.
Δίνει το καλύτερο που έχει
Μπορεί κάποιος να μην θεωρεί ένα προϊόν της Apple το καλύτερο που υπάρχει. Μπορεί κάποιος να μην συμπαθεί καθόλου την Apple. Υπάρχει όμως κάτι που οι περισσότεροι θα συμφωνήσουν ότι κάνει με επιτυχία: περνάει το μήνυμα, «πείθει», ότι αυτό που προσφέρει αυτή τη στιγμή είναι το καλύτερο που έχει στα χέρια της και που μπορεί να δώσει. Δείχνει τα οφέλη από την προηγούμενη γενιά, παρουσιάζει ως εξαιρετικά σημαντική την πρόοδο που έγινε και αναδεικνύει τα οφέλη της διαδικασίας. Και μιλάει για όλα, όχι τυχαία, στον υπερθετικό βαθμό. Στο τέλος της ημέρας, μπορεί τίποτα να μην είναι επαναστατικό ή καινούργιο. Αλλά είναι σημαντικό.
Εν κατακλείδι
Φυσικά, όπως προαναφέρθηκε, η Apple είναι η πλουσιότερη εταιρεία στον κόσμο και έχει στα χέρια της, πρακτικά, απεριόριστες δυνατότητες και αποθέματα. Αλλά υπάρχουν σίγουρα πράγματα που μπορεί να πάρει κανείς από αυτήν, ως μαθήματα. Εν κατακλείδι; Πείτε μια ιστορία, μην κουράζετε, να είστε γρήγοροι, να έχετε μια στόχευση, να μην κάνετε εκπτώσεις στο τελικό αποτελέσματα, να μην είστε μονότονοι. Και, πάνω, από όλα, να απολαμβάνετε αυτό που κάνετε.
Σχόλια