To Λευκό Βέλος στις ράγες για τη Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου
Έφτασε η εποχή που σιδηρόδρομος μεταμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται. Στα 52 εκατομμύρια ευρώ το συνολικό κόστος της επένδυσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της και στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων στις 25 Μαρτίου με το Λευκό Βέλος να μπαίνει στις ράγες και να εκτελεί το πρώτο του δρομολόγιο από Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Η αμαξοστοιχία είναι το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia που ανακατασκευάστηκε πλήρως και στις 25 Μαρτίου θα αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα νέα τραίνα, τα οποία θα μπορούν να μεταφέρουν πάνω από 600 επιβάτες μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες 200 χιλιομέτρων την ώρα, θα παραδοθούν σταδιακά, μετά τις δοκιμαστικές αποστάσεις που θα διανύσουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ. Εξ αυτών τα τρία βαγόνια είναι πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής.
Δεδομένων, ωστόσο των συνθηκών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, τα τραίνα θα αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 160 χιλιόμετρα την ώρα με τη διάρκεια της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη να είναι τρεις ώρες και ένα τέταρτο. Το κόστος της συνολικής επένδυσης ανέρχεται στα 52 εκατομμύρια ευρώ.
Το 2020 οι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφτασαν τα 70 εκατομμύρια ευρώ , ενώ για το 2021 σχεδιάζονται επενδύσεις σε υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, σε αγορά τροχαίου υλικού, επενδύσεις σε υπηρεσίες logistics κ.ά.
Εντός του 2020, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε την αναβάθμιση του μηχανοστασίου της στην Θεσσαλονίκη.
Σχόλια