NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

ΣΕΡΑΠΙΣ: Τέχνη και μόδα, με έμπνευση την ναυτιλία και τη σύγχρονη Ελλάδα

ΣΕΡΑΠΙΣ: Τέχνη και μόδα, με έμπνευση την ναυτιλία και τη σύγχρονη Ελλάδα

Τί μπορεί να συμβεί όταν μια εικαστική ομάδα χρησιμοποιεί τα ενδύματα ως καμβά ή επιφάνεια γραφής; Όταν η τέχνη παντρεύεται την επιχειρηματικότητα, το ένδυμα τρεμοπαίζει ανάμεσα στα όρια του καθημερινού ρούχου και του έργου τέχνης και βίαιες εικόνες τοποθετούνται πάνω σε πολυτελή και ευαίσθητα υφάσματα;

Ένα ελληνικό φορτηγό πλοίο ξεκινά το ταξίδι του από την Πολωνία στη Σαουδική Αραβία και πίσω. Ένα όμως μέλος του πληρώματος, απόφοιτος της Σχολής Εμποροπλοιάρχων του Ασπρόπυργου έχει αναλάβει μια διαφορετική αποστολή. Ανάμεσα στο πλήρωμα των Φιλιππινέζων, ως συνεργάτης της ομάδας Serapis, έχει κληθεί να αποτυπώσει την ατμόσφαιρα της καθημερινότητας στους διαφορετικούς χώρους του βαποριού συλλέγοντας επιμελώς φωτογραφικό υλικό για την πρώτη τους συλλογή ρούχων. Λίγο καιρό αργότερα η συλλογή "I Will Care For You And Nurture Your Soul" δημιουργείται στην Ελλάδα και ταξιδεύει με τη σειρά της στον κόσμο.

Ο σκληρός πυρήνας της Serapis, ο Μανώλης, η Κρήνη, ο Γιώργος και η Δήμητρα ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια με την ιδέα να διασώσουν ένα μέρος από το πλεόνασμα των σκίτσων τους σε πιο απτή μορφή αποτυπώνοντας τα σε μια σειρά ρούχων. Η αγάπη τους για την μεταξοτυπία, μια τεχνική εκτύπωσης που ξεκίνησε ως βιομηχανική εφαρμογή αλλά υιοθετήθηκε από Αμερικάνους καλλιτέχνες στις αρχές του 20ου αιώνα και έγινε ευρύτερα γνωστή από το κίνημα της Ποπ Αρτ τη δεκαετία του '60, τους έδωσε τη δυνατότητα αυτή. Με τον καιρό η επιχείρηση τους ζυμώνεται και αρχίζει να αποκρυσταλλώνει τη μορφή της στο μεταίχμιο μεταξύ τέχνης και μόδας. Αφουγκράζονται την αγορά, διαμορφώνουν ένα πιο ώριμο όραμα, αποφασίζουν να ασχοληθούν θεματικά με την ναυτιλία, την θάλασσα, την σύγχρονη Ελλάδα και τα βιώματα από την Αθήνα και τον Πειραιά δημιουργώντας εν τέλει την πρώτη τους συλλογή ρούχων την περασμένη άνοιξη.

Σύμφωνα με την κεντρική ιδέα της εταιρίας όλα τους τα ρούχα όπως μεταξωτά μαντίλια, κάπες, t-shirts κ.α λειτουργούν ως χαρακτικά. Αριθμούνται και υπογράφονται σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων σαν να ήταν έργα τέχνης ή design αντικείμενα ενώ δεν λείπουν και κάποια χειροποίητα κομμάτια που είναι μοναδικά και λειτουργούν σαν γλυπτά ή πίνακες. Η κάθε τους λεπτομέρεια, τα φινιρίσματα, η εκτύπωση, τα γυρίσματα στο χέρι αλλά και το packaging αναλύονται ακροθιγώς και δουλεύονται με προσοχή. Η δημιουργία των ενδυμάτων γίνεται εξ' ολοκλήρου στην Ελλάδα καθώς η Σέραπις δουλεύει με ένα δίκτυο συνεργατών εδώ όπως είναι ένας παραγωγός μεταξιού στο Σουφλί αλλά και ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα πλεκτήρια που εδρεύει στην Αθήνα. Το θετικό στοιχείο είναι το χαμηλό κόστος παραγωγής σε σχέση με το εξωτερικό αφού για παράδειγμα στο Μιλάνο το ελάχιστο της παραγωγής ορίζεται στα 1.000 περίπου κομμάτια.

H συλλογή ενδυμάτων τους πλέον, πέρα από καταστήματα σε Αθήνα και Βερολίνο αλλά και το μουσείο σύγχρονης τέχνης 21er Haus της Βιέννης παρουσιάζεται και στην γκαλερί Can της Χριστίνας Ανδρουλιδάκη συνοδευόμενη από ένα artist's book το οποίο περιέχει το μεγαλύτερο μέρος του αρχειακού υλικού που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία της συλλογής δίνοντας την ατμόσφαιρά της. Ένα μέρος της μάλιστα παρουσιάστηκε στα πλαίσια της εβδομάδας αντρικής μόδας τον περασμένο Ιούνιο στην Place Vendôme του Παρισιού μαζί με τα έργα δέκα σχεδιαστών από όλο τον κόσμο οι οποίοι επίσης έχουν μια εικαστική προσέγγιση στη μόδα. Η τάση αυτού του συνδυασμού στη σύγχρονη μόδα είναι κάτι το οποίο έχει αρχίσει ήδη να ανιχνεύεται, ενώ η γνωριμία με αγοραστές του εξωτερικού υπήρξε καταλυτική για την Σέραπις καθώς το κανάλι διανομής της υψηλής μόδας βρίσκεται κατά 95% στο εξωτερικό.

Όπως λένε επιχειρηματικά αλλά και σε επίπεδο τεχνικών γνώσεων απέκτησαν το know how σκαλοπάτι σκαλοπάτι. Το πως δημιούργησαν την εικόνα της εταιρίας, το δίκτυο συνεργατών τους και τη μορφοποίηση του τελικού τους προϊόντος υπήρξε για την ομάδα των εικαστικών μία νέα εμπειρία αλλά και μια τεράστια πρόκληση. Σήμερα είναι πεπεισμένοι ότι το χρονικό διάστημα και η προσπάθεια που μεσολάβησε μέχρι την τελειοποίηση του εγχειρήματος τους μέσα σε ένα περιβάλλον και μια συγκυρία που παρουσιάζει πολλές δυσκολίες, καθώς η εμμονή στην ποιότητα ενάντια στα ρεύματα που σπρώχνουν στις κατευθύνσεις του εύκολου και γρήγορου, είναι οι παράγοντες που τους καθιστούν εν τέλει ανταγωνιστικούς αλλά και εμπορικούς.

Τα ρούχα που φέρουν έναν έντονο συμβολισμό για όποιον τα φορά στην καθημερινότητα του, στην περίπτωση της Σέραπις και της εικαστικής τους προσέγγισης ισορροπούν ανάμεσα σε δίπολα: Ένα ευαίσθητο μαντίλι από πολυτελές μετάξι που είναι από τα best sellers της συλλογής τους φαντάζει φορεμένο απλά καλαίσθητο, παρατηρεί κανείς τις όμορφες υφές και τα χρώματά του ενώ στην πραγματικότητα απεικονίζει έναν νεκρό καρχαρία. Έτσι και ο αγοραστής είναι στην ουσία ελεύθερος να καταδυθεί σε όποιο επίπεδο ανάγνωσης του ρούχου-έργου εκείνος επιθυμεί. Από καθαρά φορμαλιστικούς λόγους, όπως είναι η καλή εφαρμογή, έως την αναγνώριση της έρευνας, της ιστορίας, ή του οράματος της εταιρείας.

Ο κεντρικός πυρήνας της ομάδας είναι ανοιχτός σε συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες, σχεδιαστές, projects αλλά και εκδόσεις ενώ και το κομμάτι της δημόσιας έκθεσης είναι κάτι που επίσης τους ενδιαφέρει πολύ. Στην εικαστική σκηνή της Αθήνας άλλωστε θεωρούν ότι υπάρχει έντονη πολιτιστική παραγωγή, εποικοδομητική και παραγωγική μέσα σε μια ποικιλόμορφη πόλη όπου τα ερεθίσματα είναι πολλά και λειτουργούν ως πηγή σκέψης αλλά και έμπνευσης. Για την ώρα επεκτείνουν το δίκτυο διανομής τους κυρίως στο εξωτερικό, σε Κεντρική Ευρώπη, μητροπόλεις της Αμερικής, Ασία και Μέση Ανατολή. Σύντομα θα είναι στον αέρα και το ηλεκτρονικό τους κατάστημα ενώ αυτές τις μέρες σχεδιάζουν την καλοκαιρινή τους συλλογή. Φιλοδοξούν να εξελίσσονται ταυτόχρονα ως καλλιτέχνες αλλά και ως επιχειρηματίες ώστε να δημιουργήσουν στο μέλλον μια ευρύτερη πολιτιστική πλατφόρμα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr