Από τις επενδύσεις στα «ενεργοβόρα» κρυπτονομίσματα μέχρι την κούραση που έχει φέρει η απομακρυσμένη εργασία, και από τα ιπτάμενα αυτοκίνητα μέχρι τον CEO της Huawei που θέλει να μιλήσει στο τηλέφωνο με τον Αμερικανό Πρόεδρο, κάνουμε και σήμερα την καθιερωμένη ψηφιακή μας βόλτα στις τεχνολογικές εξελίξεις της περασμένης εβδομάδας.
Ta κρυπτονομίσματα (ξανα)βρέθηκαν στο προσκήνιο, μετά την απόφαση του Elon Musk και της Tesla να επενδύσουν 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια στο Bitcoin. Με την γνωστή εταιρεία ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων να αναφέρει πως θα αρχίσει, στο κοντινό μέλλον, να δέχεται το bitcoin και ως μέθοδο πληρωμής για τα προϊόντα της - μετά και από σχετικά αιτήματα καταναλωτών.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη εξέλιξη ανέβασε την αξία του Bitcoin. Το οποίο, παρεμπιπτόντως, όπως λέει πρόσφατη έρευνα, καταναλώνει περισσότερο ρεύμα κάθε χρόνο από την Ελλάδα, λόγω της ενέργειας που χρειάζεται για την εξόρυξη του, ξεπερνώντας ακόμη και χώρες όπως η Αργεντινή. Σε κάθε περίπτωση, η Mastercard σχεδιάζει να προσφέρει υποστήριξη για ορισμένα κρυπτονομίσματα στο δίκτυό της.
Από την άλλη, είτε θα πληρώνονται σε Bitcoin ή σε «πραγματικά» νομίσματα, κάποιοι εργαζόμενοι φαίνεται πως έχουν κουραστεί να δουλεύουν από το σπίτι. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cisco, Chuck Robbins. Σύμφωνα με τον Robbins, αν και στην αρχή το νέο πλαίσιο άρεσε στους εργαζομένους, τώρα μερικοί λαχταρούν να επιστρέψουν στο γραφείο (ίσως για αυτό η εταιρεία θέλει να τα κάνει 3D).
Μάλιστα, αναφέρει και την άποψη ενός υπαλλήλου του: «Ένας από τους υπαλλήλους μας μου είπε τις προάλλες: "δεν με πειράζει η επιλογή εργασίας από το σπίτι. Αλλά δεν μου αρέσει να αναγκάζομαι να δουλεύω από το σπίτι"». Αυτό μας θυμίζει την αναφορά που κάναμε σε προηγούμενο TechReport: είναι άλλο η απομακρυσμένη εργασία που εφαρμόζεται από επιλογή ή που δίνεται ως εναλλακτική, και άλλο εκείνη που «επιβάλλεται».
Σε αυτήν την ευέλικτη μορφή, πάντως, η Salesforce βλέπει πως το «9-5» έχει «πεθάνει». «Καθώς μπαίνουμε σε μια νέα χρονιά, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε με ευελιξία και δημιουργικότητα - και αυτό περιλαμβάνει τον τρόπο που καλλιεργούμε τον πολιτισμό μας. Ένας συναρπαστικός χώρος εργασίας δεν περιορίζεται πλέον σε ένα γραφείο. Η εργάσιμη ημέρα "9 - 5" είναι νεκρή» τονίζει η εταιρεία.
Εκείνο που δεν είναι νεκρό είναι σίγουρα τα social. Από την μια έχουμε το Facebook που θα αφαιρεί αναφορές για τον κορονοϊό και τα εμβόλια (πχ «ο COVID-19 είναι ανθρώπινο δημιούργημα», «είναι ασφαλέστερο να κολλήσει κάποιος την ασθένεια παρά να εμβολιαστεί»). Και το Twitter, που λέει ότι το «μπλόκο» στον Trump είναι για πάντα, ακόμη και αν κερδίσει ξανά την Προεδρία, ενώ θέλει να πληρώνει τους χρήστες για viral tweets (μα πόσο πιο viral από του Trump).
Αλλά και ένα άλλο social network, που συνήθως είναι πιο «χαμηλού προφίλ», το Pinterest, με τις καρφίτσες και τα pins του. Η Microsoft φαίνεται πως ενδιαφέρθηκε για αυτές τις καρφίτσες, καθώς οι φήμες την θέλουν να το πλησίασε και να πρότεινε εξαγορά έναντι 51 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αν και οι διαπραγματεύσεις αναφέρεται πως δεν είναι σε εξέλιξη, υπενθυμίζεται πως η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει το Linkedin.
Στις ΗΠΑ, η Huawei ζητά την απόσυρση του χαρακτηρισμού «απειλή εθνικής ασφάλειας», υποβάλλοντας άλλη μια αγωγή εναντίον της αμερικανικής κυβέρνησης, αυτή τη φορά επιλέγοντας την FCC. Την ίδια στιγμή, ο CEO της Huawei θέλει να μιλήσει στο τηλέφωνο με τον Biden. Να σημειώσουμε πως η Huawei, αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να συνεργαστεί με αμερικανικές εταιρείες, επειδή η (πρώην) κυβέρνηση Trump την είχε σε black list.
Στην Ευρώπη, η Margrethe Vestager, Επίτροπος αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, προειδοποίησε την Apple ότι θα πρέπει να προσφέρει ίση μεταχείριση σε όλες τις εφαρμογές της πλατφόρμας της, εν μέσω αλλαγών στην πολιτική απορρήτου της κατασκευάστριας των iPhone. Παράλληλα, η ΕΕ φαίνεται πως θα ακολουθήσει τα χνάρια της Αυστραλίας, ζητώντας από τις εταιρείες του Big Tech να πληρώνουν για τις ειδήσεις που χρησιμοποιούν.
Σε Ελλάδα και Κύπρο, η Inform εξαγόρασε την κυπριακή Cloudfin, η Plum «επενδύει» στην Κύπρο, το efood λάνσαρε την υπηρεσία efood market και το ΕΚΕΤΑ με το Κέντρο Καινοτομίας Thess INTEC υπέγραψαν δήλωση πρόθεσης συνεργασίας. Επίσης, συστάθηκε η Ομάδας Εργασίας Στρατηγικών Προβλέψεων και Προοπτικής Διερεύνησης, στόχος της οποίας θα είναι (και) η χαρτογράφηση και ανάλυση των αναδυόμενων προκλήσεων, σε τομείς όπως οι νέες τεχνολογίες.
Κλείνουμε με την αγορά των αυτοκινήτων (και εκείνη τη διασύνδεση της με την τεχνολογία): Δηλαδή με τις ΗΠΑ, που έδωσαν το «πράσινο φως» στο πρώτο «ιπτάμενο αυτοκίνητο» στον κόσμο, την Volkswagen που «ψάχνεται» με την ίδια κατηγορία στην κινεζική αγορά και την Nissan που ενδιαφέρεται να φτιάξει αυτοκίνητο σε συνεργασία με την Apple. Ιπτάμενο μήλο;
Σχόλια