Η Apple και η Facebook βρίσκονται σε μια δημόσια διαμάχη, γύρω από ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών, με το τελευταίο επεισόδιο να αφορά στην απόφαση της Apple που θα απαιτεί από εφαρμογές και εταιρείες όπως η Facebook να ζητούν την άδεια των χρηστών προτού τους παρακολουθήσουν.
Ενώ, ως επί το πλείστον, ο πόλεμος των λέξεων μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών παρέμεινε επαγγελματικός, ο Mark Zuckerberg και ο Tim Cook έχουν επίσης ανταλλάξει ένα πλήθος επιθέσεων. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης του 2018, στη μέση του διαβόητου σκανδάλου Cambridge Analytica της Facebook, ο Cook ρωτήθηκε πώς θα καθοδηγούσε την Apple αν αντιμετώπιζε μια παρόμοια κρίση. Απάντησε αποκλείοντας την υποθετική κατάσταση, λέγοντας ότι η Apple δεν θα βρισκόταν στην κατάσταση της Facebook, χάρη στη διαφορετική στάση της σχετικά με το απόρρητο και τα δεδομένα των χρηστών. Ο Zuckerberg ανταπάντησε, χαρακτηρίζοντας τα σχόλια του «καθόλου ευθυγραμμισμένα με την αλήθεια».
Ο Zuckerberg, εξοργισμένος από τα σχόλια του Cook, σύμφωνα με πληροφορίες είπε σε εσωτερικούς συμβούλους της εταιρείας ότι η Facebook πρέπει να «προκαλέσει πόνο» στην Apple, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν τώρα στην Wall Street Journal. Τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ο Zuckerberg χαρακτήρισε την Apple μια ολοένα και μεγαλύτερη απειλή για τη Facebook και κατηγόρησε τον τεχνολογικό γίγαντα από το Cupertino ότι χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες του για να παρέμβει στον τρόπο με τον οποίο η Facebook λειτουργεί τις δικές της εφαρμογές.
Την επόμενη μέρα, ο Cook απάντησε έμμεσα σε μια ομιλία κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, όπου καταδίκασε τη Facebook και υπαινίχθηκε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της μεγιστοποίησης του engagement οδηγεί σε διαχωρισμό και βία. Κατά την ίδια ομιλία, ο Cook καταδίκασε τον πιθανό ρόλο της Facebook στις ταραχές στο Καπιτώλιο στις 6 Ιανουαρίου, κατηγορώντας τους αλγόριθμους της για τη διάδοση θεωριών συνωμοσίας.
Τον Δεκέμβριο, η Facebook αγόρασε διαφημίσεις πλήρους σελίδας που επιτέθηκαν στην απαίτηση της Apple σχετικά με τη διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών (ATT), η οποία θα αναγκάσει τις εφαρμογές να ζητούν την άδεια των χρηστών προτού τους παρακολουθήσουν. Η Facebook επιτίθεται στην Apple από την άποψη ότι το ATT θα βλάψει τις μικρές επιχειρήσεις που βασίζονται σε εξατομικευμένες διαφημίσεις για αποτελεσματική παρακολούθηση. Σε απάντηση, ο Cook τόνισε ότι η Apple θέλει απλώς να δώσει στους χρήστες μια επιλογή για το αν επιθυμούν να παρακολουθούνται ή όχι.
Σε μια δήλωση που δόθηκε στην Wall Street Journal, η εκπρόσωπος της Facebook, Dani Lever, αρνήθηκε την ιδέα ότι η ένταση μεταξύ των εταιρειών είναι σε προσωπικό επίπεδο, υποδηλώνοντας ότι γίνεται «για το μέλλον του δωρεάν διαδικτύου». Η Facebook δηλώνει ότι η επιλογή μεταξύ παρακολούθησης χρηστών για εξατομικευμένες διαφημίσεις και η προστασία του απορρήτου είναι «ψεύτικο δίλλημα», υποστηρίζοντας ότι μπορεί να παρέχει και τα δύο. Η εκπρόσωπος επανέλαβε προηγούμενες παρατηρήσεις, δηλώνοντας ότι οι δυνατότητες απορρήτου της Apple δεν προορίζονται για να προστατεύσουν το απόρρητο των χρηστών, αλλά αυξάνουν τα κέρδη και ότι η Facebook θα συνεργαστεί με άλλους για να επισημάνει την «επιλεκτική, αντιανταγωνιστική, συμπεριφορά» της Apple.
Η Apple έχει δεσμευτεί να λανσάρει το ATT για iOS και iPadOS 14.5 στις αρχές της άνοιξης.
Σχόλια