NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

2014, Να η ευκαιρία: Ξαναοραματίσου, Επαναφόρτισε και Αναβάθμισε την επιχείρηση σου - Μέρος Β

2014, Να η ευκαιρία: Ξαναοραματίσου, Επαναφόρτισε και Αναβάθμισε την επιχείρηση σου - Μέρος Β

Βήμα δεύτερο: Ξαναθυμήσου το επιχειρηματικό σου όραμα, συνέδεσε το με συγκεκριμένες προτεραιότητες και μείνε σε αυτές

Είναι αλήθεια ότι η καθημερινότητα δεν σε βοηθά και πολύ για να οραματιστείς ένα καλύτερο μέλλον για εσένα και την επιχείρηση μας. Πρέπει να έχεις όμως κατά νου, ότι το πιο υγιές είναι η επιχείρηση σου να μην προσφέρει μόνο λύσεις στους πελάτες της αλλά και στα εσωτερικά θέματα που την ταλανίζουν αλλά και να έχει ένα όραμα που να την τροφοδοτεί και της δίδει την δύναμη να προχωρά μπροστά.

Μήπως μέσα στο σύννεφο αυτό που δημιουργείται με τα καθημερινά προβλήματα που αναζητούν απεγνωσμένα λύσεις, ξεχνάς τον λόγο και το όραμα που έχεις για την επιχείρηση σου;
Μήπως κοιτάς την μικρή εικόνα, αγνοώντας ή και ξεχνώντας την μεγάλη εικόνα;
Τι ήταν αυτό που οραματίστηκες πριν ξεκινήσεις επιχειρηματικά και πριν ιδρύσεις την εταιρία σου;
Ποιο ήταν εκείνο το στοιχείο που σε κράτησε σε εγρήγορση και σε έκανε να έχεις commitment μέχρι και τώρα για την επίτευξη του;

Σήμερα θα κάνεις την χάρη στον εαυτό σου, να του προσφέρεις 30-40 λεπτά ηρεμίας και συγκέντρωσης. Θα κλείσεις το κινητό σου, θα πάρεις το σημειωματάριο σου, το tablet σου ή το notebook σου και θα φροντίσεις ώστε να μην έχεις καμία απολύτως διάσπαση προσοχής. Βάλε και την μουσική που σου αρέσει και σε βοηθάει να χαλαρώνεις. Σήμερα θα ανοιχθείς σε νέες δυνατότητες. Αυτή η κατάσταση θα σε βοηθήσει αρκετά πριν πάς στα πιο πρακτικά βήματα 3-6 που σχετίζονται με τον επαναπροσδιορισμό του επιχειρηματικού σου μοντέλου, την γενικότερη στρατηγική σου.

Το Α' Μέρος του άρθρου σε προέτρεψα να δεις τα πράγματα λίγο διαφορετικά από ότι έκανες μέχρι στιγμής. Σε προέτρεψα να ξεχάσεις για λίγο τους αριθμούς και να δεις την επιχείρηση σου σαν άνθρωπο. Παράλληλα με αυτή την ρηξικέλευθη θεώρηση των πραγμάτων, σε ενθάρρυνα να προσφέρεις το έδαφος στους ανθρώπους της επιχείρησης σου να πάρουν πρωτοβουλίες και να εκφέρουν την άποψη τους σχετικά με τις λειτουργίες της. Φαντάζομαι ότι το feedback που πήρες, θα σε έβαλε σε σκέψεις. Καλό θα είναι να καταγράψεις αυτά που σου έκαναν εντύπωση, χωρίς να τα κριτικάρεις θετικά ή αρνητικά. Απλά κατέγραψε τα στοιχεία αυτά - μην βιαστείς να πάρεις αποφάσεις. Απλά έχε τα, στο μυαλό σου. Είπαμε: Η επιχείρηση σου θα αναπτυχθεί μόλις απομακρύνεις τους λόγους που εμπόδιζαν την ανάπτυξη της.

Γνωρίζω καλά ότι σου αρέσει να επικεντρώνεσαι στα πρακτικά θέματα και να μην εστιάζεις σε τόσο θεωρητικά ζητήματα. Θα σε δελεάσω για άλλη μία φορά, προσπαθώντας να σε βάλω να σκεφτείς out of the box, για την ακρίβεια να σκεφτείς χωρίς στεγανά και νόρμες δηλαδή think without box. Θέλω να κάνεις την εξής ερώτηση στο εαυτό σου:

«Πως θα διπλασιάσω το περιθώριο κέρδους μου με το μισό κόστος και με τον μισό χρόνο παράδοσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας μου;»

Δύσκολη ερώτηση ε; Δεν πειράζει. Μείνε λίγο μαζί της, χωρίς να κριτικάρεις. Σκέψου και ξαναρώτησε τον εαυτό σου:

«Τι είναι αυτό που θα άλλαζα στην επιχείρηση μου ώστε να πετύχω αυτόν τον εξαιρετικά δύσκολο στόχο τους επόμενους μήνες;»

Σκέψου και κατέγραψε αυτά που θα μπορούσες να κάνεις για να πετύχεις τον στόχο σου χωρίς να επικεντρώνεις το ενδιαφέρον σου αναλυτικά στον τρόπο και στα μέσα που θα χρειαστούν ώστε να γίνει ο στόχος αυτός πραγματικότητα. Παρέμεινε στην μεγάλη αυτή εικόνα, το όραμα σου – ας πούμε – για τον επόμενο χρόνο και κάνε μια λίστα με 8-10 πράγματα που θα άλλαζες μέσα στον χρόνο και θα βοηθούσαν στην επίτευξη του μεγαλεπήβολου στόχου σου. Για να σε διευκολύνω να κάνεις αυτήν την λίστα, επικεντρώσου το πλαίσιο των 9 πυλώνων, της μεθοδολογίας που χρησιμοποιώ στα εντατικά προγράμματα επιχειρηματικής καθοδήγησης:
- Ηγεσία
- Διοίκηση
- Ανθρώπινο Δυναμικό
- Branding
- Χρηματοοικονομικά
- Παράδοση
- Πωλήσεις
- Marketing
- Διαδικασίες

Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις την σιγουριά ότι παίρνεις σοβαρά υπόψιν σου όλους τους τομείς της επιχείρησης σου και την αντιμετωπίζεις ολιστικά.

Ας σου δώσω και μερικά παραδείγματα από τα θέματα που πιθανόν να καταγράψεις στην λίστα σου:
1. Πρέπει να βρούμε ένα τρόπο ώστε ο νέος μας πελάτης να μπορεί να παίρνει τις πληροφορίες που χρειάζεται ώστε να πάρει την απόφαση να αγοράσει από εμάς με ένα τηλεφώνημα ή email ή επίσκεψη στο κατάστημα μας ή στην ιστοσελίδα μας αντί για 3,4 ή 5 που τώρα χρειάζεται (Marketing).
2. Πρέπει να μειώσουμε το μεταβλητό κόστος μας, μειώνοντας την ανάθεση εργασιών σε εξωτερικούς συνεργάτες κατά 30% (Management & Finance).
3. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια τέτοια εμπειρία στους πελάτες μας μέσα από την τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το 60% των διαφυγόντων εσόδων (Delivery).
4. Πρέπει να εκπαιδευτεί το προσωπικό σχετικά με την κουλτούρα της επιχείρησης μας αλλά και την θέση εργασίας τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώσουμε στο 100% τις αποχωρήσεις προσωπικού και ό,τι συνεπάγεται αυτό (Management & Finance).

Προς το παρόν, δεν χρειάζεται να βάλεις προτεραιότητες και να δεις ποιο από αυτά είναι σημαντικό και πoιο όχι τόσο. Αφού ολοκληρώσεις την λίστα σου, διάβασε προσεκτικά όλα αυτά που έγραψες και σκέψου αν υπάρχει κάτι που έχεις ξεχάσει. Μήπως υπάρχουν πράγματα που σκέφτηκες και δεν τα είχες δώσει την προσοχή που θα έπρεπε και όντως μπορεί να κάνουν την διαφορά στην επιχείρηση σου;

Μια επιχείρηση κάνει την διαφορά όταν, ενώ ζει και κινείται στην μικρή της εικόνα (διαχείριση καθημερινότητας), κάνει καθημερινά τα πάντα ώστε να δείχνει το ανθρώπινο της πρόσωπο (social business) και να κρατά ζωντανή την μεγάλη της εικόνα (το όραμα, ο σκοπός, ο προορισμός).

Γνωρίζεις καλά ότι το να δημιουργήσεις μια σπουδαία επιχείρηση είναι μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο, δουλειά, υπομονή και δημιουργικότητα. Ανεξάρτητα από το ότι οι πόροι σου είναι περιορισμένοι, ο προϋπολογισμός σου για το 2014 στενός, είναι πολύ σημαντικό να επενδύσεις τον απαραίτητη χρόνο σε αυτήν την διαδικασία που θα συνδέσει το όραμα σου με πιο πρακτικά ζητήματα και προτεραιότητες μετρήσιμες. Η οποιαδήποτε απόπειρα συντόμευσης ή διευκόλυνσης αυτής της διαδικασίας, θα σε απομακρύνει ακόμα περισσότερο από τις πραγματικές αιτίες που δεν ακμάζεις.

Όλα μέσα στην επιχείρηση σου, είτε το αντιλαμβάνεσαι είτε όχι, είτε το αποδέχεσαι είτε όχι, βρίσκονται σε μια αλληλουχία, σε μια συνέχεια. Οι λύσεις που αναζητάς, θεωρώ ότι πρέπει να βρίσκουν τις αιτίες και να θεραπεύουν αυτές. Μερικές φορές αυτές οι λύσεις, δημιουργούν ριζικές αλλαγές. Σίγουρα ο καθένας μας θέλει οι αλλαγές να γίνονται όσο πιο γρήγορα και σύντομα γίνονται. Αν το καλοσκεφτείς όμως, αυτό που μας φέρνει σε οποιαδήποτε άσχημη κατάσταση είναι να μην βλέπουμε, να αγνοούμε κάποιες μικρές λεπτομέρειες, που όμως αυτές κάνουν την διαφορά. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαρδιωτικό από το να μοχθείς για ένα αποτέλεσμα, χωρίς να λαμβάνεις υπόψιν τις πραγματικές συνιστώσες που θα σε οδηγήσουν εκεί που οραματίζεσαι. Μείνε σε αυτό το βήμα όσο χρόνο χρειαστείς, όσο πιο ειλικρινά γίνεται. Είναι ο μόνος τρόπος να δεις το «τι», πριν εστιάσεις στο «πως» και στην αλλαγή που φέρνει στην επιχείρηση σου.

Είναι και η τελευταία σου ευκαιρία να «φιλοσοφήσεις» πριν σηκώσεις τα μανίκια και ξεκινήσεις την πραγματική δράση προς επίτευξη του στόχου.

Δες το Μέρος Α' του άρθρου εδώ.

(έπεται και Τρίτο Βήμα)

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr