Οικονομικός, εμπορικός και κοινωνικός ο ρόλος των αερομεταφορών
Η προσφορά των αερομεταφορών έχει οικονομικό και εμπορικό χαρακτήρα και αποτελούν μοχλό οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα, αρκεί μόνο να σκεφτούμε την επένδυση που έκανε η Fraport Greece στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Τα αεροδρόμια έχουν και κοινωνικό χαρακτήρα, καθώς ενισχύουν την κοινωνική συνοχή στον πληθυσμό, αλλά και τον τουρισμό.
Οι αερομεταφορές είναι ένας κλάδος που κινητοποιεί επενδύσεις, μεταξύ άλλων, και σε επίπεδο τεχνολογίας και ανοίγει νέες θέσεις εργασίας, με εξαίρεση βεβαίως, περιπτώσεις όπως αυτή της πανδημίας, που έχει οδηγήσει τον κλάδο σε ύφεση, γεγονός το οποίο δείχνει πόσο ευάλωτος είναι και ο συγκεκριμένος κλάδος στις εξελίξεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες σήμερα βελτιώνουν καθημερινά τους μηχανισμούς εξυπηρέτησης των επιβατών τους, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομούν πόρους, δημιουργώντας ολοκληρωμένα συστήματα παροχής υπηρεσιών, όπως είναι για παράδειγμα οι επίγειες μεταφορές.
Τα συστήματα των αερομεταφορών
Τα συστήματα των αερομεταφορών είναι σχεδιασμένα με τη μορφή των δικτύων, όπως τα βλέπουμε στα περιοδικά των αεροπορικών -π.χ. αυτό της Aegean Airlines, έχοντας μία μορφή ακτινωτών κεντροειδών. Αυτά τα δίκτυα έχουν συγκεκριμένη δομή, μία δυναμική που ακολουθεί, θα μπορούσαμε να πούμε, τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις. Τα μοντέλα οργάνωσης των αεροπορικών συμβάλλουν επίσης στο να λειτουργήσουν σωστά οι αεροπορικές εταιρείες και να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Σε αυτό συνεισφέρει σημαντικά η γεωγραφική θέση των αεροδρομίων, αλλά και η πρόθεση μίας αεροπορικής εταιρείας να συνεργαστεί με το αεροδρόμιο. Συμβάλλει, επίσης το πόσο κοντά είναι ένα αεροδρόμιο σε μία περιοχή ενδιαφέροντος. Η ικανότητα του αεροδρομίου για επαρκείς προσγειώσεις και απογειώσεις, ούτως ώστε ένα μεγάλος αριθμός πτήσεων να μπορούν να φτάνουν και να αναχωρούν την ίδια ώρα. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι αεροσταθμοί με τους διαδρόμους αποβίβασης και επιβίβασης, έτσι ώστε να εξυπηρετούν τα τράνζιτ των επιβατών και να μπορούν να μεταφέρονται οι αποσκευές από την μία πτήση στην άλλη.
Η εκχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, το ένα εξ αυτών της Θεσσαλονίκης (SGK) έδωσε την δυνατότητα στην Fraport Greece να το αναβαθμίσει επενδύοντας 100 εκατομμύρια ευρώ και σήμερα να το έχει παραδώσει έτοιμο προς χρήση. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης πλέον έτοιμο, και πλήρως λειτουργικό, δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων την ίδια ώρα ενός ικανοποιητικού αριθμού πτήσεων χωρίς προβλήματα καθυστερήσεων.
Σχόλια