Διαφορετικά θα σκοτώσει την αγορά, θα υποβαθμίσει τα στάνταρ εξυπηρέτησης και θα μας πετάξει όλους στον δρόμο αφού έπεισε τον κόσμο ότι μπορείς να έχεις something for nothing. Και δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στον πλανήτη. Μόνο ο Θεός δίνει τσάμπα, όλοι οι άλλοι πληρωνόμαστε. Αν δεν αλλάξει αυτή η ιστορία θα παραμείνουμε για πάντα μια αγορά τρακαδόρων και τσαμπατζήδων που δεν αναγνωρίζουν ό,τι κάθε αξία στην αγορά πρέπει να πληρώνεται.
Κάθε χαρουμενούλης homo-digitalis δίνει free webinars λες και είναι καραμέλες! Όχι «δείγμα δωρεάν», ολόκληρο προϊόν! Μάθετε να κάνετε το τάδε... τσάμπα! Παρακολουθήστε το τάδε σεμινάριο... τσάμπα! Γίνε αστροναύτης σε 3 μόλις μαθήματα... ΤΣΑΜΠΑ! Φοβερό, ε; Και μετά «κλαψ λυγμ γιατί δεν αγοράζει ο πελάτης»; Τι να αγοράσει αφού τον συνήθισες στην κούτρα; Ξέρεις τι θα κάνει όταν αρχίσεις να χρεώνεις; Θα πάει να βρει το επόμενο κομμάτι «τσάμπα» σε κάποιον άλλον και στο τέλος θα φτιάξει ένα προϊόν Φρανκενστάιν ενώνοντας τα «τσάμπα» μεταξύ τους! Φοβερό ε; Το ξέρω ότι το κάνετε για δόλωμα αλλά αυτό το μοντέλο εδώ δεν δουλεύει. Δεν το στηρίζει το τοπικό οικοσύστημα. Δεν ξέρει ο Έλληνας να πληρώνει υπηρεσίες. Θεωρεί ότι κάθε τι άυλο πρέπει να είναι τσάμπα (άραγε τι να του δώσει αυτή την ιδέα;). Εδώ πριν λίγα χρόνια τους εμπόρους τους ονόμασε «μεσάζοντες» και τους έβγαλε απατεώνες. Στους εργάτες της γνώσης θα κολλήσει;
Η σύγχρονη αγορά των knowledge workers είναι service industry
Πουλάει υπηρεσίες. Και ο Έλληνας κάτι τέτοια τα μασάει μαζί με τα κουκούτσια. Το θράσος με το οποίο σου ανοίγει κουβέντα για να καταλήξει στο «λύσε το πρόβλημά μου τσάμπα» είναι off the charts. Και δεν βλεφαριάζει καν! Θα σου ζητήσει και τα ρέστα από πάνω που θες να πληρωθείς. Το τσάμπα για τον νεοέλληνα είναι χόμπι. Έχει προπονηθεί για χρόνια να μην πληρώνει τίποτα εκτός από σουβλάκια, φραπέ, πάστες, gadgets και βρακιά! Κάτσε στην άκρη και κοίτα τον (ή απλά ρώτα τους κούριερ που άρχισαν τα ψυχοφάρμακα βλέποντας τι παράγγελνε ο κόσμος μέσα στην καραντίνα).
Ο επαγγελματίας σήμερα βγαίνει στην αγορά χωρίς βασικές εμπορικές γνώσεις. Δεν ξέρουμε οικονομικά της αγοράς. Μετά από 40 χρόνια επιδοτήσεις και 200 δις ΕΣΠΑ εσύ περιμένεις να φερθεί λογικά αυτός που εθίστηκε στο τσάμπα; Ο Έλληνας το δικό του το πουλάει πανάκριβα και του αλλουνού το παίρνει στην τράκα. Κι όταν ο μαγαζάτορας έχει το θράσος να εφαρμόσει προσφορά & ζήτηση, γυρνάει στο κράτος και φωνάζει «αισχροκέρδεια»! Το κράτος! Το μόνιμο μαξιλάρι. Ο πρώτος διδάξας του αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά.
Δεν είναι παίξε-γέλασε οι τιμές στην αγορά να κάνει ο καθένας ό,τι γουστάρει
Δεν είναι απλά ένα νούμερο σε ένα ταμπελάκι. Η τιμή κάθε αγαθού είναι ζωτική πληροφορία. Χωρίς αυτήν δεν υπάρχει αγορά. Αν κάτι κρατιέται τεχνηέντως σε λάθος τιμή η αγορά ζημιώνεται. Μόνο ο πελάτης, βοηθούμενος από τον ανταγωνισμό, αποφασίζει πόσο κοστίζει κάτι. Όποιος θέλει να μπει στην αγορά απλά κοιτάζει τι χρεώνουν οι άλλοι και προσαρμόζεται επειδή αυτό δείχνει σε ποια τιμή συναίνεσαν οι πελάτες. Όταν έρχεσαι εσύ και λες στον πελάτη ότι το προϊόν που η αγορά πουλάει 50 ευρώ εσύ το δίνεις «τσάμπα» τότε στέλνεις λάθος μήνυμα στον πελάτη. Αν συνεχίσεις να το κάνεις τότε ο πελάτης σχηματίζει λάθος εικόνα. Και μετά σε έχει για πλάκα! Και ό,τι ο πελάτης κάνει στον ανταγωνιστή σου, αύριο θα το κάνει σε σένα.
Φίλοι εκπαιδευτές, σύμβουλοι, coaches, trainers, creatives, recruiters και τα ρέστα... Πάψτε να δίνετε δωρεάν υπηρεσίες που πρέπει να πληρωθούν! Πάψτε να το παίζετε givers ενώ στην πραγματικότητα απλά φοβάστε να χρεώσετε όσο πρέπει. Ο πελάτης ωφελείται από την σωστή τιμή, όχι από την καθόλου τιμή. Μάθετε να τιμολογείτε και να πουλάτε σωστά. Κάντε εκπτώσεις, αν θέλετε. Αυτά δουλεύουν πάντα και έχουν οικονομική λογική που δεν καταστρέφει την ουσία. Αλλά σταματήστε το τσάμπα! Εσείς οι ίδιοι υποτιμάτε τον κόπο σας. Όλο αυτό το freemium έχει ημερομηνία λήξης και θα σας πάρει κι εσάς μαζί του. Σεβαστείτε την αγορά. Σεβαστείτε την δουλειά σας, την εκπαίδευσή σας, τον χρόνο που ξοδέψατε να σχεδιάζετε υπηρεσίες, την εμπειρία που μαζέψατε τόσα χρόνια για να την μετουσιώσετε σε πληροφορία για κάποιον άλλο. Η αγορά μας είναι μικρή και κακομαθημένη. Είναι δουλειά του επιχειρηματία να εκπαιδεύσει τον πελάτη στο πώς να αγοράζει. Αν δεν το κάνουμε, δεν πρόκειται να βγάλει λεφτά ποτέ κανένας. Και δεν πιστεύω κάποιος από σας να δουλεύει 12ωρα και σ/κ για ένα πιάτο σούπα, έτσι; Εάν ναι... you’re in the wrong business buddy.
Σχόλια