Σ. Γιαννακούδης, Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η Θεσσαλονίκη είναι η «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Ελλάδας
Είναι το σταυροδρόμι των μεταφορών και τόπος συνάντησης και ένωσης ποικίλων πολιτισμών και γεύσεων. Οι γεύσεις και τα αρώματα ξεκινούν από τον Βαρδάρη ως την Αρετσού και από τα Κάστρα ως τα Λαδάδικα. Είναι ανθρώπινη ως προς τους ρυθμούς, κατέχει την τεχνοτροπία, περικλείεται από ανθρώπους με τα χαρακτηριστικά της αμεσότητας, με το ένστικτο που κατέχει ένας αστός κοσμοπολίτης, δέχεται νέες γευστικές προτάσεις, εξερευνεί το νέο και πρωτοστατεί στις εξελίξεις του γατρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα.
Έχοντας το epixeiro.gr μιλήσει με σημαίνοντα πρόσωπα θεσμικών φορέων για το θέμα του γατρονομικού τουρισμού, καθώς και με την Λέσχη Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος «Ολύμπιος Ζευς», αναζήτησε να συναντήσει τον Στέλιο Γιαννακούδη στη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου. Ο Στέλιος Γιαννακούδης, είναι ο Regional Sales Manager, στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία Α.Ε. και μας καταθέτει την άποψή του για τα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, ως πόλης γαστρονομικού τουρισμού, περιγράφει με γλαφυρό τόνο τα μονοπάτια της γεύσης και την εμπειρία γύρω από τις τάσεις και στις συνεργασίες με τους τοπικούς φορείς.
Η Θεσσαλονίκη ως γαστρονομικός προορισμός. Ποια τα πλεονεκτήματα της πόλης και πώς τα αξιοποιείτε;
Η Θεσσαλονίκη θεωρείται δίκαια κατ’ εμέ η «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Ελλάδας, αφού προσφέρει πολλές και διαφορετικές επιλογές που ικανοποιούν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς επισκέπτες. Η πόλη έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που την κάνουν θελκτική σε όσους την επισκέπτονται. Αφενός, είναι εύκολα προσβάσιμη και μπορεί κανείς να την εξερευνήσει σε λίγες μόλις μέρες. Μα πάνω απ’ όλα, παραμένει ανθρώπινη ως προς τους ρυθμούς και τη νοοτροπία της. Είναι, επίσης, η αμεσότητα των ανθρώπων της και η διάθεση και η τόλμη τους να δοκιμάζουν νέες γευστικές προτάσεις και προϊόντα που της δίνουν ένα μοναδικό πλεονέκτημα. Άλλωστε πολλά -αν όχι τα περισσότερα- νέα concept καταστημάτων και οι νέες τάσεις στη γαστρονομία, ξεκινούν από τη Θεσσαλονίκη.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πόλη, έχοντας την βασική της παραγωγική έδρα και κέντρο διανομής στα περίχωρά της, στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου. Εδώ παράγονται μερικά από τα πιο αγαπημένα brands, όπως οι μπύρες Mythos, FIX, Kaiser και Henninger. Η εταιρεία μας στοχεύει επίσης στο ανήσυχο γευστικά κοινό της πόλης. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως πολλά από τα κατά καιρούς νέα μας λανσαρίσματα, όπως του μηλίτη Somersby και των φυσικών αναψυκτικών της Tuborg ξεκίνησαν πρώτα από τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια πήραν το βάπτισμα του πυρός για μια επιτυχημένη πορεία στο σύνολο της χώρας.
Μονοπάτια γεύσης. Πού έχουν διαμορφωθεί και τι προσφέρουν στον επισκέπτη;
Η Θεσσαλονίκη ήταν ανέκαθεν μία πόλη γεμάτη γεύσεις και αρώματα, από τον Βαρδάρη ως την Αρετσού και από τα Κάστρα ως τα Λαδάδικα.
Η παλιά πόλη φημίζεται για την ομορφιά και την υπέροχη αρχιτεκτονική της και ο επισκέπτης νοιώθει πως αλλάζει εποχή. Μπορεί κάποιος να περιηγηθεί στο πανέμορφο φρούριο του Επταπύργιου, γνωστό και με την οθωμανική ονομασία Γεντί Κουλέ, εντός της Ακρόπολης στο βορειοανατολικό άκρο των τειχών της Θεσσαλονίκης, και να απολαύσει μια παγωμένη μπύρα, αγναντεύοντας τον κόλπο του Θερμαϊκού.
«Στα Λαδάδικα πουλάν αυτό που θες». Τώρα πια, ο πασίγνωστος στίχος που έχει ταυτιστεί με την περιοχή μπορεί άνετα να παραλληλισθεί με τις αμέτρητες γευστικές προτάσεις, την πλούσια γαστριμαργική κληρονομιά της πόλης που υπάρχουν στην περιοχή. Γραφικά σοκάκια, πολύχρωμα κτίρια, μοντέρνα μεζεδοπωλεία, ταβέρνες, gourmet εστιατόρια, αλλά και σύγχρονα ταχυφαγεία συγκεντρώνουν κάθε μέρα πλήθος επισκεπτών. Η μπύρα Mythos δεσπόζει σε πολλά από τα τραπέζια αυτών των μικρών γαστρονομικών παραδείσων ως πρεσβευτής της πόλης, μιας και σε ένα από αυτά τα σοκάκια πρωτοεμφανίστηκε πριν από περίπου 25 χρόνια.
Στις κοντινές παραλίες της Νέας Κρήνης, της Περαίας, της Αγίας Τριάδας και της Επανομής, ο επισκέπτης μπορεί να γευτεί φρέσκο ψαράκι παρέα με μια επίσης παγωμένη μπύρα, κυριολεκτικά πάνω στο κύμα.
Τέλος, δεν μπορεί να φύγει αν δεν απολαύσει επιτόπου τα προϊόντα που ταυτίστηκαν με την on the go γαστρονομία της πόλης, όπως το γνωστό κουλούρι Θεσσαλονίκης, την μπουγάτσα με κρέμα, τυρί, κιμά ή σπανάκι και, φυσικά, τα λαχταριστά τρίγωνα Πανοράματος.
Σύναψη συνεργειών με τοπικούς φορείς με στόχο την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση των μεριδίων του κλάδου και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Τι έχετε να μας πείτε;
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, μέσα από συνεχείς δράσεις και συνέργειες -που δυστυχώς περιορίστηκαν εκ των πραγμάτων την περίοδο της πανδημίας- συνδράμει στην ανάπτυξη των πωλήσεων των συνεργατών της στο χονδρεμπόριο, την εστίαση, τη μικρή λιανική.
Αξίζει να σημειωθεί, πως βασικό μέλημά μας σε όλη την αλυσίδα τροφοδοσίας, από την παραγωγή ως την κατανάλωση, είναι η εξασφάλιση της ποιότητας των προσφερόμενων προϊόντων. Ας μη γελιόμαστε: δεν αρκεί μόνο η κατάλληλη τιμή, η συσκευασία, ακόμα και η περίσταση. Πρέπει το προϊόν να είναι άριστο ποιοτικά για να προσφέρει πραγματική απόλαυση στον καταναλωτή.
Την εποχή που διανύουμε, οι προσπάθειές μας εστιάζουν περισσότερο στο οργανωμένο λιανεμπόριο που συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά. Ιδιαίτερη δυναμική αναπτύσσουν και τα τοπικά παραδοσιακά μικρομάγαζα που μένουν περισσότερες ώρες ανοικτά και καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Για αυτά τα κανάλια, σχεδιάσαμε στρατηγικά όσο το δυνατόν πιο ευέλικτες, αλλά και οικονομικές πολυσυσκευασίες, έτσι ώστε να δώσουμε μία ακόμη ποιοτική και συνάμα προσιτή επιλογή στους καταναλωτές.
Στο άλλο κανάλι που παραμένει ανοιχτό όλο αυτό το διάστημα, τα ταχυφαγεία, στηρίζουμε τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές μέσα από συνέργειες με πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών, μέσω της πώλησης προϊόντων σε πακέτο και δελεαστικές προσφορές, αλλά και συμμετέχοντας σε combo meals μεγάλων αλυσίδων.
Τέλος, μιας και μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη, θα ήθελα να αναφερθώ στην πολύχρονη συνεργασία μας με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος που μετρά περισσότερα από 7 χρόνια και συνεχίζεται και κατά την περίοδο της πανδημίας. Μέσω αυτής, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στηρίζει ενεργά σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα της πόλης, όπως θεατρικές παραστάσεις, το καλοκαιρινό Φεστιβάλ Δάσους κ.ά.
Ποια τα σχέδια σας για την ανάπτυξη του κλάδου;
Περάσαμε μία δύσκολη χρονιά, όπως άλλωστε όλοι οι κλάδοι που συνδέονται τόσο άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Τώρα βλέπουμε πλέον στον ορίζοντα το τέλος της περιπέτειας αυτής. Γι’ αυτό και είμαστε αισιόδοξοι: προσβλέπουμε στο σταδιακό άνοιγμα της εστίασης, ελπίζοντας να γίνει πριν το Πάσχα, ενώ αναμένουμε μια καλύτερη πορεία του τουρισμού φέτος το καλοκαίρι.
Ταυτόχρονα, παραμένουμε ευέλικτοι με στόχο να ανταποκρινόμαστε όσο καλύτερα γίνεται στις ανάγκες των πελατών μας και, φυσικά, του τελικού καταναλωτή. Γι’ αυτό και σκοπεύουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης, όπως online σουπερμάρκετ και «περίπτερα», μεγάλες πλατφόρμες παραγγελιών και άλλα ψηφιακά κανάλια που παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη.
Θέλουμε, επίσης, να ενισχύσουμε περαιτέρω την εξωστρέφεια της εταιρείας μας, να μπούμε σε νέες αγορές, αλλά και να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε χώρες όπου έχουμε μικρότερο αποτύπωμα. Σε αυτή την κατεύθυνση, δημιουργούμε αμοιβαία επωφελείς συνέργειες με μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου και άλλες εξαγωγικές επιχειρήσεις. Να σημειώσω εδώ ότι ο Mythos, η πιο διάσημη ελληνική μπύρα, ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη σε περισσότερες από 30 χώρες και στις 5 ηπείρους. Εξάγοντας ποιοτικά προϊόντα που φέρουν ελληνική σφραγίδα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κάνει πράξη τον στόχο της να αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο «πρεσβευτή» της ελληνικής μπύρας σε όλο τον κόσμο.
Σχόλια