CtrlEat: Online delivery φαγητού προσαρμοσμένο στις διατροφικές ανάγκες του χρήστη
Όλα ξεκίνησαν όταν η Ιωάννα Δελήπαλτα, με πολυετή εμπειρία στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ, έψαχνε τρόπους να προωθήσει το εστιατόριο μιας φίλης της. Κάνοντας αρκετή έρευνα στις πλατφόρμες delivery του εξωτερικού, διαπίστωσε ότι μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως ένα εξαιρετικό εργαλείο προώθησης.
Κάπου εκεί, ζήτησε τη βοήθεια του φίλου της Χάρη Σαμαρά, που ήταν δραστήριος για πολλά χρόνια στον κλάδο της εστίασης και του delivery. Κάπως έτσι ξεκίνησε η επιχειρηματική ιδέα του CtrlEat, μιας πλατφόρμας delivery φαγητού που εστιάζει στις ειδικές διατροφικές ανάγκες που μπορεί να έχει ο πελάτης.
Με ποια αφορμή ξεκινήσατε το CtrlEat; Υπήρχε κάποιο κενό στην αγορά;
Κάνοντας αρκετή κοινή έρευνα στον κλάδο της εστίασης, καταλήξαμε σε δύο συμπεράσματα. Πρώτον, οι άνθρωποι που ακολουθούν συγκεκριμένες διατροφές (π.χ. vegan, διαβητικοί κ.α.) δυσκολεύονται φοβερά να βρουν γεύματα online. Δεύτερον, υπάρχει τεράστια έλλειψη διατροφικής παιδείας στην ελληνική εστίαση. Η σύντομη εκδοχή της απάντησης είναι λοιπόν ότι ναι, υπάρχει ένα συνεχώς αυξανόμενο κενό στην αγορά. Από την έρευνα που κάναμε, ήταν προφανές ότι έπρεπε να αφήσουμε λίγο στην άκρη το delivery και να ασχοληθούμε με αυτό το μεγάλο κενό που ανακαλύψαμε. Ξεκινήσαμε μιλώντας με γνωστούς μας που εργάζονταν στον κλάδο και στη συνέχεια κατευθύναμε την έρευνα σε ομάδες ανθρώπων που ακολουθούν ειδικές διατροφές. Εν τέλει, το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο από όσο αρχικά υποθέσαμε, γεγονός που μας «έστρωσε» τον δρόμο για τη δημιουργία του ctrlEat.
Τι είναι το CtrlEat; Τι υπηρεσίες προσφέρει στον χρήστη;
To ctrlEat είναι η μόνη πλατφόρμα online delivery φαγητού που προσαρμόζεται στις διατροφικές ανάγκες / προτιμήσεις του χρήστη. Ουσιαστικά, προσφέρει στον χρήστη την δυνατότητα να βρει γεύματα που καλύπτουν τις διατροφικές του ανάγκες μέσα από μια εύκολη, streamlined διαδικασία. Ως διατροφική προτίμηση, ορίζουμε τη διατροφή που είτε ανήκει σε μία συγκεκριμένη ομάδα (Vegans, Vegetarians κ.α.), είτε προκύπτει από κάποια δυσανεξία ή ευαισθησία, είτε ακόμη κάποια θρησκευτική νηστεία.
Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησής σας;
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο χρήστης στις μεγάλες πλατφόρμες είναι ότι επικρατεί ένα χάος, καθώς βλέπει του καταλόγους πολλών καταστημάτων χωρίς όμως να γνωρίζει τίποτα παραπάνω. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολο να βρει πιάτα που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες. Στο ctrlEat ο χρήστης βλέπει μόνο τα πιάτα που αντιστοιχούν στις δικές του διατροφικές προτιμήσεις. Παράλληλα, συνεχίζουμε να ερευνούμε τις ανάγκες των χρηστών μας με σκοπό η πλατφόρμα να εξελιχθεί βασισμένη σε αυτές.
Πού σας βρίσκει κάποιος; Πώς δουλεύει στην πράξη;
Στην παρούσα φάση, το ctrlEat λειτουργεί σε δοκιμαστική μορφή. Ο χρήστης μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας, www.ctrleat.com, να επιλέξει την διατροφή στην οποία ανήκει και να παραγγείλει από την γκάμα των καταστημάτων που εξυπηρετούν την περιοχή του.
Ταυτόχρονα, είμαστε στη διαδικασία ανάπτυξης της πλήρους μορφής της πλατφόρμας καθώς και του application για iOS & Android.
Προς το παρόν, το CtrlEat καλύπτει το πολεδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, όμως στόχος είναι μέσα στο 2021 να έχει γίνει επέκταση στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, με πρώτο στόχο την Αττική, μας εξηγεί η Ιωάννα.
Όταν ρωτάμε τον Χάρη για τη δυσκολία του εγχειρήματος, ειδικά μέσα στην πανδημία, μας υπενθυμίζει πως η Ελλάδα διακρίνεται από σοβαρή έλλειψη διατροφικής παιδείας, κάτι που δημιουργεί ένα ακόμη σκαλοπάτι που πρέπει να ανέβει η επιχείρηση. «Προσπαθούμε να αλλάξουμε συνήθειες βαθιά ριζωμένες στην Ελληνική κοινωνία. Πέραν αυτού, λειτουργούμε σε μία αγορά εξαιρετικά κορεσμένη, δίπλα σε εταιρίες με ασύγκριτα μεγαλύτερους πόρους και προηγμένη τεχνογνωσία», μας εξηγεί. «Το κομμάτι της πανδημίας δεν έχει επηρεάσει σημαντικά τη βιομηχανία του delivery, αλλά μας έχει δημιουργήσει μια επικοινωνιακή δυσκολία η οποία στο στάδιο που βρισκόμαστε αποτελεί σημαντικό πρόβλημα», καταλήγει.
Πώς είναι οι πρώτες αντιδράσεις του κοινού;
Είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρες, όμως μας γίνεται όλο και πιο σαφές ότι υπάρχει ένα εκτενές χάσμα ανάμεσα σε κοινό και καταστήματα, το οποίο μεταφράζεται σε έλλειψη εμπιστοσύνης από πλευράς κοινού. Προσπαθούμε λοιπόν, μέσω μιας καθαρά ανθρωποκεντρικής προσέγγισης να δώσουμε μία τέτοια μορφή στην πλατφόρμα, όπου θα υπάρχει επαρκής διαφάνεια, προκειμένου το κοινό να μπορέσει να εμπιστευτεί τα καταστήματα. Από την άλλη πλευρά, εφοδιάζουμε τα ίδια τα καταστήματα με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που επιτρέπουν την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού μας.
Πώς φαντάζεστε την επιχείρησή σας σε λίγα χρόνια από τώρα;
Είναι αδύνατο στην εποχή μας να κάνεις προβλέψεις σε βάθος κάποιων ετών, ειδικά σε τόσο εξελίξιμες βιομηχανίες. Μπορούμε όμως να σας δώσουμε μια εικόνα για τους στόχους μας στα επόμενα χρόνια. Ένας βασικός είναι η επέκταση του ctrlEat στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή αγορά. Είναι μία αγορά περισσότερο εξοικειωμένη με τις ειδικές διατροφές και πιο μορφωμένη σε θέματα διατροφής. Θέλουμε λοιπόν, να προσεγγίσουμε αυτή την αγορά, ανεβάζοντας κατά συνέπεια και το επίπεδο της εγχώριας, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της διατροφικής παιδείας της. Ένας δεύτερος στόχος είναι το ctrlEat να εξελιχθεί πέρα από την παραγγελιοληψία και τη διανομή. Να γίνει ένα hub όπου θα καλύπτεται κάθε ανάγκη στο φάσμα των ειδικών διατροφών.
Όταν ρωτάμε την ομάδα του CtrlEat τι είναι αυτό που θα θέλαμε να μείνει στους αναγνώστες, μας τονίζουν ότι η φιλοσοφία που ακολουθούν είναι η πυξίδα τους. «Το ctrlEat είναι βασισμένο σε μία καθολικά ανθρωποκεντρική προσέγγιση και εξελίσσεται σύμφωνα με αυτή. Αυτό σημαίνει πως είμαστε σε συνεχή επαφή με το κοινό μας επιδιώκοντας να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες του. Όλες μας οι αποφάσεις προκύπτουν από το feedback που παίρνουμε από αυτό», μας λένε.
Πώς μάθατε για το The People's Trust;
Στην διαδικασία ανάπτυξης της επιχειρηματικής μας ιδέας, συμμετείχαμε τον 10ο κύκλο του Okthess - μία δομή υποστήριξης νεοφυών επιχειρήσεων. Εκεί, και συγκεκριμένα από τον μέντορα που μας καθοδήγησε στα πρώτα βήματα ανάπτυξής μας, ενημερωθήκαμε για το The People’s Trust και τη δράση του.
Με ποιο τρόπο σας βοήθησε ο οργανισμός;
Το The People’s Trust είναι ο αρωγός πίσω από την ανάπτυξη της πλήρους έκδοσης του ctrlEat. Από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε σε επαφή με τον οργανισμό, μας έδειξαν την πρόθεσή τους να βοηθήσουν στο εγχείρημά μας. Έπειτα από συζητήσεις που είχαμε με στόχο να κατανοήσουν πλήρως τις ανάγκες μας, αποφασίστηκε να μας παρέχουν την οικονομική βοήθεια για την πληρωμή της ομάδας που έχει αναλάβει την ανάπτυξη της πλατφόρμας.
Θα προτείνατε το The People's Trust σε ένα νέο επιχειρηματία και γιατί;
Αυτό είναι κάτι που ήδη έχουμε κάνει και θα συνεχίσουμε να κάνουμε, καθώς θεωρούμε ζωτική τη στήριξη που προσφέρει ο οργανισμός σε νέες επιχειρήσεις. Πέραν της οικονομικής βοήθειας που προσφέρουν, σου δίνουν την δυνατότητα να αναπτύξεις και τις επαγγελματικές σου δεξιότητες μέσα από τα σεμινάρια που διοργανώνουν, όπως επίσης και δικτύωση με άλλους επιχειρηματίες - μέλη της κοινότητας που έχουν δημιουργήσει.
Tο The People’s Trust του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης είναι ένας ιδιωτικά χρηματοδοτούμενος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Παρέχει αρωγές έως €15.000 και δωρεάν υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης για τους ωφελούμενούς του. Ο οργανισμός έχει ως προτεραιότητα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μέσω άμεσα βιώσιμων επιχειρήσεων για τις οποίες δεν υπάρχουν άλλες πηγές χρηματοδότησης.
Σχόλια