Ο απόλυτος οδηγός για μια ολοκληρωμένη content marketing στρατηγική
Πολλές επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι πρέπει να έχουν digital παρουσία για να βρίσκουν νέο κοινό και να διατηρούν σχέσεις με το υπάρχον. Λίγοι όμως γνωρίζουν τι είναι το content marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει τα brands να προσεγγίσουν νέους πελάτες με ελάχιστο κόστος. Σε αυτόν τον ολοκληρωμένο οδηγό από τη KnowCrunch, θα μάθεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για μία επιτυχημένη content marketing στρατηγική.
Τι είναι το content marketing;
Το content marketing είναι η στρατηγική παραγωγής περιεχομένου σε online μορφή, με σκοπό να βοηθήσει τα brands να δώσουν αξία στους χρήστες. Όταν εφαρμόζεται σωστά, μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες, να αντλήσει leads ή να δημιουργήσει authority για το συγκεκριμένο brand στην αγορά. Σε αντίθεση με άλλες μορφές online παρουσίας και διαφήμισης, το content marketing μπορεί να έχει ακόμη και μηδενικό κόστος για ένα brand. Γι’ αυτό και πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της digital στρατηγικής του.
Πώς να δημιουργήσεις content;
Η δημιουργία περιεχομένου είναι ένα μόνο από τα βήματα μίας ολοκληρωμένης content marketing στρατηγικής. Στον παρακάτω οδηγό θα βρεις όλη τη διαδικασία σωστής παραγωγής περιεχομένου:
1. Προσδιόρισε τους στόχους σου
Τι θέλεις να πετύχεις με το content σου; Θέλεις να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητά του brand σου; Να φέρεις κόσμο στην ιστοσελίδα σου; Να αυξήσεις τις πωλήσεις σου; Προτού ξεκινήσεις να παράγεις περιεχόμενο είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσεις ποιον στόχο επιδιώκεις κάθε φορά. Έτσι, το content που θα παράγεις θα έχει μεγαλύτερη αξία για τους χρήστες, αφού θα ταυτίζεται περισσότερο με τις ανάγκες τους.
2. Βρες τον buyer persona σου
Ο buyer persona είναι το πρότυπο του ιδανικού καταναλωτή που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Εντοπίζοντας τα προβλήματά τους, τις ανάγκες τους, το περιεχόμενο που απολαμβάνουν να «καταναλώνουν», τα κανάλια στα οποία βρίσκονται, θα μπορέσεις να ανταποκριθείς καλύτερα και να προσφέρεις αυτό που εκείνοι θεωρούν πολύτιμο.
3. Κάνε έρευνα keywords
Χτίζοντας την content marketing στρατηγική σου, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι το περιεχόμενο που παράγεις πρέπει να είναι χρήσιμο για τους χρήστες και όχι για εσένα. Για να παράγεις πολύτιμο content, πρέπει να βρεις τι αναζητούν οι χρήστες, με τις λέξεις κλειδιά που πληκτρολογούν στην αναζήτηση. Η έρευνα keywords μπορεί να γίνει με ποικίλα εργαλεία content marketing που υπάρχουν διαθέσιμα, πολλά από αυτά δωρεάν.
4. Δημιούργησε Content Calendar
To Content Calendar είναι σημαντικό εργαλείο για έναν Content Marketing Specialist. Εδώ είναι που μπορείς να καταγράφεις όλες τις content marketing ενέργειές σου, ώστε να διατηρείς κοινή γραμμή με την ομάδα σου και να αποφεύγεις λάθη στο διαμοιρασμό του περιεχομένου. Με τη χρήση ενός Content Calendar, θα μπορέσεις να εντοπίσεις και να κατανείμεις πληρέστερα τις ιδέες σου και το περιεχόμενό σου.
5. Δημιούργησε περιεχόμενο
Όπως θα παρατήρησες, υπάρχουν πολύ περισσότερα βήματα πριν και μετά την πραγματική παραγωγή περιεχομένου, όλα αναγκαία για σωστό content marketing. Το έκτο βήμα είναι η δημιουργία ελκυστικού content, το οποίο είναι μοναδικό και παρέχει πραγματική αξία στους χρήστες. Το περιεχόμενό σου πρέπει να έχει δημιουργηθεί για τον buyer persona σου και να ακολουθεί το tone of voice που ταιριάζει καλύτερα σε εκείνον.
6. Διαμοίρασε το περιεχόμενό σου
Ο διαμοιρασμός του περιεχομένου σου πρέπει να παίρνει τον ίδιο-αν όχι περισσότερο-χρόνο με την παραγωγή του. Αξιοποίησε τις social media πλατφόρμες σου, το newsletter σου, δελτία τύπου και κάθε πρόσφορο μέσο, για να εμφανίσεις το content σου μπροστά στα μάτια των καταναλωτών. Ενθάρρυνε τους χρήστες να αφήσουν σχόλια, να κάνουν like ή να μοιραστούν το περιεχόμενό σου με άλλους .
7. Επαναχρησιμοποίησε το content σου
Το content marketing είναι αρκετά χρονοβόρο και τα καθήκοντα ενός content marketing specialist αρκετά. Για να γλιτώσεις χρόνο από την καθημερινή παραγωγή περιεχομένου, επαναχρησιμοποίησε το content σου δίνοντάς του άλλες μορφές. Για παράδειγμα, ένα άρθρο μπορεί να μετατραπεί σε podcast, έπειτα σε βίντεο και αργότερα σε infographic. Έτσι, αυξάνεις τις πιθανότητές σου να το δουν οι χρήστες, ενώ παράλληλα συνεχίζεις να παράγεις αξία.
8. Μέτρησε τα αποτελέσματά σου
Όπως είπαμε, το content marketing φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα σε μία επιχείρηση, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να αξιολογούμε τις ενέργειές μας. Ένα marketing tool που μπορεί να βοηθήσει στην αξιολόγηση είναι τα Google Analytics. Μέσω αυτού του χρήσιμου εργαλείου, μπορούμε να ανιχνεύσουμε ποιες content marketing ενέργειές μας ήταν πιο αποδοτικές και ποιες χρειάζονται βελτίωση. Αξιοποιώντας μαζί τα κατάλληλα KPIs που έχουμε ήδη θέσει και προαποφασίσει, λαμβάνουμε μια τελική ξεκάθαρη εικόνα για τις ενέργειές μας.
Πού μπορώ να μάθω περισσότερα για τo content marketing;
Ενημερώσου σήμερα για τα νέα τμήματα του Professional Diploma in Digital & Social Media της ΚnowCrunch σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, της πληρέστερης, σοβαρότερης και βραβευμένης εκπαίδευσης στελεχών στην αγορά.
Σχόλια