NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

KISS: Η συνταγή της αποτελεσματικότητας;

KISS: Η συνταγή της αποτελεσματικότητας;

Kiss είναι το ακρωνύμιο της έκφρασης "Keep it simple, stupid" που, κατά λέξη, σημαίνει «κράτησέ το απλό, ηλίθιε».

Πρόκειται για την αρχή της απλότητας, όπου μία απλή λύση / μέθοδος είναι καλύτερη από μία περίπλοκη.

Σύμφωνα, δηλαδή, με το βασικό της νόημα, ένα άτομο θα πρέπει να εκφράζεται με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, αποφεύγοντας πολυσύνθετες και πολύπλοκες διατυπώσεις και εξειδικευμένες ορολογίες, προκειμένου να γίνει περισσότερο κατανοητός και αποτελεσματικός. Οι ειδικοί όροι και εκφράσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν είναι απαραίτητο και εφόσον μόνο προσδοκάται όφελος από τη χρήση τους.

Οι υποστηρικτές αυτής της θεωρίας πιστεύουν πως μία απλή λύση μπορεί να εφαρμοστεί ταχύτερα, ενώ η πιθανότητα να εμφανιστούν σφάλματα κατά την εφαρμογή της είναι μικρή. Ο δε εντοπισμός και η διόρθωση αυτών των σφαλμάτων πραγματοποιούνται σύντομα και αποτελεσματικά.

Η συγκεκριμένη αρχή χρησιμοποιείται συχνά στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και προγραμμάτων λογισμικού καθώς επίσης και στην επικοινωνία μεταξύ των ατόμων στο πλαίσιο, κυρίως, των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων όπως την οργάνωση και διοίκηση, το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις κ.α.

Εταιρείες που πρωταγωνιστούν στο χώρο της τεχνολογίας, εφαρμόζουν την KISS, μεταφέροντας με μία μόνο λέξη ή φράση τα μηνύματα που επιθυμούν. Παράδειγμα αποτελεί η Microsoft που, μέσα μόνο από τα ονόματα των προϊόντων της όπως Word, Office και At Work, μπορεί να καταστήσει σαφή τη χρησιμότητά τους.

Στο χώρο των πωλήσεων, η παρουσίαση ενός προϊόντος θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και συντομία, ώστε να αποφευχθεί η ύπαρξη παρερμηνειών από τον πελάτη και παράλληλα να εξοικονομηθεί χρόνος και χρήμα. Αν ο πωλητής επιλέξει την, εμπλουτισμένη με εξειδικευμένους όρους, γλώσσα που χρησιμοποιεί όταν συνομιλεί με συναδέλφους του για να επικοινωνήσει με τον υποψήφιο αγοραστή, το πιθανότερο είναι ο τελευταίος να μην καταλάβει. Επίσης, συχνά παρατηρείται η λανθασμένη τακτική των πωλητών να σπαταλούν χρόνο, προβάλλοντας περισσότερο τον εαυτό τους, την επιχείρηση και τα προϊόντα της, παρά τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου προϊόντος που ενδιαφέρει τον πελάτη. Είναι πλέον αντιληπτό ότι με τη μη εφαρμογή της αρχής KISS, ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποτύχει η παρουσίαση στο στόχο της και να χαθεί ο πελάτης, καθώς η επικοινωνία καθίσταται προβληματική και αναποτελεσματική.

Από το 1960, οπότε και φέρεται ότι επινοήθηκε από τον Αμερικανό μηχανικό Kelly Johnson, όταν υποστήριξε ότι ένα στρατιωτικό αεροσκάφος μπορεί να επισκευαστεί με ένα περιορισμένο αριθμό εργαλείων την ώρα της μάχης, η αρχή εφαρμόζεται σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αναφέρεται μάλιστα, ότι αν και ο Johnson το μετέφραζε χωρίς κόμμα (Keep it simple stupid = κράτησέ το απλά ηλίθιο), εδώ και δεκαετίες ερμηνεύεται με αυτό. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και ενάντιοι που πιστεύουν ότι η απλότητα και η μη εξειδίκευση δεν οδηγούν συνήθως στα επιθυμητά αποτελέσματα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr