Πόσες επιχειρήσεις στην Ελλάδα χρησιμοποιούν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης;
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι ένας τομέας στρατηγικής σημασίας και βασικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης. Μπορεί να παρέχει λύσεις σε πολλές προκλήσεις, όπως η θεραπεία ασθενειών ή η ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της γεωργίας.
Όπως τονίζει η Eurostat, η τεχνητή νοημοσύνη δίνει στις μηχανές και τα συστήματα τη δυνατότητα να αναλύουν το περιβάλλον τους και να λαμβάνουν αποφάσεις με κάποιο βαθμό αυτονομίας για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.
Σύμφωνα με νέα έρευνα, το 2020, το 7% των επιχειρήσεων στην ΕΕ με τουλάχιστον 10 άτομα χρησιμοποίησαν εφαρμογές AI. Ενώ το 2% των επιχειρήσεων χρησιμοποίησε μηχανική μάθηση για την ανάλυση μεγάλων δεδομένων εσωτερικά, το 1% ανέλυσε μεγάλα δεδομένα εσωτερικά με τη βοήθεια της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, τη δημιουργία φυσικής γλώσσας ή την αναγνώριση ομιλίας.
Μια υπηρεσία συνομιλίας, όπου ένα chatbot ή ένας εικονικός βοηθός δημιούργησε απαντήσεις φυσικής γλώσσας για τους πελάτες, χρησιμοποιήθηκε στο 2% των επιχειρήσεων. Το ίδιο ποσοστό επιχειρήσεων, το 2%, χρησιμοποίησε service robots, τα οποία χαρακτηρίζονται από κάποιο βαθμό αυτονομίας, για παράδειγμα για την εκτέλεση εργασιών καθαρισμού, επικίνδυνων ή επαναλαμβανόμενων εργασιών.
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, η Ιρλανδία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο επιχειρήσεων (23%) στις οποίες χρησιμοποιήθηκε οποιαδήποτε από τις τέσσερις θεωρούμενες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης το 2020. Άλλες χώρες με ευρεία χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης ήταν η Μάλτα (19%), η Φινλανδία (12%) και Δανία (11%).
Αντίθετα, λιγότερο από το 10% των επιχειρήσεων χρησιμοποίησε οποιαδήποτε από τις τέσσερις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης το 2020 σε όλα τα άλλα κράτη μέλη. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Λετονία (2%), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία, την Κύπρο (3% η καθεμία) και την Πολωνία (4%).
Η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και λίγο πάνω από την μέση του πίνακα, με 7%.
Σχόλια