Γιατί είναι απαραίτητη η πιστοποίηση επιχειρήσεων; - Ο επικεφαλής της BQC απαντά
Η ελληνική αγορά αρχίζει να συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα της πιστοποίησης, τονίζει, μιλώντας στο epixeiro.gr, ο Τηλέμαχος Αγγελίτσας, Γενικός Διευθυντής του Φορέα Πιστοποίησης & Εκπαίδευσης BQC. Σημειώνοντας, παράλληλα, πως «η πιστοποίηση είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που στοχεύει σε ένα καλύτερο μέλλον για αυτήν, τους εργαζόμενους της, αλλά και την κοινωνία γενικότερα».
Ποια είναι τα οφέλη για μια επιχείρηση που θα επιλέξει να λάβει πιστοποίηση; Γιατί καθίσταται σημαντική;
Όπως έχουν διαμορφωθεί πλέον οι συνθήκες του ανταγωνισμού, της τήρησης της νομοθεσίας, του κανονιστικού πλαισίου και των απαιτήσεων των πελατών, οι επιχειρήσεις αναζητούν εκείνες τις λύσεις και τα εργαλεία, που θα τις βοηθήσουν να διαφοροποιηθούν και να καθιερωθούν στην αγορά. Η επιθεώρηση και πιστοποίηση βάση των διεθνών προτύπων από έναν Διαπιστευμένο Φορέα Πιστοποίησης, όπως η BQC, αποτελεί μία τέτοια λύση, καθώς ουσιαστικά αποτελεί την «έξωθεν» καλή, ανεξάρτητη και αμερόληπτη μαρτυρία ότι τηρούνται οι απαιτήσεις του εκάστοτε προτύπου και, με αυτόν τον τρόπο, ο εκάστοτε οργανισμός απολαμβάνει όλα τα ευεργετήματα που η εφαρμογή των προτύπων δίνει. Σταθερή και συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα, σεβασμό στο περιβάλλον, τήρηση νομοθεσίας, τήρηση κανόνων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και πολλά ακόμα. Συμπερασματικά, η πιστοποίηση είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που στοχεύει σε ένα καλύτερο μέλλον για αυτήν, τους εργαζόμενους της, αλλά και την κοινωνία γενικότερα.
Έχει γίνει αντιληπτή αυτή η αναγκαιότητα από την ελληνική αγορά; Επιλέγουν οι επιχειρήσεις να πιστοποιηθούν, σε σύγκριση και με τις άλλες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείστε;
Συγκριτικά με το εξωτερικό, στην Ελλάδα ως χώρα, αγορά και κράτος μας πήρε λίγο παραπάνω χρόνο να αντιληφθούμε την αξία της πιστοποίησης. Αργά αλλά σταθερά, η ελληνική αγορά αρχίζει να συνειδητοποιεί αυτή την αναγκαιότητα. Για το λόγο αυτό, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις απευθύνονται σε φορείς πιστοποίησης καθώς βλέπουν ότι, χωρίς αυτή, καθίσταται όλο και πιο δύσκολη τόσο η ανάπτυξη τους στην ελληνική και διεθνή αγορά, όσο και η συμμόρφωση των υπηρεσιών και προϊόντων τους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αλλά κυρίως των πελατών τους.
Μιλήστε μας για την BQC. Πώς ξεκίνησε, ποια είναι η πορεία της μέχρι σήμερα;
Η BQC είναι Διαπιστευμένος από το Ε.ΣΥ.Δ. Ελληνικός Φορέας Επιθεώρησης, Πιστοποίησης και Εκπαίδευσης με έδρα το Μαρούσι Αττικής. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προσφέροντας ανεξάρτητες υπηρεσίες επιθεώρησης και πιστοποίησης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς σύμφωνα με διεθνή και εθνικά πρότυπα, αλλά και υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Ιδρύθηκε το 2008 από καταξιωμένα στελέχη στον κλάδο με ισχυρό ακαδημαϊκό υπόβαθρο και τεχνογνωσία, με σκοπό να παρέχει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας που θα είναι ανεξάρτητες, αντικειμενικές και αμερόληπτες. Από τότε έως και σήμερα κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, με τα μεγέθη μας να μαρτυρούν την σταθερά ανοδική μας πορεία, τόσο σε οικονομικά όσο και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε σχεδόν διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών μας με διψήφιους ετήσιους ρυθμούς αύξησης. Έχουμε πραγματοποιήσει περισσότερες από 2.500 επιθεωρήσεις στην Ελλάδα και σε 13 χώρες του εξωτερικού, με τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί να ξεπερνούν τις 4.000. Επίσης, έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 1.000 άτομα που συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά μας σεμινάρια. Και όλα αυτά, σε μία δύσκολη για τη χώρα μας οικονομική συγκυρία.
Σε ποιους απευθύνονται οι υπηρεσίες σας και ποιες είναι εκείνες που προσφέρονται αυτή τη στιγμή;
Η BQC απευθύνεται σε όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική και διεθνή αγορά κι επιθυμούν να επιθεωρηθούν και να πιστοποιηθούν σύμφωνα με τα πλέον διαδεδομένα πρότυπα σε τομείς που αφορούν στην Ποιότητα, την Ασφάλεια Τροφίμων, το Περιβάλλον, την Υγεία και Ασφάλεια και πολλούς άλλους ακόμα. Παρέχει, επίσης, ανεξάρτητες υπηρεσίες επιθεώρησης δευτέρου μέρους σε επιχειρήσεις που επιθυμούν να ελέγξουν τη συμμόρφωση των απαιτήσεων που έχουν από κάποιον τρίτο οργανισμό, όπως πχ έναν προμηθευτή ή έναν υπεργολάβο τους. Τέλος, προσφέρει πιστοποιημένες υπηρεσίες εκπαίδευσης σχετικές με συστήματα διαχείρισης ISO, αλλά και πιο εξειδικευμένα προγράμματα, τόσο ανοικτά όσο και ενδοεπιχειρησιακά, που καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες επιχειρήσεων και στελεχών της αγοράς.
Η BQC επενδύει ιδιαίτερα στην εκπαίδευση. Πώς αντιμετωπίζετε το συγκεκριμένο τομέα;
Πιστεύουμε πολύ στην εκπαίδευση, καθώς στις τρέχουσες συνθήκες που βιώνουμε όλοι είναι σαφές ότι, χωρίς συνεχή και αξιόπιστη εκπαίδευση, οι επιχειρήσεις και τα στελέχη τους θα δυσκολεύονται να αφομοιώσουν όλες τις νέες εξελίξεις, ενώ οι νέοι εργαζόμενοι δεν θα έχουν όλα τα κατάλληλα εφόδια για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Για το λόγο αυτό διεξάγουμε πιστοποιημένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, ανοιχτά και ενδοεπιχειρησιακά, από εξειδικευμένους εισηγητές, καταξιωμένους Επικεφαλής Επιθεωρητές Συστημάτων Διαχείρισης, μέλη Τεχνικών Επιτροπών ISO, καθηγητών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κ.α., µε μεγάλη γνώση και εμπειρία στο εκάστοτε πεδίο εκπαίδευσης. Επίσης, δημιουργήσαμε και το eshop μας, όπου κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί πλέον εύκολα και γρήγορα να επιλέξει το σεμινάριο που τον ενδιαφέρει, να το αγοράσει και να το παρακολουθήσει από την άνεση του σπιτιού του.
Παρά τις αντιξοότητες και τις πρακτικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας η BQC συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Πώς το υποστηρίζετε αυτό; Υπήρξαν αλλαγές που σας επηρέασαν τόσο στις πιστοποιήσεις όσο και στην πραγματοποίηση των σεμιναρίων;
Η έλευση της πανδημίας ήταν προφανώς αδύνατον να μας αφήσει ανεπηρέαστους, αλλά τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας που τέθηκαν από τις υγειονομικές αρχές της χώρας και τις οδηγίες που εκδόθηκαν από το Ε.ΣΥ.Δ., καταφέραμε να συνεχίζουμε να λειτουργούμε απρόσκοπτα. Με καθεστώς τηλεεργασίας, απομακρυσμένες επιθεωρήσεις όπου αυτό είναι εφικτό και τη διενέργεια webinars αντί διά ζώσης σεμιναρίων, εξακολουθήσαμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας χωρίς κανένα εμπόδιο. Εξασφαλίζουμε συνεχώς ένα ασφαλές περιβάλλον τόσο για το προσωπικό μας όσο και για τους πελάτες μας.
Πώς διαμορφώνονται πλέον η στρατηγική και οι στόχοι σας για την τρέχουσα αλλά και τις επόμενες χρονιές;
Η BQC, από την πρώτη μέρα λειτουργίας της, έχει μία ξεκάθαρη αποστολή και ένα ξεκάθαρο όραμα. Η αποστολή της είναι να προσφέρει Ποιοτικές & Ανεξάρτητες Υπηρεσίες Πιστοποίησης και Εκπαίδευσης με προστιθέμενη αξία στον πελάτη και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Το όραμα μας, είναι να την εδραιώσουμε μεταξύ των πλέον αναγνωρισμένων και αξιόπιστων Φορέων Πιστοποίησης στην Ελλάδα. Οι στόχοι μας προσαρμόζονται κάθε χρόνο έτσι ώστε να ικανοποιήσουμε την αποστολή και να εκπληρώσουμε το όραμα μας.
Η στρατηγική μας για να καταφέρουμε τα παραπάνω είναι η λήψη όλο και περισσότερων διαπιστεύσεων για πρότυπα που έχει ανάγκη η αγορά, η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού μας και η προσθήκη νέων στελεχών σε αυτό, η υλοποίηση δράσεων κοινωνικής συνεισφοράς, οι στρατηγικές συνεργασίες με φορείς από το εξωτερικό και οι επενδύσεις σε σύγχρονα εργαλεία μηχανογράφησης, απομακρυσμένης επιθεώρησης και τηλεεκπαίδευσης.
Καθώς όλα αυτά όμως, δεν έχουν απολύτως κανένα νόημα χωρίς τους πελάτες μας, κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι κύριος στόχος μας είναι να συνεχίζουμε να αποτελούμε για εκείνους ένα μόνιμο και αξιόπιστο συνεργάτη.
Σχόλια