Η Uber προτείνει ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για οδηγούς και courier στο «gig economy»
Η Uber κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να καθιερώσει πλαίσιο για τους εργαζόμενους στο λεγόμενο «gig economy», ακολουθώντας ένα μοντέλο παρόμοιο με αυτό που υιοθέτησε η Καλιφόρνια μετά από μια αμφιλεγόμενη διαμάχη για το καθεστώς απασχόλησης των οδηγών της εταιρείας.
Ο αμερικανικός γίγαντας έδωσε μια «λευκή βίβλο» στην επικεφαλής ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, τον επίτροπο για θέματα θέσεων εργασίας, Nicolas Schmit, και άλλους αξιωματούχους. Προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις που προστατεύουν τους οδηγούς και τους courier που λειτουργούν μέσω μιας εφαρμογής όπως το Uber, χωρίς να τους επαναπροσδιορίσουν ως υπαλλήλους.
Αυτό αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα για την Uber και άλλες εταιρείες στη λεγόμενη «gig economy» που ενθαρρύνει προσωρινά, ευέλικτα μοντέλα εργασίας, έναντι της πλήρους απασχόλησης. Πέρυσι, η Uber, η Lyft και άλλες εταιρείες αντιστάθηκαν με επιτυχία σε προτάσεις στην Καλιφόρνια, οι οποίες θα έδιναν στους οδηγούς τους το καθεστώς των εργαζομένων και όχι των ανεξάρτητων εργολάβων.
Οι πολίτες της Καλιφόρνιας ενέκριναν την πρόταση 22, ένα μέτρο που επιτρέπει στους οδηγούς εταιρειών μεταφορών και παραδόσεων βάσει εφαρμογών να ταξινομηθούν ως ανεξάρτητοι εργολάβοι, ενώ θα εξακολουθούν να τους επιτρέπουν οφέλη, όπως ελάχιστα κέρδη και ασφάλιση οχήματος.
«Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, άλλες πλατφόρμες και κοινωνικούς εκπροσώπους να κινηθούν γρήγορα για να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για ευέλικτες ευκαιρίες κέρδους, με πρότυπα σε όλη τη βιομηχανία που θα πρέπει να παρέχουν όλες οι πλατφόρμες για ανεξάρτητους εργαζόμενους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Uber, Dara Khosrowshahi.
«Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων νόμων, όπως η νομοθεσία που θεσπίστηκε πρόσφατα στην Καλιφόρνια», πρόσθεσε.
Η Uber είπε ότι η ΕΕ θα μπορούσε εναλλακτικά να θέσει νέες αρχές μέσω ενός «ευρωπαϊκού μοντέλου κοινωνικού διαλόγου» μεταξύ των εργαζομένων στις πλατφόρμες, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των εκπροσώπων της βιομηχανίας.
Σχόλια