The White, Santorini clothes & accessories: Από ένα λευκό υπόσκαφο της Σαντορίνης στις αγορές του εξωτερικού
Φηρά, Σαντορίνη. Σε ένα πολύβουο καλντερίμι με θέα το ηφαίστειο τουρίστες από κάθε μέρος του κόσμου επισκέπτονται ένα μικρό κατάλευκο υπόσκαφο κατάστημα με ιδιαίτερα ρούχα και αξεσουάρ από την Ελλάδα. Πολλά από αυτά έχουν σχεδιαστεί στο νησί από την ιδιοκτήτρια Σοφία Χατζηγεωργίου με έμπνευση το χρώμα, τους ρυθμούς και τα πολλά πρόσωπα της Σαντορίνης.
Η Σοφία είναι μια σχεδιάστρια από την Αθήνα που από μικρή είχε ιδιαίτερη αγάπη για τη Σαντορίνη. Το 2013 αποφάσισε με τον σύζυγό της Μίλτο Αντωνιάδη να ανοίξουν ένα κατάστημα γυναικείων ρούχων και αξεσουάρ στα Φηρά και να προσφέρουν Ελληνική μόδα μέσα από την προσωπική τους ματιά στο ιδιαίτερο lifestyle και την ενέργεια του νησιού. Ξεκίνησαν προσφέροντας ποιοτικά είδη επιλεγμένων Ελλήνων σχεδιαστών και ορισμένα μεμονωμένα κομμάτια που σχεδίαζε η Σοφία. Καθώς η ζήτηση από τους ξένους πελάτες για τα ρούχα της Σοφίας ήταν εντυπωσιακή, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους fashion label και κάπως έτσι γεννήθηκε το the White, Santorini clothes & accessories.
To στυλ είναι minimal - resort με κλασσικές γραμμές και κυρίαρχο το λευκό. Βασική πηγή έμπνευσης αποτελεί η αίσθηση ελευθερίας που νιώθει κάποιος, απ’ όπου κι’ αν προέρχεται, όταν βιώνει το Ελληνικό καλοκαίρι. Στόχος της Σοφίας και του Μίλτου είναι να δημιουργούν ρούχα που δίνουν αυτή την αίσθηση ελευθερίας σε αυτόν που τα φοράει, όπου κι’ αν βρίσκεται. Έτσι, επέλεξαν το motto: Life is an island!
«Η ιδιαιτερότητα της χώρας μας και του πολιτισμού μας μπορούν να αποτελέσουν απεριόριστη πηγή έμπνευσης για έναν δημιουργό. Ταξιδεύοντας στον κόσμο βλέπεις διάφορους πολιτισμούς που μπορούν να εμπνεύσουν. Εγώ όμως επιλέγω μόνο σχήματα και χρώματα από την Ελλάδα γιατί την αγαπώ και θέλω τα ρούχα μου να έχουν σημεία αναφοράς από την Ελλάδα», εξηγεί η Σοφία.
Τα ρούχα και αξεσουάρ the White, Santorini σχεδιάζονται αποκλειστικά από τη Σοφία, ενώ τα σχέδια των κεντημάτων που τα διακοσμούν και είναι επίσης εμπνευσμένα από την Ελλάδα, είναι σχεδιασμένα από τον Μίλτο. Η παραγωγή γίνεται εξολοκλήρου στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά όπως μετάξι από το Σουφλί, δέρματα από την Κρήτη, μέταλλα από Ελληνικό χυτήριο κ.α.. Όπως μας εξηγούν η Σοφία και ο Μίλτος, η επιλογή τους να χρησιμοποιούν προμηθευτές και συνεργάτες μόνο από την Ελλάδα - αν και συχνά σημαίνει υψηλά κόστη, περιορισμένες επιλογές, ελλείψεις κλπ. - αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του brand story. Τα ρούχα the White, Santorini δεν θα μπορούσαν να μην είναι made in Greece!
Η επιχείρηση λειτουργεί σήμερα δύο καταστήματα με το σήμα the White, Santorini στο νησί, ενώ η έδρα της βρίσκεται στην Αθήνα. Διαθέτει επίσης δύο ηλεκτρονικά καταστήματα με στόχευση στο εξωτερικό: «Η πρώτη μας ηλεκτρονική πώληση ήταν στην Γερμανία και πολλοί πελάτες μας είναι από την Ευρώπη, όμως έχουμε στείλει πολλά προϊόντα μας και εκτός ΕΕ, στην Αυστραλία, την Κίνα, τις ΗΠΑ, την Βραζιλία και αλλού» μας λέει ο Μίλτος. Η εταιρία πρόσφατα ξεκίνησε συνεργασίες χονδρικής με επιλεγμένα καταστήματα μόδας στην Ελλάδα που εστιάζουν στην ποιοτική Ελληνική μόδα και εξαγωγές στην Κύπρο και την Ολλανδία.
Ένα σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρίας είναι η καθετοποίησή της, καθώς σχεδιάζει προϊόντα για ένα συγκεκριμένο target group πελατών που γνωρίζει καλά από τα καταστήματα της Σαντορίνης: Γυναίκες ηλικίας 25-55, κυρίως από τις αγορές της Β. Αμερικής, Β. Ευρώπης και Αυστραλίας, μέσων-υψηλών εισοδημάτων, με world traveler ή romantic προφίλ. Η Σοφία μας εξηγεί:
«Οι πελάτες στα καταστήματά μας στο νησί είναι σε συντριπτικό ποσοστό ξένοι, από όλα τα μέρη του κόσμου! Κυρίως οι Δυτικοί καταναλωτές όμως είναι αυτοί που αναζητούν το χειροποίητο προϊόν και τα φυσικά υλικά. Μας ρωτούν συχνά Is it Greek? Is it handmade? Δεν αναζητούν μάρκες και είδη που μπορούν να βρουν ανά πάσα στιγμή στις χώρες τους ή σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα. Θέλουν κάτι από την χώρα που επισκέπτονται και το χρώμα της, αλλά ταυτόχρονα ποιοτικό, ιδιαίτερο και καλόγουστο. Αν το βρουν και θεωρήσουν ότι αξίζει δεν έχουν πρόβλημα να το πληρώσουν».
Ο Μίλτος συμπληρώνει πως για ένα label με πολύ συγκεκριμένο brand story, όπως το the White, Santorini, είναι σημαντικό να γνωρίζεις από πρώτο χέρι τους τελικούς χρήστες και τι περιμένουν από το brand, πως ερμηνεύουν το μήνυμά του:
«Βλέπουμε τους πελάτες στα καταστήματα να δοκιμάζουν, μιλάμε μαζί τους, ακούμε τα σχόλια και τις προτιμήσεις τους, αλλά και πως νιώθουν όταν επισκέπτονται την χώρα μας, τι τους μένει όταν επιστρέφουν. Πολλές φορές η Σοφία σχεδιάζει κάτι με έμπνευση μια συγκεκριμένη ανθρώπινη ιστορία από το νησί, ένα σχόλιο, μια επιθυμία μιας πελάτισσας. Όλο αυτό είναι ανεκτίμητο marketing research που μια νέα επιχείρηση σαν και εμάς δεν θα μπορούσε να πληρώνει».
Όπως παραδέχονται η Σοφία και ο Μίλτος, στην Ελλάδα της κρίσης κάνουμε αναπόφευκτα στροφή προς το φτηνότερο σαν καταναλωτές. Η επιλογή ακριβών υλικών και τεχνικών μπορεί να φαίνεται παράδοξη στην σημερινή συγκυρία. «Όταν όμως στοχεύεις σε ξένες αγορές πρέπει να είσαι προσεκτικός, ώστε να μην κάνεις επιλογές με βάση την πραγματικότητα που βιώνουμε στην Ελλάδα σήμερα. Πρέπει να πιστεύεις στην ταυτότητά σου, που είναι άλλωστε και ο λόγος ύπαρξής σου στην παγκόσμια αγορά».
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν είναι η επιλογή και η διαχείριση συνεργατών. Η Σοφία μας λέει: «Το να φτιάξεις ένα μοναδικό ρούχο μόνος σου είναι πολύ διαφορετικό πράγμα από το να το φτιάξεις σε σαράντα ή πενήντα αντίτυπα και να έχουν όλα ακριβώς την ίδια ποιότητα που είχε το πρωτότυπο. Πρέπει να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες που θα σε βοηθήσουν και να μπορέσεις να τους μεταδώσεις τον ενθουσιασμό και το μεράκι που έχεις εσύ για την δημιουργία σου, πράγμα όχι και τόσο απλό!». Η πρόσφατη στροφή και στην χονδρική πάντως έχει βοηθήσει την εταιρία αρκετά σε αυτόν τον τομέα. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι για τις νέες συνεργασίες μας με πολύ επιλεγμένα μαγαζιά ανά την Ελλάδα και ευχόμαστε όλοι να έχουμε μια παραγωγική σαιζόν» συνεχίζει η Σοφία.
Η προσπάθεια για εξωστρέφεια δεν είναι κάτι απλό. Όπως μας εξηγούν, το να έχεις ένα καλό προϊόν με ιδιαίτερη ταυτότητα είναι απαραίτητο, αλλά όχι αρκετό. Χρειάζεται πολύ καλή παρουσίαση και επικοινωνίες, σωστές τιμές, καλό service, αξιοπιστία και... χρόνος. Η Σοφία και ο Μίλτος αφιερώνουν πολύ προσωπικό χρόνο σε επικοινωνίες μέσω email και τηλεφώνων, στη συμμετοχή σε events, στην παραγωγή φωτογραφικού υλικού, γράφουν στο blog τους, ενημερώνουν το site τους και τις σελίδες τους στα social media (Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn). Μέσα στα άμεσα σχέδια τους για φέτος είναι η συμμετοχή σε δύο εκθέσεις μόδας στην Ευρώπη, και νέες συνεργασίες σε τομείς προώθησης και διανομής με φορείς στην Αμερική και την Αυστραλία.
Σχόλια