Η Θεσσαλονίκη «ταξίδεψε» σ’ όλο τον κόσμο την χρονιά του lockdown!
Το 2020, για τον τουρισμό, ήταν μία χρονιά που θέλουμε να ξεχάσουμε. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, όμως, μετέτρεψε τις αντιξοότητες που ενέκυψαν από την υγειονομική κρίση σε ευκαιρίες. Οι δράσεις που κάναμε ήταν πολλές και στοχευμένες.
Στο πρώτο lockdown, με την παρότρυνση «Μένουμε Σπίτι», ο ΟΤΘ έκανε το πρώτο βήμα της επόμενης μέρας, στοχεύοντας στην επανεκκίνηση του ενδιαφέροντος των τουριστών από όλο τον κόσμο, δημιουργώντας ένα βίντεο που προσκαλεί τους θεατές να περιηγηθούν σε ιστορικά σημεία της πόλης μέσω εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας VR.
Η πανδημία κατέδειξε τη σημασία της αξιοποίησης και εφαρμογής της τεχνογνωσίας, υπενθυμίζοντας πως το υψηλό επιστημονικό επίπεδο των ανθρώπων του Οργανισμού, του επιτρέπει να λειτουργεί με οποιεσδήποτε συνθήκες, υπέρ των αναγκών προβολής της πόλης.
Ο Έλληνας τουρίστας ήταν αυτός που στήριξε τον τουρισμό φέτος και γι’ αυτό επενδύσαμε στην προσέλκυσή του χρησιμοποιώντας όλα τα διαδικτυακά μέσα, είτε με ειδικά online αφιερώματα, είτε με καταχωρήσεις έντυπες και ηλεκτρονικές.
Προσθέσαμε ποιοτική αξία στο branding της πόλης, εισάγοντας γραφικά τρισδιάστατα μοντέλα και οπτικά εφέ, σε νέο διαφημιστικό σποτάκι που δημιουργήθηκε με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της πόλης.
Η ευθύνη που συνεπάγεται ο ρόλος μας είναι ακόμη μεγαλύτερη από δω και μπρος, καθώς σε περιόδους αυξημένης αβεβαιότητας, οι άνθρωποι του τουρισμού προσβλέπουν σε θεσμούς όπως είναι ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αναζητώντας καθοδήγηση στην έξοδο από την υγειονομική κρίση που διανύουμε.
Όπως όλοι, αντιμετωπίσαμε μεγάλες λειτουργικές και οργανωτικές προκλήσεις.
Μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, ξεκίνησε μία σειρά διαβουλεύσεων με φορείς που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό.
Χρησιμοποιώντας «το σύγχρονο εργαλείο» της διαβούλευσης, στοχεύσαμε στον εμπλουτισμό της στρατηγικής προβολής της Θεσσαλονίκης στην εσωτερική και διεθνή τουριστική αγορά.
Άλλωστε, κοινό όραμα είναι να είμαστε ένας αποτελεσματικός αξιόπιστος και καινοτόμος φορέας που να χαίρει της εμπιστοσύνης όλων.
Το 2020 ξεκίνησε ένα νέο Μνημόνιο με το ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, με στόχο τη συνεργασία των δύο φορέων στο πλαίσιο του έργου SUSTOURISMO.
Επειδή η τουριστική προβολή και ανάδειξη της πόλης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ανάδειξη των επιμέρους δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Με μεγάλη μας χαρά αυτή τη χρονιά υποδεχθήκαμε ως νέα συνδρομητικά μέλη τους Δήμους Δέλτα, Θέρμης, Θερμαϊκού και Βόλβης.
Το 2021 μας βρίσκει έτοιμους με δύο δικές μας παραγωγές.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, δημιουργήσαμε το Rural Stories. Ένα βίντεο που προάγει το ισχυρό μήνυμα της ανάπτυξης της υπαίθρου μέσα από τον τουρισμό. Στόχος του ΟΤΘ ήταν να αναδείξει τα πλεονεκτήματα των Δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο τουρίστα, γνωρίζοντας πολύ καλά πως η επόμενη μέρα του τουρισμού θα βασιστεί στον βιώσιμο τουρισμό που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα.
Η καμπάνια που σχεδίασε και υλοποίησε ο ΟΤΘ προωθήθηκε σε περισσότερες από 20 χώρες εντός και εκτός Ευρώπης, με πάνω από 200.000 views.
Το μήνυμα έφτασε περίπου σε μισό εκατομμύριο ανθρώπους σ’ όλο τον πλανήτη.
Στη πιο δύσκολη στιγμή της πόλης κατά τη διάρκεια των γιορτών, ο ΟΤΘ έστειλε το μήνυμα αισιοδοξίας με την παραγωγή Next Christmas που πραγματοποιήθηκε μέσα στις δύσκολες συνθήκες του δεύτερου lockdown, δίνοντας το στίγμα της πόλης και προβάλλοντας το ισχυρό πλεονέκτημα της. Τους καθημερινούς ανθρώπους.
Το μήνυμα «φέτος μένουμε σπίτι για να γιορτάσουμε του χρόνου όλοι μαζί» στα social media είχε πάνω από 250.000 θεάσεις, προβλήθηκε δωρεάν από τις σημαντικότερες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης και δελτία ειδήσεων και έγινε viral σε όλο το φάσμα του διαδικτύου από τον αυθόρμητο ενθουσιασμό που προκάλεσε και χωρίς να γίνει κάποια πληρωμένη καμπάνια
Ο ΟΤΘ συνδιοργάνωσε το FWV workshop με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής. Το FWV 2020 φιλοξένησε 40 Γερμανούς επαγγελματίες του τουρισμού, καλύπτοντας την μεγάλη ανάγκη της γερμανικής αγοράς που αναζητά νέους προορισμούς.
Ισχυροποιήσαμε μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη χρονιά τις σχέσεις μας με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού.
Η συνεργασία μας με τον ΕΟΤ ήταν συνεχής, καθώς τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ υποστήριξαν διάφορες δράσεις.
Συμμετείχαμε σε εκθέσεις τουρισμού, συνέδρια και επιχειρηματικές συναντήσεις, όπως το σημαντικό εκπαιδευτικό συνέδριο ASTA Clobal live 2020, στο οποίο οι μεγαλύτεροι τουριστικοί πράκτορες των ΗΠΑ, μέλη της ASTA, παρακολούθησαν την παρουσίαση του προορισμού.
Ο ΟΤΘ, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε επαγγελματικές συναντήσεις με Travel Agents και δημοσιογράφους στα worksshops Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop στο Βέλγιο και Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop στην Πολωνία.
Ακόμα και με τις δυσκολίες της πανδημίας, καταφέραμε να υποστηρίξουμε press trips Ελλήνων Bloggers. Μέσα από τη ματιά της Μαρίας Κόφου και του Μάνου Λιανόπουλου τονώθηκε το ψηφιακό αποτύπωμα της πόλης.
Στη συγκυρία της πανδημίας, ήταν αναμενόμενο ο κόσμος του τουρισμού να στραφεί σε φορείς όπως ο Οργανισμός Τουρισμού, ο οποίος κατάφερε να χτίσει σχέσεις και συνεργασίες όπως αυτή με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις με τουριστικά γραφεία, όλες τις αεροπορικές εταιρείες, μουσεία και εφορίες αρχαιοτήτων της πόλης, την Ισραηλιτική κοινότητα, τουριστική δημοτική αστυνομία και τροχαία φεστιβάλ. Μέσα από τις διαβουλεύσεις προέκυψαν νέες συνεργασίες. Μία από αυτές είναι με το Ινστιτούτο Μεταφορών, στο πλαίσιο του έργου Sustourismo, το οποίο στοχεύει στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στη Θεσσαλονίκη μέσω της ανάπτυξης ειδικών εφαρμογών και τουριστικών πακέτων.
Ενισχύοντας τη δημόσια εικόνα στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σχεδιάσαμε και προσφέραμε στους φορείς της πόλης που συνδέονται με τον τουρισμό προστατευτικές μάσκες.
Υποστηρίξαμε εκδηλώσεις όπως το MCP 10 MMA Challenge, την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, την Πράσινη Πόλη Πράσινη μετακίνηση, τον Διεθνή Μαραθώνιο Μέγας Αλέξανδρος, το Olympic Day Run Virtual, την Δέηση του Πόντου, την θεατρική παράσταση Νόστος, το Job Day Τουρισμού 2020, το 3ήμερο Φεστιβάλ Πολιτισμού 2020, και την εκδήλωση «Από τον Λευκό Πύργο μένουμε αισιόδοξοι»
Το 2021 είναι η νέα μας πρόκληση!
Η υγειονομική κρίση λειτούργησε υπό μία έννοια ευεργετικά, καθώς μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε αρετές και αξίες όπως είναι η ευθύνη, η αλληλεγγύη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα.
Έτσι, μπορούμε να κοιτάμε με αισιοδοξία τη νέα χρονιά και να συνεχίζουμε δυναμικά και με συνέπεια το έργο μας.
Σχόλια