Mouzenidis Travel: Ανεβαίνουν οι προκρατήσεις, πού ποντάρει η Ανατολική Ευρώπη
Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, καθώς και νησιωτικοί προορισμοί βρίσκονται στα ενδιαφέροντα των τουριστών από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Θετικά τα πρώτα δείγματα «γραφής» από τις προκρατήσεις.
Τα πρώτα μηνύματα όσον αφορά το ενδιαφέρον για καλοκαιρινές διακοπές είναι αρκετά ενθαρρυντικά και ελπιδοφόρα. Στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου και δραστηριοποιούνται οι συνεργάτες της Mouzenidis Travel, δείχνουν έντονο τουριστικό ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, καθώς και για νησιωτικούς προορισμούς όπως η Κέρκυρα και η Κρήτη, ενώ προχωρούν σε αρκετές προκρατήσεις, κυρίως, όμως, για την υψηλή περίοδο του καλοκαιριού.
O τομέας των προσφερόμενων τουριστικών πακέτων (inclusive tour) θα είναι από τους πρώτους που θα ανακάμψουν όσον αφορά τον κλάδο του τουρισμού, στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να είναι θετική η εξέλιξη της φετινής τουριστικής περιόδου κατά της προβλέψεις, σύμφωνα με το ομώνυμο Ταξιδιωτικό Γραφείο.
Κρίσιμο ρόλο θα παίξει η πρόοδος των εμβολιαστικών προγραμμάτων, τα ταξιδιωτικά και υγειονομικά πρωτόκολλα και φυσικά η εξέλιξη της πανδημίας. Στόχος του Γραφείου να προσεγγίσει και να ξεπεράσει το ήμισυ της τουριστικής κίνησης του 2019.
Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του τουρισμού κατέχει ο εκσυγχρονισμός και η κτιριακή επέκταση του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Η ανάπλαση του αεροδρομίου SKG διευκολύνει την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης, η οποία αυξάνεται κατακόρυφα κατά τις θερινές περιόδους, όπου οι προσφερόμενες κτιριακές εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται από τους τουρίστες στο έπακρο. Η θετική εντύπωση και η ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών, ακολουθούμενη από μία ήπια πολιτική χρεώσεων, θα βοηθήσει, τονίζεται, την περαιτέρω προσέλκυση τουριστών και θα συμβάλλει θετικά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Διεθνείς τουριστικές αφίξεις
Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, διεθνώς, υπήρξε μείωση των αφίξεων κατά -74% (από 1,5 δισ. σε 381 εκατ.). Στην Ευρώπη η μείωση ήταν -70% (από 746 εκατ. σε 221εκατ.).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το 2020, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν μείωση κατά -76,5% σε σύγκριση με το 2019 και διαμορφώθηκαν στα 4.280 εκατ. ευρώ. Το 2020, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά -76,5% και διαμορφώθηκε στις 7.375 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 31.348 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Συγκριτικά τη μικρότερη μείωση παρουσίασαν οι χώρες της Ζώνης του Ευρώ (- 69% στις αφίξεις και στα έσοδα). Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στα διοικητικά στοιχεία αφίξεων από το εξωτερικό:
Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 5,9 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έναντι 21,5 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -72,5%/-15,6 εκατ. αφίξεις. Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 2,6 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 12,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -9,7 εκατ./-78,7%.
Στις ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, η εισερχόμενη επιβατική κίνηση το 2020 εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά -70% το 2020, ενώ η εκτίμηση για τον αριθμό των επιβατών ανέρχεται σε 450 χιλ. έναντι 1,5 εκατ. το 2019.
Η κίνηση στο εσωτερικό
Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου του 2020 καταγράφηκαν 3,1 εκατ. αεροπορικές αφίξεις εσωτερικού έναντι 8,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -61,4% (-5 εκατ. αφίξεις).
Η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση εσωτερικού το 2020 εκτιμάται σε 9,4 εκατ. επιβάτες, μειωμένη κατά -50% έναντι του 2019 (18,8 εκατ.).
Η μείωση της τουριστικής δραστηριότητας αποτυπώνεται και στα στοιχεία δραστηριότητας των ξενοδοχείων.
Η κίνηση στην ακτοπλοΐα
Η επιβατική κίνηση εσωτερικού εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά -50% το 2020, ενώ η εκτίμηση για τον αριθμό των επιβατών ανέρχεται σε 9,4 εκατ. έναντι 18,8 εκατ. το 2019.
Ειδικότερα, το Α’ τρίμηνο καταγράφηκαν 1,9 εκατ. επιβάτες παρουσιάζοντας μείωση -7% και το Β’ τρίμηνο περίοδο επιβολής του πρώτου απαγορευτικού στην Ελλάδα, η μείωση των επιβατών έφτασε -77%, ενώ καταγράφηκαν μόλις 1 εκατ. επιβάτες.
Η περίοδος αιχμής ήταν το Γ’ τρίμηνο, όπου καταγράφηκαν 5,1 εκατ. επιβάτες έναντι 8,8 εκατ. το 2019, σημειώνοντας μείωση -42%. Οι επιβάτες του Γ΄ τριμήνου αντιστοιχούν στο 55% του συνόλου των μετακινήσεων το 2020. Το Δ’ τρίμηνο οι καταγράφηκε μείωση -61% και οι επιβάτες εκτιμήθηκαν σε 1,2 εκατ. έναντι 3,2 εκατ. το 2019.
Τέλος, το 2020 η κίνηση των οχημάτων παρουσίασε μείωση -40% και το φορτηγών -17%. Συγκεκριμένα η εκτίμηση για τον αριθμό των οχημάτων είναι 1,7 εκατ. και των φορτηγών 507 χιλ. έναντι 2,9 εκατ. και 611 χιλ. αντίστοιχα το 2019.
Σχόλια